achterwaarts stappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veerle123

achterwaarts stappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:29

Vandaag was ik in de ruiterschool gaan rijden (in de buitenpiste)met mijn verzorgpony(trojka).Nu we waren al een dik halfuurtje aan het rijden daar en ik ik vroeg dus achteruit.Nu ik heb geleert dat je je bene achteruit moet leggen en duwen en een klein beetje aan de teuegls trekken of toch vastzetten, nu ze deed niks en toch ik het nog eens probeerde zette ze een stapje opzij.
De vorige persoon die op haar reed zei dat ze het kon en ze heeft het ooit eens voor gedaan en toen deed ze het.

Komt het dat het al zo lang geleden is dat ze het niet meer doet of omdat ik totaal de verkeerde hulpen geef????

veerle

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:31

Misschien heeft die andere persoon het geleerd op andere hulpen.
Want vergeten hoe te reageren op een hulp doen paarden niet snel volgens mij.

Saskiaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 07:51

Je legt inderdaad je benen naar achter, je verplaatst je gewicht gedeeltelijk naar achter en geeft korte ophoudingen aan je teugel. Als ze daar niet op reageert moet je het eens een keer proberen met instructie.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:08

kent je pony ook het begrip 'terug' ? dat werkt bij mijn verzorgpony heel goed, en daardoor gaat ze terug.. maar ik ken ook een andere pony die het heel erg moeilijk vind, maakt 'weinig' (soms lukt het ook wel) uit wie er bij haar op de rug zit.. maar dan kan iemand anders eens een balk voor de pony leggen, en dan telkens die balk wat richting te pony schopt zodat de pony wel achteruit gaat maar misschien kan deze pony het ook wel en doe je het zelf misschien wel verkeerd? Dan zou ik er hulp bij vragen (lesgeef(st)er bijvoorbeeld )

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:47

hoi, ik heb het mijn pony eerst ook op de grond geleerd met stem . Met rijden
de hulpen geven en niet naar voren laten stappen. als ze naar voren wil, stoppen met drijven wachten tot ze stil staat en weer opnieuw proberen. helpt ook wel als er iemand voor of schuin naast staat en zachtjes naar achteren duwd of tikt. Mijn pony had het na paar keer met dat drijven en gewoonweg niet naar voren laten lopen zo in de gaten. Als ze niet naar voren kan gaat ze vanzelf naar achteren en als je dan beloond snapt ze wat je bedoeld.
Succes
px , nu nog klik ik zachtjes met mn tong en snapt ze wat ik bedoel, hoef dan amper hulpen te geven