Wat moet ze doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Philadelphia

Wat moet ze doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 14:08

een vriendin van me heeft een pony die heel erg lief was en ales voor je deed maar nu word het steeds meer een kreng
te beginnen met over de weg dan als ze geen zin heeft gaat ze steigeren erg vervelend dan zou je zeggen is niet zo erg maar voor haar part gaat ze rechtop staan en mijn vriendin heeft haar een keer genegeert en ging door toen viel ze in de sloot.
daarna is mijn vriendin niet meer doorgegaan ging haar paardje steigeren dan was het afstappen en slaan maar dat helpt echt niet want haar paardje ging dit keer steigeren rechtop en toen hing mijn vreidnin erraan en ze rende weg dus ze heeft haar wel gepakt daarna maar het paardje was toch even weg.
we hebben veel geprobeert zoals:
*op der donder geven
*gewoon met de andere paarden wegrijden zodat ze niet alleen over wou blijven en erachteraan rende
enz.

we hebben veel geprobeert en ze zegge ook als ze steigert tik tussen de oren maar dat willen we niet aangezien ze snel kopschuw word

ps( martinggaal helpt niet want dan laat de pony zich omvallen)
ik zou het fijn vinden als jullie iets wisten

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:09

NOu het klinkt alsof ze geen respect heeft, of ergens vreselijke pijn! COntroleer dit allemaal eeerst even! En anders begin eens met grondwerk!

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:11

Heeft ze goed les? Is de pony al nagekeken op pijn? Heeft hij teveel energie door bijv. meer op stal staan?

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:14

Mmm, ik denk ook dat het een vorm van pijn is ofzo. Of inderdaad wat 'gouda' en 'Tarah 5' al zeggen. Kijk inderdaad dus alles even goed na, doet ze ook vervelend met optuigen? Of met longeren?

Philadelphia

Re: Wat moet ze doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 14:17

de pony is pas geleden onderzocht en heeft niks maar ze doet het al een tijdje en het is niet zo dat als ze naar buiten gaat meteen gaat nee ze gaat naar buiten en dan even later gaat ze niet vooruit ze heeft ook geen pijn (net onderzocht) een week geleden maar de laatste keer was de pony weggerent en de eigenaar is erg bang om nu nog een buitenrit te maken

maar op stal is ze erg lief wel ondeugend maar leif net als in de bak ze doet alles goed dresuur paardje niet zo springerig komt door baaasje maar ik denk dat het baasje bang is en dat de pony daar erg gebruik van maakt want in de bak is het gewoon een schat van een beest

Stephtj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:20

Misschien eens een lesgever laten oprijden ???

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 14:22

ik heb er ook een keer opgezeten over de weg
maar ze steigerde bij mij ook rechtop voor de autoweg was zo geschrokken dat ik haar nou erg hard geslagen heb van schrik toen deed ze nisk meer bij mij maar bij mijn vriendin wel !!!!
dus ik denk niet dat dat de oplossing is

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:54

Eerst je paard laten controleren om te zien of hij geen pijn heeft
Dan besluit je om even niet buiten te gaan en in de bak grondwerk te doen.

Misschien is NH of Parelli wat voor haar?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:00

er (professionele) hulp bij halen, zorgen dat er idd een dierenarts komt om het paard na te laten kijken en als het rijden bij haar niet goed gaat, dus iemand anders zoeken (bijv. haar lesgeefster?) die er verstand van heeft, en natuurlijk iemand die dan ook evt. die pony kan berijden succes ermee

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:05

nou als ze het bij jou niet meer doet nadat je haar een flinke mep hebt verkocht lijkt mij dat ze gewoon geen respect heeft. ik zou iemand zoeken die er op buitenritten op wil/kan rijden en ervoor zorgt dat hij weer wat respect opbouwt en jou vriendin later ook kan helpen dat die ook weer meedurft

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 20:49

bedaNKT voor jullie tips iemand nog andere tips????
ik zal metd er overleggen over dat iemand anders op der laten rijden oke. maar ze heeft er niet zo graag iemand anders opmaar ik denk het misschien wel ik had ook al zoiets van respect te weinig.

Jacqueline4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:10

Misschien dat wanneer ze een periode begeleiding krijgt . bijv een maand dat het zelfvertrouwen van eigenaar vergroot wordt.
Het paard geobserveerd wordt en dat er dan een conclusie getrokken kan worden.
Misschien is dan het hele probleem opgelost doordat beide meer op een lijn komen te staan.

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:39

Hmmmm, verhaal komt me erg bekend voor. Bij ons op stal hadden we zo'n zelfde iets. In de bak niets aan de hand, maar op buitenrit was het baasje wat bang en de pony maakte daar gretig gebruik van!!! Op den duur kon ze de weg niet uit, of ze stapte al af en kwam terug..... Beestje deed dat bij iemand anders niet. Toen haar vader een keer mee is geweest en de pony het weer deed, is hij verkocht. Erg zonde.
Verschil met jou/haar is wel, dat die pony het op stal ook deed. Hij was gewoon de baas over háár!

Maar goed, wat ik zou doen, is het zelfvertrouwen van het baasje vergroten. In de bak heeft ze waarschijnlijk wel genoeg zelfvertrouwen en vandaar dat de pony dat daar niet durft. Nu dan de taak om dat (ik zou dat met les van een instructeur doen) buiten ook voor elkaar te krijgen.
Succes!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:44

Ik ben bang dat er niet zomaar een oplossing is omdat het baasje van de pony bang is.Je kan met begleiding dus dat haar instructrice er een aantal keren mee naar buiten gaat en hij het braaf doet het baasje erop en de instructrice op de fiets mee gaat om te helpen als dat nodig is.Zij kan dan precies vertellen wat ze moet doen.Maar ik denk dat het een lastig probleem is.Als je ook al met de pony bent gevallen en in de sloot bent beland heb je niet zomaar weer je zelfvertrouwen terug.Mss kan ze ook eens met de pony wandelen om weer wat vertrouwen te krijgen.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:16

we hebben een oplossing ze heeft nu (VOLGENS Mij is ze nog beetje bang) maar we gaan veel buiten ritten maken en het gaat goedkomen waarschijnlijk want we hebben vandaag een halstertouw om haar nek gedaan voor als ze ophoog komt dan kan haar baas zich vastgrijpen. en toen wou ze weer niet dus steigeren en wegrennen toen kwam ik met briljant idee halstertouw om het bit }> en dan iemand ander vasthouden en toen liep ze meteen mee raar beest ...maar ja we gaan morgen weer dus hopen dat het goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:50

VSW --> RT-P

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:45

Iemand anders erop is geen oplossing als pony geen respect heeft voor de eigenaresse. Zij zal zelf de baas moeten zijn als ze er buiten opzit en hem zelf op zijn donder moeten geven....

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 20:37

vandaag waren we naar het bos zer heeft soms gesteigert en het baasje is het gewend dus niet zo bang meer het is erg goed gegaan we hadden foto's willen nemen maar dat ging niet