Wie heeft er ervaringen met het K&K Scholingsbit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Wie heeft er ervaringen met het K&K Scholingsbit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 10:59

Mijn paard heeft problemen met netjes aan de teugel lopen in de galop, in de stap en draf doet gaat het wel goed!

Nu staat er bij divoza een K&K Scholingsbit voor paarden die voor of achter de teugel lopen. En nog vele andere dingen staan erbij.

Ik wil graag weten of jullie hier ervaringen mee hebben, of deze echt werkt ofniet?

Alvast bedankt voor de tips!*D

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:06

Thommie,

Een bit corrigeert denk ik niet je probleem. Wat is je probleem met je paard? Loopt hij achter de teugel, dan werken aan activeren van het achterbeen, als de motor goed aan is, zoekt hij vanzelf je hand op. Een goede aanleuning krijg je niet door een bit, dit zul je met goede instructie, rijtechnisch moeten oplossen. Probeer dit eerst, voordat je zo'n duur bit aanschaft!

Tinkels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:15

Mijn paard loopt voor de teugel, hij drukt zijn hals eruit en raakt daardoor helemaal uit balans. Eerst was de galop het beste onderdeel.
Nu ik de stap en draf steeds beter voor elkaar heb, wordt de galop steeds minder. En ik oefen de galop nog steeds even veel.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:32

Het lijkt mij een rijtechnisch probleem dat niet een twee drie met een dergelijk bit op te lossen is! Zo'n bit heeft echt een behoorlijke inwerking en lost je eigen tekortkomingen helaas niet op!

Probeer eerst de oorzaak van de problemen te achterhalen en dat te verbeteren zou ik zeggen!