Als ik wil halthouden met mijn paard lijkt het wel of hij 't bit vastpakt, en mij echt naar voren sleurt. Hij gaat dan echt met zn neus voor uit zeg maar. Ik rijd hem met een enkel gebroken bit, en als hij t doet probeer ik een ophouding te maken maar ja zijn mond is toch sterker dan mijn ophouding...Opzich is hij voldoende aan het been, alleen loopt hij nog niet lekker ontspannen en dus ook niet nageefelijk. Hij doet t soms ook bij het longeren, afgelopen maandag viel het me op dat toen ik zei HALT hij wél direct stil stond maar toch weer even zn neus naar voren moest doen, en vaak dan ook even op 't bit kouwen. Dit misschien ook wel omdat ik hem longerde met elastiek (bijgezet) maar hier ligt het naar mijn idee niet aan, hij reageert juist heel goed op het elastiek. (ik rijd er vrijwel nooit mee, maar longeren wel) Heeft er iemand tips wat ik hier aan kan doen tijdens 't rijden? Moet hij naar de tandarts? hij is namelijk nooit geweest sinds mn zusje en ik hem hebben (4 maand) en zn vorige eigenaar heeft ook nooit een tandarts laten komen.
Alle tips zijn welkom!!
alvast bedankt,
Joyce