mijn lekker eigenwijze merrie Omira aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

mijn lekker eigenwijze merrie Omira aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 18:24

hey allemaal,
gisteren had ik lekker gereden yoicka (ebony_lover)was mee gekomen, meteen als fotograaf gedoopt dus bedankt yoicka, ik was niet van plan om te springen maar na aandringen heb ik het toch gedaan niet zo hoog maar stapje per stapje he .Maar dressuur hebben we ook eens getoond.
hier de foto's maar:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.ze kan wle lief kijken als ze wil
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.draven over balkje
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.ik weet je mag niet springen met een slof maar normaal draaft ze hier gewoon over en de slof had ik ook extra lang maar zo te zien niet lang genoeg de slof is hierachter af gegaan( de foto's staan niet op volgorde)
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.even pauzeren
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.even ervandoor gaan
Afbeelding
16.
Afbeelding

bedankt voor het kijken en laat een berichtje achter commentaar en tips zijn steeds welkom.

groetjes vicky en omira
Laatst bijgewerkt door Oscar op 30-03-06 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overtollige leestekens uit titel verwijderd

art

Re: *mijn lekker eigenwijze merrie Omira aan het werk*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:25

Als je niet weet of je mag springen met slof, waarom doe je het dan?

cha_mira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 18:35

omdat ik normaal niet ging springen, heb de slof er afgedaan na deze sprong, normaal draaft ze gewoon over zo laag, maar die dag besloot ze maar eens wat te overdrijven,ik heb geen foto's van het volgende halfuur zonder slof , camera was vol.

IloOntJUhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:38

ziet er wel leuk uit,,!

vind het alleen een beedje raar dat je met 2 hulpteugels rijd

Rak_Floor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:01

is inderdaad raar dat je met 2 hulpteugels rijd! je moet inderdaad als je niet weet of je met een slof moet rijden gewoon niet doen! is altijd het beste!

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:09

ik heb niks tegen slofteugels e.d maar je moet hem wel weten te gebruiken, ik heb bij jou het idee dat de slof niet goed gebruikt wordt, zie je paard namelijk op geen een foto lekker ontspannen en over zijn rug lopen. het gaat er in ieder geval om dat je plezieer hebt en dat straalt er wel van af!! succes nog met oefenen.

Woest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:18

nja, ik kom even opvrolijken, want commentaar is gegeven,
je hebt een mooi paardje onder je kont
ziet er lief uit :p
nou kom maar op met die springfotos zonder slofteugel (voor de volgende keer )

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:24

die slof gebruik ik maar sinds een week of 2 , leer hem gebruiken door mijn nieuwe lesgever, tijdens onze lessen proberen me voorwaarts-neerwaarts te bereiken dat lukt heel goed als ik les heb,en dan gebruikt ze echt goed haar rugspieren.Maar alleen als ik alleen rij lukt me dit niet zo goed, maar ik probeer het te bereiken door zachtjes met mijn handen te spelen.
Ik moest die slof gebruiken omdat ze me letterlijk uit het zadel trok het is echt een heel sterk beestje!!!en als ze wil gebruikt ze al haar macht tegen me op.
Maar door de nieuwe lesgever, is ze van een vechtlustig beestje, naar een paard dat verstaat zodra haar hoofd mooi op zijn plaats is(betekent niet perse aan teugel) , dat het plezieriger is om zo te rijden.en geloof me dat is een heuze stap die we gemaakt hebben

waarom die martengal, kan je mss wat luiheid noemen, hij staat op het zwakste dus werkt echt niet goed,maar er is een tijd geweest dat ze steigerde daarom ook voor als ik op de wei rijd , het zit op wat psychisch die martengal.

vicky

MrsSoliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:30

sporen, slof, martingaal........ allright.....................what is next?

Ik weet het!!!! Mischien ontspanen rijden leren!?

bud_gloor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:35

waarOm rij je met een slof is toch nergens voor nodig..
je kan beter ontspannen gaan rijden

maar wel een leuk paardje heb je onder je kont

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:45

moesten jullie haar kennen .. zouden jullie haar wel begrijpen hoor ! het is echt een lastig dier
heb er ook opgezeten(zonder slof en sporen), en ze heeft macht hoor !

en ze heeft een periode gehad dat ze héel lastig deed, steigeren, bokken, etc. dus ik denk dat jullie ook niet goed meer zullen weten wat te doen hoor..
die slof zal er niet eeuwig aanblijven hoor !
wees aub. beetje begripvol..

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:47

ik zal er heel kort over zijn: ik snap niet dat als jij je paard blijkbaar niet kan houden, je met 2 hulpteugels én sporen rijdt... terwijl je zit dat op de foto's mijns inziens niet echt toelaat...

cha_mira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:53

MrsSoliana schreef:
sporen, slof, martingaal........ allright.....................what is next?

Ik weet het!!!! Mischien ontspanen rijden leren!?

je kan ons zo niet beoordelen je kent ons verleden niet, als je moest weten hoe hard ik heb moeten vechten om haar te mogen houden, omdat mijn ouders haar te gevaarlijk vonden.

wel als je goed leest ben ik daar mee bezig de slof leer ik gebruiken SAMEN met een ervaren lesgever waarmee we als hierboven vermeld voorwaarts -neerwarts rijden om haar rugspieren te leren gebruiken. En dat heeft ze nu geleerd.Dus ik verwacht volgende week dat de slof eraf mag. omdat ik vandaag zonder mee heb gereden en dat ging eiggenlijk super.dus
ik hoef die slof niet meer

!!

bud_gloor schreef:
waarOm rij je met een slof is toch nergens voor nodig..
je kan beter ontspannen gaan rijden

maar wel een leuk paardje heb je onder je kont

ik leer ontspannen rijden nu daarom ben ik overgestapt van lesgever,omdat die steeds te geconcentreerd was op dat aan de teugel rijden. Maar bedankt het is idderdaad een leuk paard

cha_mira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:53

Liezel1 schreef:
ik zal er heel kort over zijn: ik snap niet dat als jij je paard blijkbaar niet kan houden, je met 2 hulpteugels én sporen rijdt... terwijl je zit dat op de foto's mijns inziens niet echt toelaat...

wat is er mis met men zit, kan er alleen maar uit leren als je zegt wat er mis mee is ?

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:00

Ik zou toch proberen het paard dan in controle te houden zonder slof en sporen. Dan is de basis tenminste juist en eerlijk....

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:02

heb geen commentaar. vind dat er weer te veel is aangevallen.
Hou allemaal eens op over de sloft .
snap niet dat mensen sloft erg vinden. op de meeetste foto's van je zie ik dat de sloft nbiet gespannen is. Een sloft is alleen erg als er misbruik van gemaakt word en het paard in een zodanig verkeerde positie word getrokken en dat is niet het geval hier. Of het paard over zijn rug loopt. (i don't no) dus daar ga ik dan ook niet over beginnen.

Vind het een erg leuk paardje, en hoop dat je nieuwe instructeur veel beter is voor jou en je paard. Ben ook blij dat je niet zo gefixeerd ben over aan de teugel rijden en eerst andere dingen wil verbeteren.
Veel plezier met je paardje en laat je niet afkatten hoor.
xx
vero

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:05

Omiratje schreef:
Liezel1 schreef:

wat is er mis met men zit, kan er alleen maar uit leren als je zegt wat er mis mee is ?

enkele punten opgemaakt uit de foto's:
- hakken meer uitdrukken
- je lijkt weinig steun te hebben aan je beugels, je benen zie ik op verschillende plekken op verschillende foto's. geen stille beenligging dus, terwijl dat met sporen toch écht prettiger is voor het paard
- je hebt je voeten érg ver in de beugels
- ziet eruit alsof je niet écht zit... alsof je evenwicht probeert te houden met je handen.

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:07

Ik heb de martingaal ook puur voor mijn koppie eraan zitten en het werkt! denk zo dat ik meer controle heb, terwijl dat ding los zit.
slof: zolang jij en je instructice vinden dat hij nodig is dan rijd je er mee.
maar probeer er geen gewoonte van te maken. zou jammer zijn als je bijvoorbeeld wat wedstrijdjes wil gaan rijden.
Verder denk ik dat het wel gaat goedkomen als ik de foto's zie

plotie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:08

Mooi paard hoor!
Hij zijt er groot uit...wat is zijn stokmaat?

groetjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:37

En jawel, natuurlijk moet er weer commentaar geleverd worden!
Zt er al op te wachten toen ik de foto's zag!

Waar maakt iedereen zich druk om!
Het is jullie paard niet en hoeven er niet op te rijden en zelfs niet naar te kijken!
Ik zeg niet dat ik het eens ben met het juiste gebruik etc. maar het is mijn pakkie aan niet, het is haar beslissing waarschijnlijk goed overwogen genomen!
Waarom zou ik mij daar druk over maken, mijn eigen paard rijden is al moeilijk genoeg waarom dan ook nog eens met duizend andere bemoeien!

Weer On-topic:

Je hebt een leuk paard, de foto's zijn goed gelukt!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:42

art schreef:
Als je niet weet of je mag springen met slof, waarom doe je het dan?

Dat legt ze uit...

Mooi paard hoor, maar waarom rijd je met sporen

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:16

idd ze heeft er goed over nagedacht(slof) en het was echt nodig ! en het heeft geholpen dus hopelijk mag hij eraf
en toen ik een tijd geleden hen zag rijden.. en nu .. véel verbetering! de vorige keer zou ik niet op omira gedurft hebben .. nu wel, zelf stukkie gegaloppeerd en ik zit niet op mijn gemak op zo een groot paard !
en zouden jullie liever je paard kwijt zijn dan ? nou, ik niet !
en iedereen heeft toch mindere punten ? ze zei nog tegen mij , dat haar benen niet zo goed liggen.. die van mij ook niet zo, ik werk eraan, en dat doet Vicky ook ! Hebben jullie géen minder punt dan ? Nou, proficiat dan hoor! zelf de internationale ruiters etc. moeten op bepaalde dingen trainen hoor !!

en euh de foto's heb ik getrokken Bedankt

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:26

plotie schreef:
Mooi paard hoor!
Hij zijt er groot uit...wat is zijn stokmaat?

groetjes

bedankt ze is 1.70 m
Xx_Mitt_xX schreef:
Ik heb de martingaal ook puur voor mijn koppie eraan zitten en het werkt! denk zo dat ik meer controle heb, terwijl dat ding los zit.
slof: zolang jij en je instructice vinden dat hij nodig is dan rijd je er mee.
maar probeer er geen gewoonte van te maken. zou jammer zijn als je bijvoorbeeld wat wedstrijdjes wil gaan rijden.
Verder denk ik dat het wel gaat goedkomen als ik de foto's zie

neen een gewoonte ga ik er niet van maken,want hopelijk gaat hij er volgende week af ,We zullen zien wat mijn lesgever zegt mar ik denk het wel, want ik heb hem eigenlijk niet meer nodig.En wedstrijden daar is het nog wat te vroeg voor denk ik al wil ik het doodgraag als ik nu ga dan overhaast ik het en dat zo spijtig zijn.

Liezel1 schreef:
enkele punten opgemaakt uit de foto's:
- hakken meer uitdrukken
- je lijkt weinig steun te hebben aan je beugels, je benen zie ik op verschillende plekken op verschillende foto's. geen stille beenligging dus, terwijl dat met sporen toch écht prettiger is voor het paard
- je hebt je voeten érg ver in de beugels
- ziet eruit alsof je niet écht zit... alsof je evenwicht probeert te houden met je handen.

ok daar ben ik wat mee zal er aan werken, ook al werk ik er aan tijdens de lessen , ik oefen veel door zonder stijgbeugels en teugels te rijden,ook omdat mijn lesgever streeft naar zacht gerbuik van het bit en dat ze een zachte mond krijgt, want toen ik haar kreeg was dat als een steen.
En mijn zadel is me veel te groot en mijn benen raken niet eens het kniestuk als ik mijn benen goed heb waar ze zouden moeten horen zijn.

ebony_lover schreef:
idd ze heeft er goed over nagedacht(slof) en het was echt nodig ! en het heeft geholpen dus hopelijk mag hij eraf
en toen ik een tijd geleden hen zag rijden.. en nu .. véel verbetering! de vorige keer zou ik niet op omira gedurft hebben .. nu wel, zelf stukkie gegaloppeerd en ik zit niet op mijn gemak op zo een groot paard !
en zouden jullie liever je paard kwijt zijn dan ? nou, ik niet !
en iedereen heeft toch mindere punten ? ze zei nog tegen mij , dat haar benen niet zo goed liggen.. die van mij ook niet zo, ik werk eraan, en dat doet Vicky ook ! Hebben jullie géen minder punt dan ? Nou, proficiat dan hoor! zelf de internationale ruiters etc. moeten op bepaalde dingen trainen hoor !!

en euh de foto's heb ik getrokken Bedankt

bedankt yoicka voor me op te komen

Jaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:59

ik vind het raar dat je én sporen én martingal én slof combineert.
je paard raakt aan al deze dingen gewend en dan moet je
weer iets zwaarders gaan gebruiken.
En waar eindigt het dan?
ik vind het wel een mooi paardje.
maar ik zou alleen de beste foto's die
je hebt op bokt zetten, want anders krijgen
we een slechte indruk van jouw rijstijl.

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:03

Omiratje schreef:
ik weet je mag niet springen met een slof maar normaal draaft ze hier gewoon over en de slof had ik ook extra lang maar zo te zien niet lang genoeg de slof is hierachter af gegaan

je kan wel springen met een slof alleen moet je er wel voor zorgen dat het paard voldoende ruimte heeft om te kunnen 'bukken' voor de sprong maar je moet ook oppassen dat hij niet in de slof springt...