Röskur voor het eerst voor de kar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Röskur voor het eerst voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 13:06

Jawel, vandaag was de grote dag! Rös voor het eerst voor de kar! Ik had de eerste keer met het tuig oefenen langs de weg gestapt en gedraafd, de tweede keer in de wei figuren gestuurd in draf, en de derde keer een hindernisbalk erachter gehangen. Omdat ik Röskur nu een beetje ken weet ik dat hij waarschijnlijk toch alleen maar pissig wordt als ik 294389654 x met een balk of zelfs nog andere dingen erachter ga slepen, dan denkt ie tegen de tijd dat ik met een kar aankom allang "ja, wat wil je nou, ik dacht dat het punt was dat ik dit *random ding wat ik er ook achter heb gehad* moest slepen, en nu is het ineens een kar!" denkt.

Anyway, hij vond het eerst toch wel zwaar (ik zei al tegen hem dat ie toch harder z'n best had moeten doen tijdens mijn harde achterhand-verbetering-poging-trainingen, had ie nu nog betere spieren gehad, ik doe m'n best. ). Toen eerst zonder m'n paps erop (ik heb zelf nog nooit gemend... en hij heeft z'n koetsiersbewijs) en toen hij dat eenmaal een beetje doorhad hij er weer op. Na twee rondjes ben ik weggegaan (ik liep naast Rös' hoofd) en heb ik wat draf-foto's gemaakt.

Navolgend op topic http://s14.invisionfree.com/IJslanders/ind...hp?showtopic=20 ! ^^ Hier een paar kiekjes van het mennen! Mijn vader is degene die op de bok zit.

Afbeelding
Hier draafden ze net weg.

Afbeelding
Met het huis van de buren op de achtergrond. Rös tilt z'n beentjes best op. ^_^

Afbeelding
.. En de stallen van de buren..

Afbeelding
Toen hij stiekem even in stap ging...

Afbeelding
En ze draven weer weg...

Dat waren ze!

En nog een kort filmpje, op het plaatje klikken: (heel slechte kwaliteit door het uploaden helaas.)

Afbeelding

Ik ben in ieder geval dik tevreden met m'n ijslandse mannetje.

Jennifer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:08

Ziet er supergoed uit Iris!! Filmpje is ondanks de slechte kwaliteit toch wel leuk hoor

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:33

wow dat doet hij netjes voor de eerste keer zeg!
gaaf!

sillo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:40

Wauw wat een schatje zeg.. Mooie huizen ook op de achtergrond..

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:45

Voor de eerste keer mag je hier echt super trots op zijn hoor heel mooi

Smari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:54

Jemig Iris, ik ben jaloers hoor!! Ziet er heel erg goed uit. Enne dit is meteen extra achterhand-training voor Röskur !! Wat zal ie een spieren krijgen. Ben je hem straks niet steeds kwijt aan je vader???

Kjölur gaat nog steeds aan de haal als ie de kar maar hoort!!! De rest vind ie geweldig (tussen de lijnen enz.), maar die kar, dat is pas STOM. Hij moet maar eens bij Röskur langs voor een goed gesprek...............................??!!

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:01

Mooie foto's! Doet die goed zo te zien! Maar weer mijn lievie's er niet op he! Wel het huis van koldewijn + vrachtwagen + stallen.. maar niet mijn lieffiejs.. foei!=P nee even weer on-topic doen jullie echt snel! Veel men plezier en ik zie jullie wel weer

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 15:34

Smari, we hebben de afspraak dat (ondanks dat hij op papier van mijn vader is) Rös gewoon van mij blijft, dus als mijn vader plotseling heel enthousiast wordt en veel wil gaan mennen dan moet hij zelf maar weer een dier kopen... (Domi is verkocht, en het plan was eerst om met haar te gaan mennen. alleen is Röskur om te mennen wel idealer, hij loopt misschien minder mooi maar is wel bomproof. ) Dus als het weekend is en hij wil mennen maar ik wil rijden (of mennen als ik het eenmaal kan ), dan mag ik doen wat ik wil. En tja, hij gaat ook mee naar Breda (en duimen dat er plek is voor een kar als ik een nieuwe stalling ga uitzoeken...! ), dus dan is er zowiezo niet zoveel te vechten meer....

Ja, als ik zag hoeveel moeite hij had met het trekken van de kar dan mag hij ook wel wat meer spieren krijgen. Hij wilde in het begin nieteens vooruit stappen, haha!

Tindra

Re: Röskur voor het eerst voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:37

Wauw, dat staat hem goed zeg, zo voor de kar.

Wat een heerlijk veelzijdig paard is Röskur toch .

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:38

Woo doet hij heel netjes hoor voor de eerste keer!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:41

Hej,
Dat ziet er super mooi uit voor n eerste keer! Loopt, ondanks de wienige bespiering, toch al op een lekker vaartje zeg.
Groetjes, mij

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:45

leuke foto's iris!
Hij doet het goed man voor het eerst

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:25

Mooi hoor !
Best goed voor de eerste keer !
Wat een huis op de achtergrond

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:11

Ziet er leuk uit Iris! Hij lijkt er idd helemaal niks om te geven dat die kar erachter hangt

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:44

Ziet er netjes uit zeg
Hij is echt bomproof hè !
Staat wel stoer zo voor de kar

dagami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:02

Wat een leuk beessie! Hij doet goed zijn best zo te zien ;D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:06

Ziet er goed uit
Heb volgende week vrijdag (7 april) wel even tijd om z'n patroontje bij te werken

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:37

Netjes hoor!

Ik ben er de laatste vakantie tig keer langsgereden (landal greenparks heideheuvel zat ik)

Mooi pony

bud_gloor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:40

echt gaaf.. seker voor de eerste keer

Junsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:01

Leuke foto's Iris en wat goed dat hij heet zo goed voor de kar doet en dat voor de eerste keer filmpje is ook leuk alleen jammer dat die zo onduidelijk is ja ..

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 14:21

Ilindra schreef:
Ziet er goed uit
Heb volgende week vrijdag (7 april) wel even tijd om z'n patroontje bij te werken

Is goed! Hoe laat ben je er dan..? (ik pm je anders wel even!)

Bedankt iedereen... Ik ben ook enorm trots op hoe hij het deed voor een eerste keer! (wel jammer dat ik over een ruime week alweer weg ga voor 3 maand met hem, maar zonder kar. dan wordt het pas van de zomer echt spiertjes kweken...)

Ik vond het wel een beetje een watjes-actie dat ie eerst niet vooruit wilde omdat de kar zo zwaar was... Hoe moet dat nou als we straks familie-picknicks willen gaan maken?

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:30

gaaf beest

Mooi huis hebben jullie buren zeg

Heb niet zoveel verstand van IJslanders voor de kar, dus hou verder wijselijk mijn mond dicht

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:34

ijslanderfan schreef:
gaaf beest

Mooi huis hebben jullie buren zeg

Heb niet zoveel verstand van IJslanders voor de kar, dus hou verder wijselijk mijn mond dicht

Haha, ik heb uberhaupt weinig verstand van mennen... Met een ander paard had ik dit ook niet alleen met m'n vader gedurfd, (hij heeft dan wel z'n koetsierbewijs, maar heeft die 1,5 jaar geleden ofzo gehaald en sinds die tijd eigenlijk niet meer gemend...) maarja, tis Röskur... Het is ook de bedoeling dat het gewoon voor leuk af en toe samen de bossen in met de kar wordt, niet om echt wedstrijden te rijden ofzoiets.

Volgens mij is het bij IJslanders niet anders dan bij andere paarden, behalve als ze graag tölten. Röskur draaft uit zichzelf sneller, dus behalve als hij erg heet is zal hij niet snel gaan tölten voor de kar.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:48

Roskje ziet er uit als een pro!
Echt heel leuk, wat is het toch ook een schattig ding he?