Ik rij sinds december namelijk een dertienjarige KWPN merrie en ik verdeel m'n uurtje altijd in twee stukken (zoals de meeste wel zullen doen denk ik). Ik stap vijf a tien minuten in, dan ga ik lekker rustig aan het werk. In het begin is ze nogal druk maar na tien minuten loopt ze wel redelijk ontspannen. Meestal geef ik haar na twintig minuten dan als beloning een paar minuutjes stap, lange teugel. Dan wil ik het daarna weer oppakken, maar dan lijkt wel alsof het de eerste keer is dat ik op een paard zit en ik denk dat dat gedeeltelijk ook haar 'schuld' is. Ze loopt dan hartstikke onregelmatig, reageert op geen enkele hulp (geen been, teugel of stem) en nja, dan kan ik gewoon niks meer beginnen. Ik heb er een keer de eigenaresse bijgehaald, om te kijken of ze al eerder onregelmatig liep, maar dat is niet het geval. Ook vertoont ze dan geen sporen van moeheid oid.
Ik weet niet of het aanstellerij is, of dat er echt iets aan de hand is, maar ik zou het wel graag willen weten, want dan kan ik er misschien iets aan doen.
Iemand ideeen?
) op Chinty een Trakhenermerrie. Het is een koppige merrie, die altijd de baas wil spelen en haar zin wil krijgen. Dit is best lastig. Als ik haar even lange teugel geef, of even stil sta om mijn jas uit te doen, en haar weer voorwaarts wil krijgen geeft ze een bok, blijft ze gewoon stil staan of loopt ze ineens hele irri te doen.
te zijn..