Te diep/klemmerig? Graag reacties

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Te diep/klemmerig? Graag reacties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 17:32

Zoals mijn titel al zegt, staat ze hier te diep? En klem ik volgens jullie te veel, want ik heb mijn teugels hier met 3 vingers heel losjes vast...maar iedereen zegt dat het zo lijkt

Afbeelding

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:40

Zoiezo zou ik je aanraden je handen 'gewoon' rechtop te houden, tussen pink en ringvinger. Duimen als een dakje op de teugels, zodat ze niet uit je handen kunnen glippen. Heb je meer controle.

Over je zit kan ik niet zoveel zeggen nu, kan het niet goed zien!

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 17:44

Elzepelze schreef:
Zoiezo zou ik je aanraden je handen 'gewoon' rechtop te houden, tussen pink en ringvinger. Duimen als een dakje op de teugels, zodat ze niet uit je handen kunnen glippen. Heb je meer controle.

Normaal gesproken heb ik dit ook wel...maar ik was hier aan het vragen of ik handschoenen aan mocht omdat ze zo getrokken had. Maar alsnog bedankt voor de tip

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:15

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 22-03-22 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:28

Je wil je onderrug nog te hol maken. Probeer eens je navel naar je rug te brengen. Kan je al eens op de bank oefenen. Op die manier bol je je onderrug wat op en kantel je je bekken wat meer.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:33

Zere vingers omdat je paard zo trekt is trouwens geen goed teken..

Verder is het een foto uit stand, daar vind ik verder niet veel nuttigs uit te halen. Lopend kan het plaatje er namelijk heel anders uit zien.

ellepel

Re: Te diep/klemmerig? Graag reacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:58

ben geen expert hoor, maar lijkt alsof je je handen te ver naar voren hebt,doe ze iets meer naar je buik toe dus, en teugels een fractie langer?

Saskiaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:05

Volgens mij heeft iedereen nu al gezegd dat ze verkeerd zit, maar dat was de hele vraag niet. Ze zou iets meer verzameld mogen staan en wat meer naar de hals toe.

Navidad

Re: Te diep/klemmerig? Graag reacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:53

meestal zijn zere vingers inderdaad omdat je teveel klemt of teveel met je handen werkt, probeer je pony op je eigen ontspanning en met je been naar die nagevelijkheid te rijden, recht te stellen en noem maar op.

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:13

Vanaf een foto kun je niet veel beoordelen. Dit moet je in 'levende lijven' zien. Verder inderdaad een holle rug en je armen te ver uit elkaar..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:33

Zuiver proeftechnisch gezien staat ze hier niet in de gewenste houding, voor B of L kan het echter prima, ik weet niet wat je ermee rijdt? Ik zou graag iets meer oprichting in de hals zien. Hoe de achterbenen geplaatst zijn kan ik niet zien op de foto, misschien dat het al simpel op te lossen is door de achterhand er wat meer onder te zetten.

Vwb je zit: Ik denk dat het er wat 'trekkerig' uitziet omdat je een soort brug maakt met je teugels, je zit met een te holle rug en het ziet er op de foto uit alsof je wat naar voren wordt getrokken. Als je je armen wat terugplaatst (ellebogen ter hoogte van je zij, handen meer bij elkaar boven de schoft) krijg je denk ik al een heel ander beeld. Probeer tijdens het rijden eens je schouders en ellebogen los te draaien, volgens mij zit er iets geblokkeerd, voor zover je dat kunt zeggen van die ene foto. Je onderbenen zouden ook een fractie terug moeten liggen.

Dit is wat ik uit die ene foto opmaak hoor, dat kan natuurlijk irl heel anders zijn!

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 14:41

Urielle schreef:
Zuiver proeftechnisch gezien staat ze hier niet in de gewenste houding, voor B of L kan het echter prima, ik weet niet wat je ermee rijdt? Ik zou graag iets meer oprichting in de hals zien. Hoe de achterbenen geplaatst zijn kan ik niet zien op de foto, misschien dat het al simpel op te lossen is door de achterhand er wat meer onder te zetten.

Vwb je zit: Ik denk dat het er wat 'trekkerig' uitziet omdat je een soort brug maakt met je teugels, je zit met een te holle rug en het ziet er op de foto uit alsof je wat naar voren wordt getrokken. Als je je armen wat terugplaatst (ellebogen ter hoogte van je zij, handen meer bij elkaar boven de schoft) krijg je denk ik al een heel ander beeld. Probeer tijdens het rijden eens je schouders en ellebogen los te draaien, volgens mij zit er iets geblokkeerd, voor zover je dat kunt zeggen van die ene foto. Je onderbenen zouden ook een fractie terug moeten liggen.

Dit is wat ik uit die ene foto opmaak hoor, dat kan natuurlijk irl heel anders zijn!

Tyrza schreef:
Je wil je onderrug nog te hol maken. Probeer eens je navel naar je rug te brengen. Kan je al eens op de bank oefenen. Op die manier bol je je onderrug wat op en kantel je je bekken wat meer.

Kijk aan deze tips heb ik nou echt iets! Dank jullie wel, ik zal erop gaan letten en nog meer oefenen. De teugels heb ik trouwens zo strak omdat de eigenaresse dat vraagt. Ik rij zelf F8+1 met d'r maar ze is L1+...met iemand geweest

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:12

Het meeste is gezegd...
Wat ik nog zie en dat komt ook mede door de andere dingen, is dat je schouders- armen niet ontspannen zijn.
Als je je rug hol maakt druk je je schouders waarschijnlijk geforseerd naar achter en je armen naar beneden drukt ...

probeer lekker te ontspannen, de rest komt dan vanzelf