Ik ben om! Bont is toch wel leuk!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Ik ben om! Bont is toch wel leuk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 10:53

Omdat mijn vriendin Wendy (Rubywhite) al maanden erg last van haar rug heeft en daardoor haar paard Ruby al een tijdje erg weinig te doen had, had ik haar in de voorjaarsvakantie aangeboden Ruby weer een beetje aan het werk te zetten zodat het ook zin had voor haar instructrice Jolien om Ruby te gaan trainen.

De eerste keer ging het best ontspannen, maar wel wat onder me wegloperig. Ook lengtebuiging is iets wat ze nog niet echt deed. Lees: in contrastelling en buiging de bocht om op de rechterhand ), de tweede keer was ze erg dwars en hipperig omdat ik wel die buiging bleef vragen en begon ik te twijfelen. Tot Wendy naar buiten kwam en zei dat ik haar best even door mocht pakken. Toen liet ze me hele fijne stukken voelen en werd ik al erg enthousiast...

1e keer...
Afbeelding
Afbeelding
2e keer...
Afbeelding
Afbeelding

Daarna heb ik haar nog 2 keer gereden, wat na er even doorheen moeten rijden weer heel goed voelde. Zeker voor een paard dat maanden weinig had gedaan en nu weer serieus aan het werk moest.

Ik kon haar nu onder me houden en ze liet me heerlijk zitten, was fijn nagevelijk, en kleine stukjes vooruit en terug te rijden. ook de galop veranderde steeds vaker van hippen naar een soepel doorgesprongen galop. Helaas was het te donker voor foto's, maar de 4e en laatste keer heeft Wendy het rijden gefilmd en daar heb ik nu stills en kleine filmpjes van gemaakt.

Omdat ik het zo'n gevoelig en fijn paard vind, en het me verbaasde hoe makkelijk ik er op weg kon rijden terwijl ik normaal echt tijd nodig heb om te wennen aan een paard, wilde ik deze toch even met jullie delen... Ik wil ook zo'n paard!!!

Hier de stills en filmpjes...
(Helaas is de kwaliteit van de fimpjes door het verkleinen en uploaden slechter geworden, Maar voor diegenen die denken dat ik erg selectief stills heb gemaakt ...)

losrijden
linkergalop
rechtergalop
Ze zijn op volgorde van tijd gemaakt...

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Jolien ten Hoor rijdt haar nu verder door, maar als je mijn hulp weer kunt gebruiken, dan roep je maar Wendy! Ik maak er graag tijd voor!

KirstenFranc

Re: Ik ben om! Bont is toch wel leuk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:05

Wat een leuke foto's en filmpjes! Vind het altijd wel leuk om anderen te zien rijden :p mooi paardje!

Polivy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:33

Ziet er goed uit hoor! Jammer dat t filmpje van wat mindere kwaliteit is Maar wat een leukerdje zeg
Lijkt me fijn zitten

Misschien nog iets meer op je kont zitten? Of lijkt dat maar zo. (zo goed is het ook niet te zien :p)

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:44

Probeer iets rechter te gaan zitten, voor de rest is het harstikke netjes!

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:50

Het viel me inderdaad ook op dat je iets naar voren kantelt. Probeer iets meer voor je uit te kijken, dan zit je waarschijnlijk al veel rechter!

Verder ziet het er erg soepel en ontspannen uit! En wat een super leuk paard!
Jammer dat je er niet langer op kan blijven rijden!

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:57

Bont is zeker leuk vooral Ruby

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:01

Leuk paard ja!
Kan ook heel leuk lopen zo te zien..
Ik lieft de dekjes Die zijn echt gaaf!
Het ziet er goed uit hoor, als je haar zo weinig gereden hebt!

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:05

Leuk Joyce!! Ziet er super uit, als er geen ander op zou gaan rijden zou ik zeggen: starten
Ook een superleuk paard natuurlijk RubyWhite.

Brenniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:37

Ziet er goed uit hoor! Alleen iid iets rechter op zitten, maar goed dat is al gezegd .

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:46

Leuk paardje hoor, je hebt dr netjes aan t lopen! En wat kan ze mooi strekken zeg

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:00

On the 7th day, god created the Horses, and on the 8th, he painted the good ones.

Er bestaat geen slechte kleur op een goed paard...

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:21

Ziet er vet netjes uit voor die paar keer dat je het paard heb gereden apart paaardje ... Gah aleeen wat meer regtop zitten

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:25

Cassidy schreef:
On the 7th day, god created the Horses, and on the 8th, he painted the good ones.

Die ga ik even ergens in mijn profiel plakken

Ik vind Ruby echt een geweldig paard om te zien, ondanks dat jullie nog moeten wennen aan elkaar vind ik het er echt niet verkeerd uitzien

Veel plezier nog samen!

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:27

Zo, Kei leuk Paardjee!, En inderaad Bont is leuk;)
En inderdaad recht op zitten:o
Zou zeker leuk zyn om vaker te rijden, Haha

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:32

Wat een mooi paardje
Iets rechterop zitten zou mooi zin voor het totaalbeeld
Verder ziet het er super uit!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:41

Ziet er mooi uit!
Heel leuk paard en je rijdt netjes!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:48

ziet er goed uit hoor
is zeker een winstpunt waard (nog wel meer )
rijdt je haar helemaal niet meer of voorlopig even niet ?
zou jammer zijn.. jullie zijn een mooi stel

Jamayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:52

Ziet er leuk uit hoor. Vind het paardje wel net iets aan de schrale kant.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:55

Schraal? Hij ziet er juist erg goed uit...
Of ben jij een van de mensen die de paarden liever vetmest?

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:01

Ben je een beetje bang voor hem ?
Je Kantelt zo naar voren en je kropt je een beetje op.
Probeer daar wat aan te werken
Vind je verder super goed rijden je sluit hem ook netjes als tie afentoe omhoog wilt komen.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:41

Goh wat een reacties! Bedankt allemaal...

Ik zit inderdaad wat licht voorover ipv stevig op mijn kont. Dat heb ik met de meeste paarden, totdat ik ze meer op druk en opgericht ga rijden, dan zit ik ineens wel rechtop. Die tip van naar voren kijken heb ik vaker gehoord Zal er eens wat vaker aan proberen te denken

Inderdaad jammer van de filmpjes Loontjuh! Voor Wendy heb ik van de hele opname en film gemaakt met commentaar en op DVD gezet... Dat is hele andere kwaliteit... 5mb is gewoon te weinig ruimte... Of iemand moet tips hebben hoe ik het wel met goede kwaliteit kan uploaden. Op pc zijn de filmpjes in klein formaat wel scherp en duidelijk

xxJamiexx, Ik ben niet bang van Ruby hoor , ze heeft geen pas verkeerd gezet buiten wat dreigen door te hippen van voor. En dat terwijl ze toen ik er de eerste keer opzat 3 weken niet bereden was geweest... Braaf dus

Het verbaasde mij ook hoe makkelijk ze zich liet corrigeren en hoe het er uit zag voor die enkele keren dat ik er op heb gezeten.

Het aanbod haar mee te nemen op onderlinge of officiële wedstrijden ligt bij Wendy, maar die heeft Ruby nu natuurlijk bij Jolien in training, dus als ze daar de voorkeur aan geeft zou dat heel logisch zijn (En ik kan natuurlijk niet met de eer van Jolien haar werk gaan strijken , deze eerste keren, was het nog mijn eigen verdienste )

Met een ervaren ZZ-amazone zal ze veel sneller gaan en verder komen dan met mij, en ik heb ook niet alle dagen tijd om te rijden en 2 andere paarden die gereden moeten worden.
(moet ook nog af en toe werken en gezellig doen thuis )

En natuurlijk hopen we dat Wendy haar rugpijn toch weer overgaat, want het mooiste zou zijn als ze haar zelf zou kunnen rijden en starten... Daar doen we het voor toch?!

Ik heb erg genoten van het rijden met Ruby, en als er een herhaling komt, dan zien jullie ons vast wel weer in een topic verschijnen

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:44

Ze is overigens inderdaad wat schraal, maar kerngezond en heeft genoeg looplust. Nu ze weer meer in training staat (de afgelopen 3 weken is ze goed doorgetraind onder zadel en aan de longe) zal ze vast weer meer spieren krijgen en dan lijkt het al heel anders...

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:45

Bontjes zijn super! ziet er lekker uit

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:00

Dat blauwe setje staat leuk!

Ziet er goed uit, veel plezier nog!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:24

Hi Joyce
Wow wat een Ruby topic zeg! Ik ben blij dat je "om" bent, want bont staat je veel beter dan buin/zwart etc Nog bedankt voor je DVD! Anna en ik hebben hem gisteren nog bekeken, heb hem nu al iets van 6x gezien

En wat een leuke reacties allemaal, ze zijn ook terecht want je rijd haar erg netjes. Ik ben er van overtuigt als ze nog ietsjes verder is bij jolien en je dan weer opstapt je er nog veel verder ermee uit de voeten kan (en ik ook, hoop ik). Vandaag heb ik wat minder leuk nieuws gehad mbt. mijn rug dus het is voor mij ook even indenken en bedenken hoe ik het nu allemaal ga doen.

@ Iedereen
Bedankt voor jullie leuke reacties, ik ben erg trots op Ruby en ook op het feit dat zij zich zo fijn laat rijden door Joyce (en Jolien). Dat Joyce wat voorover zit heeft er denk ik ook mee te maken dat het paard voor haar natuurlijk nieuw is. Het is even aftasten maar Joyce had haar draai al vrij snel gevonden moet ik zeggen En wat betreft dat schrale, ik heb haar door mijn rug nooit kunnen aftrainen. Ze heeft godzijdank een ijzeren conditie en ze mag dan wat ingevallen zijn door spierverlies, ze is gelukkig wel kern gezond.

@ LaFunkyJazz
Thnx

@ NegnaDagmar
Daar hoeft Joyce niet bang voor te zijn

@ Prinslover
Dat strekken is niet altijd de bedoeling maar het is iets wat ze nu eenmaal graag doet

@Cassidy

@ Splash
Goed idee!
En het ziet er idd toppie uit...

@Unamie
Het is idd een mooi stel. Alleen de omstandigheden zijn daar nu dat het niet mogelijk was dat Joyce haar zoveel kon rijden als ik graag zou willen en dan moet je bepaalde keuzes maken. We hebben dat samen in goed overleg gedaan. En het is fijn te weten dat ik altijd op haar terug kan vallen. Dus dat zit wel snor.

@ Joyce
Ik zou haar heel graag zelf weer (intensiever) willen gaan rijden, maar dat kan helaas niet van de een op de andere dag. Het zal zijn tijd nodig hebben en ik hoop dat de pijn-revalidatie-therapie zal helpen. Wie - weet. Maar ik kan zeker van de zijlijn genieten als mijn paardjes het goed doen en dat maakt me beretrots. Dat ik het toch nog mag beleven