Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
samantha23 schreef:Ik heb een tijdje een paard gereden die daar ook moeite mee had.
Wat kan helpen, is een tikje net achter je been geven, en heel overdreven je hulpen geven.
) en die heeft ook veel moeite met galop en aanspringen, vooral links. En dan het in galop houden, poeh...
Het komt vanzelf als je m wat langer rijdt, dan leer je hem beter kennen en zo ook zijn knopjes.
is t niet zo fijn..Pam schreef:Krijg zooon last van mijn rug.. En aangezien ik zaterdag 4 stalen mest en maandag een hopeloze tuiger rijdis t niet zo fijn..
Het zijn de fijnste en eerlijkste paarden om mee te werken, dus samen te werken!!!
Zie je maandag!!! Pam schreef:Bedankt voor de tips! (Tikje geven had ik ook gedaan, maar met lange zweep ga ik zo zwabberen als ik een tikje bijgeef en met een korte zweep hangt hij te erg op mijn hand om de controle te houden..)
Pam schreef:Dat werkt dus niet, je snapt niet wat k bedoel. En hopeloze tuiger was sarcastisch bedoeld, als ik een paard leuk vind om te rijden is het dro wel. maar k zie wel hoe het gaat
Snapte ik wel hoor...