hop hop hop, tuiger in galop..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

hop hop hop, tuiger in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 15:31

Tsja ik rijd af en toe een kwpn tuiger in mijn les. Ik heb alleen zon moeite met de galop! Doorzitten in een normaal tempo gaat.. redelijk. Maar als ik aangeef dat ik wil aanspringen in galop, gaat hij harder draven wat t dus onmogelijk maakt om door te zitten. Verder geef ik alle hulpen. Hij springt wel aan bij mij maar dat lukt aleen de korte zijde (aanspringen in de hoek, bochten maken gaat namelijk met moeite dus valt hij de hoek erna eruit)

Verder had ik elke hoek dat ik begon met de galophulpen het volgende probleem: Hij hangt heel erg aan mijn binnenhand dan. Ik probeer hem te corrigeren maar dat kost zoveel moeite dat ik niet geconcentreerd verder kan met de galop. Iemand tips?

xLuus

Re: hop hop hop, tuiger in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:34

Je zegt het zelf, je zet hem in galop en dan let je veel op het sturen! Het maakt niet uit dat hij steeds terug valt. beter een paar keer goed dan 1x heel slecht.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 15:36

Oh Luusje: Dat had ik vandaag, was een nieuw probleem, voorgaande keren niet. Hij heeft een nieuw truucje geleerd.

Een meisje dat voor me rijdt krijgt em wel in galop, nu heeft ze hem al langer en vaker gereden dan mij. Ze gaf me als tip een flinke mep verkopen in de hoek. Lijkt me nou niet echt ideaal..

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:31

niet ideaal maar bij sommige paarden zo nu en dan nodig, probeer het eerst gewoon, lukt het niet id tik bij van opletten en gaan en je daarna richten op het sturen en bochten door komen. liever een paar korte goede stukjes dan heel lang gepruts

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:32

Ik heb een tijdje een paard gereden die daar ook moeite mee had.
Wat kan helpen, is een tikje net achter je been geven, en heel overdreven je hulpen geven.

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:43

jah soms is het gewoon nodig maar korte stukken in gallop is toch niet zoon ranp als hij dan gewoon netjes loopt maar je kan het wel steeds een stukje langer proberen en als hij wil stoppen even bij tikken zodat hij blijft galloperen

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:57

Probeer duidelijk hulp te geven, en als ie niet luistert toch een tik.. Het zal waarschijnlijk gewoon streek zijn, en anders kan ie blijven winnen

Patriciavt

Re: hop hop hop, tuiger in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:04

samantha23 schreef:
Ik heb een tijdje een paard gereden die daar ook moeite mee had.
Wat kan helpen, is een tikje net achter je been geven, en heel overdreven je hulpen geven.

Hier ben ik het mee eens. Ik rijd ook een tuiger (hehe je weet wel welke he Rianne... ) en die heeft ook veel moeite met galop en aanspringen, vooral links. En dan het in galop houden, poeh...
Maar het feit dat hij niet gelijk galopeert maar eerst hard draaft geeft aan dat zijn achterhand niet voldoende actief is. Je kan dit bijwerken met een tikje achter je buitenbeen, omdat dat het been is wat goed actief moet zijn wil je in de juiste galop en actief beengebruik.
Maar ja, niet vergeten dat Leandros nog niet zo lang op de manege is he... Het komt vanzelf als je m wat langer rijdt, dan leer je hem beter kennen en zo ook zijn knopjes.
Wanneer ga je trouwens met je stripepad rijden? Maandag? Dan neem ik me bandages voor je mee!!!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 21:10

Haha carolien reed m maandag met bandages, wist ik veel, pasten dus mooi bij mn stripe! Als t goed is rijd ik maandag op orthos. Vind t te gek op leandros rijden, zon gaaf beestje, maar! Krijg zooon last van mijn rug.. En aangezien ik zaterdag 4 stalen mest en maandag een hopeloze tuiger rijd is t niet zo fijn..

Bedankt voor de tips! (Tikje geven had ik ook gedaan, maar met lange zweep ga ik zo zwabberen als ik een tikje bijgeef en met een korte zweep hangt hij te erg op mijn hand om de controle te houden..)

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:12

Pam schreef:
Krijg zooon last van mijn rug.. En aangezien ik zaterdag 4 stalen mest en maandag een hopeloze tuiger rijd is t niet zo fijn..

Tuigers zijn niet hopeloos... Het zijn de fijnste en eerlijkste paarden om mee te werken, dus samen te werken!!!
En tja, beetje van jezelf een een beetje van Leandros, een middenweg vinden tussen koppigheid en compromissen...
Tuiger is heel wat meer werk dan een lieve Marjolein hoor!

Hehe Zie je maandag!!!

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:13

Pam schreef:
Bedankt voor de tips! (Tikje geven had ik ook gedaan, maar met lange zweep ga ik zo zwabberen als ik een tikje bijgeef en met een korte zweep hangt hij te erg op mijn hand om de controle te houden..)

Neem je een zweepje die tussen kort en lang inzit...

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:17

Dat werkt dus niet, je snapt niet wat k bedoel. En hopeloze tuiger was sarcastisch bedoeld, als ik een paard leuk vind om te rijden is het dro wel. maar k zie wel hoe het gaat

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:45

Pam schreef:
Dat werkt dus niet, je snapt niet wat k bedoel. En hopeloze tuiger was sarcastisch bedoeld, als ik een paard leuk vind om te rijden is het dro wel. maar k zie wel hoe het gaat

Snapte ik wel hoor...
Geef het een beetje tijd! Je rijd goed en met Leandro moet het helemaal lukken. Ga binnenkort een x foto's van je maken goed??

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:13

Je geeft aan dat hij op je binnenhand gaat hangen.... Geef hem daar iets meer ruimte... anders hou je hem namelijk bij je waardoor hij niet kan galopperen....

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:16

Ik denk dat ik je probleem begrijp.
Daar had ik vandaag ook last van (of in ieder geval van iets dat er op lijkt).
Over dat harder draven, inderdaad meer de achterhand erbij door een tikje (s) (hoeft niet eens hard) te geven zodat hij weet dat hij moet opletten en dat erbij moet houden.
Hij hangt aan je binnenhand; binnenhand ontspannen en daar heel veel ruimte geven. Alle druk op je buitenteugel nemen en zo nodig contrastellen.
En tegen het eruit vallen; in de galop kleine tikjes blijven geven, zodat hij de achterhand er wat meer onderhoud, hij hoeft niet harder, wel actiever.
Ik vind het het fijnste met een lange zweep, zodat ik m'n teugels niet los hoef te laten.