strao noordwelle 25 maart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

strao noordwelle 25 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:03

zaterdag hebben ik, marga en marlot(lowlow @ bokt) meegedaan met strao in noordwelle, een record aantal paarden voor strao; zo'n 150!!!(lowlow was nr 151...)
we hebben het fjordenras maar wat gepromoot, veel knollen waren aan het mutsen, terwijl onze fjordjes gewoon lekker braaf waren en lekker naast de fanfare/luidspreker stonden.
overigens zijn we ook afgekraakt; netasha(van marga) gaf een knol een trap omdat die liep te klooien bij der, toen werden het 'stomme cavia's' genoemd whaha

mijn eigen foto's moeten er nog op, maar ik heb nog geen internet op mn gewone computer dus daar moeten jullie nog even op wachten. ik heb zojuist al wat foto's gekregen van debora(debo @ bokt) van debodesign.nl op deze foto's zit dus copyright!!
dit zijn vooral strandfoto's, ik heb zelf ook nog foto's van ringsteken(toen was debo al weg)

dus mijn dank aan debo voor de foto's én uiteraard ook het lenen van het kleed. (en het terug geven van mijn paard )

het was iig weer super gaaf!

Afbeelding

Afbeelding
ik heb deze foto precies hetzelfde ry kijkt hier iets van; eh noem je dát bijten, tsss kan ik véél beter

Afbeelding
mijn nieuwe huis...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding l naar r. marga met netasha, ik met rydar en marlot met odette

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
uiteraard ook even stijgeren voor de foto :p

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en toen dacht ik; agut, nu moet debo helemaal terug lopen, ik geef der wel even een lift. in plaats daarvan werd ik van mijn paard verbannen en kon ik zélf terug lopen terwijl debo ervandoor ging met ry
(hier kwam ik ze weer tegen, en ben ik zelf maar weer achterop gesprongen)

Afbeelding
en ook nog even stijgeren voor de foto

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:08

Gave foto's zeg! Heel mooi scherp ook
Rydar is echt een superleuke fjord! 't ziet er heel erg leuk uit, ik ben benieuwd naar de andere foto's

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:09

Mooie foto's!
Wat heb je een mooi hoofdstel voor Ry!

Haha en Debora op dr naaldhakjes

Je hebt iig wel lol gehad denk ik

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:10

Gaaf hoor, lijkt me echt leuk zo'n stroa!
Wat leuk om Debo ook weer eens op Rydar te zien .

Heranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:14

Hele gave foto's zeg, heel mooi

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:15

Heey jullie heb ik gezien.. *eenhoorn hier * Haha leuke foto's

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:19

Relien schreef:
Heey jullie heb ik gezien.. *eenhoorn hier * Haha leuke foto's

ja ik zag je verslag al. t was echt vet! en jij was erg roze

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:24

Die vijfde foto is echt een uitvergrooting waard Echt weer superfoto's, maar we zijn niet anders gewend van Debo

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:28

Gave foto's hoor, zag er gezellie uit

_Aise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:29

Ahaaaaaaa jullie waren het TOCH!
Wij stonden bij de strandovergang ergens op het midden foto's te maken, en toen zagen we jullie langs komen rijden.
Ik kijken wie Rydar was, maar ik zag het niet zo 1,2,3.
Maar ik zei nog hoi, en jullie keken wel maar reden ons STRAAL voorbij.
Niet zo beleefd hoor!!!!!

Maar ook erg leuke foto's van Rydar's oude baasje!

En hebben jullie een beetje genoten van het Strao?
Inderdaad enoooooooooorm grote groep!
we hebben geteld: 105 belgen en de rest ander soort paarden.
Ook leuk om te kijken hoor

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:32

heyy wat een toffe foto's!!! ziet er mooi uit. Maar et lijk net dat de bakstuk van de hoofdstel te strak is. Op sommige foto's lijkt dat tenminste, bijvoorbeeld foto1
Maar voorderest erg leuk!!

eefje_rudmer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:51

hihi op die foto's lijkt het alsof jullie met zn 3en op het strand waren!!! maar het waren er toch echt 150!!!!volgend jaar weer

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:37

Heeey!!! Hier de andere fjordenbokker!!! hahaha, het was indd een geweldig mooie dag, het weer was beter dan verwacht en de opkomst groter dan vorrig jaar!!! Erggg mooie foto's trouwens.. hoe kan het ook anders met die foto modellen van ons:D...

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:01

_Aise_ schreef:
Ahaaaaaaa jullie waren het TOCH!
Wij stonden bij de strandovergang ergens op het midden foto's te maken, en toen zagen we jullie langs komen rijden.
Ik kijken wie Rydar was, maar ik zag het niet zo 1,2,3.
Maar ik zei nog hoi, en jullie keken wel maar reden ons STRAAL voorbij.
Niet zo beleefd hoor!!!!!

Maar ook erg leuke foto's van Rydar's oude baasje!

En hebben jullie een beetje genoten van het Strao?
Inderdaad enoooooooooorm grote groep!
we hebben geteld: 105 belgen en de rest ander soort paarden.
Ook leuk om te kijken hoor

sorry.
105 belgen! jemig. en daar komen dan dus nog een legioen shires bij(en de rest)??

er staan btw meer foto's op www.debodesign.nl dus heb je zelf meegereden, ga is kijken, misschien sta je der wel tussen..

SuzyE

Re: strao noordwelle 25 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:23

carin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:03

boeflover schreef:
105 belgen! jemig. en daar komen dan dus nog een legioen shires bij(en de rest)??

er staan btw meer foto's op www.debodesign.nl dus heb je zelf meegereden, ga is kijken, misschien sta je der wel tussen..

Legioen Shires waren er maar 4, veels te weinig, wás het maar een legioen !
Volgend jaar moeten er meer zijn hoor, dus iedereen die iemand met een Shire kent, wijs ze even op de straô !

Ikzelf vond de straô best gaaf, maar jammer dat een hoop zich niet aan de regels houden, dat verpest het gewoon voor anderen.
Niet galoperen op het strand bijvoorbeeld.
Ik houd best van een flink galopje, maar niet als je met zoveel paarden bent.
Er was een grote groep met Belgen die vanachter vandaan kwamen in een flinke rengalop en ons voorbij crosste.
Nu heb ik zelf een hele lieve rustige shire, waarbij je wel heel gek moet doen wil je haar druk krijgen.....nou, het is ze gelukt hoor !
Ook mn nieuwe Shire van bijna 4 deed mee en het dier wist niet wat haar overkwam !
Kijk, als je weet dat Noordwelle altijd rustig verloopt, goeie regels waar iedereen zich altijd aan houdt, denk je dat je zo'n jong dier dat wel aan kan doen.
Jammer dat er dan toch weer lui zijn die de regels van de straô en zowiezo de ruiterregels in het algemeen aan hun laars lappen.
Wil je in rengalop, doe het dan langs de duinen of ga lekker je goddelijke gang als je alleen bent, maar niet met zo'n grote groep.
Ook dat inhalen, daar werden we ook doodziek van ; blijf gewoon 2 aan 2 rijden !
Neehoor, daar kwamen er weer een paar die gingen inhalen in de polder.....
als je een beetje verstand hebt, weet je dat dat onrust geeft tijdens een buitenrit.
Dat was een beetje een donderwolk boven de straô, maarre......voor de rest was het super, vooral het weer !!

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:55

@ carin: ik begrijp wat je bedoeld... Vooral met die galop. Ik hou zelf van een stevig galopje maar kan ook begrijpen dat je er soms geen zin in hebt. Het tussendoor galopperen van sommige Belgen was af en toe irritant... En ook nog es gevaarlijk. Het zijn dan wel goedzakken(overigens niet allemaal heb ik gemerkt) maar het zijn wel paarden van ruim 1000 kilo...:S Misschien kan je een persoonlijke reactie geven over de mail naar de organisatie. Zodat er misschien beter rekening mee gehouden kan worden.

carin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:04

LowLow schreef:
@ carin: ik begrijp wat je bedoeld... Vooral met die galop. Ik hou zelf van een stevig galopje maar kan ook begrijpen dat je er soms geen zin in hebt. Het tussendoor galopperen van sommige Belgen was af en toe irritant... En ook nog es gevaarlijk. Het zijn dan wel goedzakken(overigens niet allemaal heb ik gemerkt) maar het zijn wel paarden van ruim 1000 kilo...:S Misschien kan je een persoonlijke reactie geven over de mail naar de organisatie. Zodat er misschien beter rekening mee gehouden kan worden.

Hoi, leuke reactie van je, ik stond al op scherp , er zullen best mensjes zijn hier die het er absoluut niet mee eens zijn. En dat geeft niks, er werd mijn richting ook op geroepen dat ik niet mee moest doen als ik niet veel rij-ervaring had, wel grappig want dat werd dan geroepen door meiden die zelf nog vloeibaar waren toen ik al op een paard zat, maargoed , dat even terzijde.......het gaat nu even om de veiligheid.
Ik ga ook een mailtje sturen en velen met mij, maar zelf denk ik dat ze er weinig aan kunnen doen. Ze hebben die regels gemaakt, maarja.....wat moet je doen als er groepjes besluiten toch in rengalop te gaan ?
Ik ben zelf bij straô Renesse wezen kijken en zag er daar ook 2 in rengalop gaan, die werden meteen achterna gezeten door een politiejeep......maar dat waren er maar 2.....hier crosste ze overal van alle kanten op den duur.
Het mag verder de pret ( achteraf ) niet drukken, toch zijn er 2 lelijk afgeklettert, ik hoop dat het hen goed gaat, met dank aan die malloten
Volgend jaar weer hoor ! Was er trouwens nog iemand bij Piet Paulusma 's avonds van bokt ?

SuzyE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:34

carin schreef:
Was er trouwens nog iemand bij Piet Paulusma 's avonds van bokt ?

de mensen en paardjes van mijn pensionstal heb ik voorbij zien komen, tinker, fries, shet (zie mijn foto/link) en belg

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:39

[quote]
Het mag verder de pret ( achteraf ) niet drukken, toch zijn er 2 lelijk afgeklettert, ik hoop dat het hen goed gaat, met dank aan die malloten
quote]

Dat heb ik niet eens gezien/gehoord...:S...

Jessicaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:40

wauw wat een mooie scherpe fotos zeg! prachtig gewoon!

carin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:46

LowLow schreef:
Citaat:
quote]

Wij wel helaas !
Er rende een haf los over het strand en een vrouwtje van een Belg....

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 21:27

carin schreef:

[/quote]
Wij wel helaas !
Er rende een haf los over het strand en een vrouwtje van een Belg....
[/quote]
die haf had ik ook gehoord ja, collega van mn moeder. die reed mee van de dierenambulance(je weet wel marlot; die 2 stressdingen voor ons en die haf) ze had al een hele poos geen paard gereden, en dan met een paard van grol(met dus maar 1 gedachte; strand = crossen..) dan zie je zoiets al aankomen eigenlijk..
maar wel vervelend voor der, want ze had idd behoorlijk pijn naar horen zeggen.. :S
[/quote]

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:37

Kruisjes.

_Aise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:38

Ja? Was die mevrouw van Hatsjie afgevallen?
Wat vervelend zeg!
Maar toen ze langs ons kwamen zaten ze er van de dierenambulance allemaal nog op (ook op Hatsjie) en toen liep hij keurig netjes rustig. Juist Marius zat zo opgefokt te doen, maar dat meisje bleef wel goed zitten. Alleen jammer dat alleen het vrouwtje op Hatsjie een cap op had..
Dat vond ik trouwens wel erg jammer van heel het Strao, al die paarden zijn ontzettend druk, maar slechts de helft (zo niet minder) reed met cap.. Toch jammer!