Quartz@springwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manowar

Quartz@springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:36

Vandaag een springlesje gehad. Erg leuk, in-uitjes en daarna nog een lekkere breedtesprong.

Afbeelding

Neusje lekker naar beneden en oortjes naar voren geprikt. Leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Beetje rare foto

Afbeelding

Vindt hij niet gemakkelijk, dat rekken/strekken/springen.

Afbeelding

Heel typisch, ik die voor op de sprong is. Ach, beter dan achter op de beweging, veronderstel ik?

Afbeelding

Vind ik zelf wel een lekkere foto.

Afbeelding

En de landing. Ziet er altijd een beetje dom uit. Mag ook wel beter op het midden van de sprong rijden.

De sprong zal niet veel hoger zijn geweest dan 1m. Later vandaag nog even lekker buitengereden met een paar schitterende rengalopjes. Vinden we beiden leuk.

Wel, kom maar op met het commentaar. Ik weet dat ik de neiging heb teveel naar voren mee te gaan. Daar wordt aan gewerkt. Hou er verder rekening mee dat ik maar een amateur op een manegepaardje ben

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:41

Hee!! Ziet er hartstikke leuk uit joh!! Je gaat idd wel ver mee naar voren.. maar sommige ruiters die geven geen teugel en die trekken hartstikke hard in de mond.. Dus dat ver naar voren gaan vind ik geen storend beeld geven hoor! =D Heel veel succes verder! En tja.. rengalop.. Gewoon geweldig toch =D Haren in de wind en scheuren maar (A) Leuk manegepaardje btw ! =D

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:45

Ziet er wel goed uit hoor zeker voor een manege paardje ook!!

Indd niet te ver en te vroeg naar voren, en goed meegeven (waarschijnlijk doe je dat wel, maar op de foto s is dat niet zo duidleijk te zien, of je nou goed of neit zo goed meegeeft )

op de 3e foto van onder, zet hij trouwens beetje vroeg af, Is dat dezelfde sprong als de foto daar onder ?? zomaar even een vraagje

brammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:48

mooi paardje.
kan ook lekker springen.
suczes verder.

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:59

Mooi paardje!
Kan goed springe zeg!
Ziet er verder goed uit!

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:29

Citaat:
Heel typisch, ik die voor op de sprong is. Ach, beter dan achter op de beweging, veronderstel ik?

ja totdat ie weigert en je er voorover afdondert
je moet echt blijven zitten totdat je voelt dat je paard springt en dán pas gaan staan, maar dat is heel veel oefenen om dat goed door te krijgen.
Verder zijn het leuke foto's en ziet het er goed uit hoor en leuk lijntje om te springen!

Manowar

Re: Quartz@springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 00:37

Tsja, er wordt aan gewerkt. Het is overigens al verbeterd t.o.v. vroeger. Ik kom van een rijschool waarbij we altijd vrij overdreven in de verlichte zit moesten springen om de paarden de ruimte te geven. Op dat niveau kon je het uittellen van de passen overlaten aan de paarden. Nu blijkt dat iets anders te liggen. Wat je als eerste wordt aangeleerd, blijkt er later echter moeilijker uit te krijgen dan je denkt.

Overigens weigert een paard zelden als jij met veel zelfvertrouwen en een beetje fatsoenlijk maatwerk op de hindernis afkomt. Ik rijd ook zelden op paarden die niet enthousiast zijn op de sprong. En bij deze hoogte...ach, als je beiden maar plezier hebt. Ik heb geen sterambities.

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 10:38

iemand anders nog commentaar?

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:41

ja ik heb nog commentaar.
ziet er goed uit.
ga zo door.
rijd je ook wedstrijden of dat nog niet?

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 11:03

Ik rijd nog maar een half jaar op deze manege, dus we hebben nog niet al teveel gedaan.

Ja, we rijden wel wat onderlinge wedstrijden mee op de manege. Geen officiele wedstrijden. Vorige week zijn we derde geworden in de categorie 1m (tijdsfout). En drie maanden terug waren we derde in de categorie 1.10-1.30m. Hadden helaas een balkje in de barrage.

Helaas een slechte fotograaf

Afbeelding

Afbeelding

tijdens de dressuur loopt hij wel verzameld, hoor. Beetje knullige momenten telkens.

Afbeelding

Die uitdrukking! Hallo baas! WIl je ook wat hooi?

Afbeelding

Verder heb ik hem een aantal weken terug meegenomen voor een jachtrit, maar dan maakt hij zich nog behoorlijk sterk.

Deze zomer wil ik gaan beginnen met de cross met hem. Het is een heel dapper klein paardje met een heel leuk eigenwijs karakter.

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:46

het paard kan goed springen...
hoe hoog is die hindernis wel niet?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:59

Niet te vroeg naar voren gaan, je belemmerd zo de afzet van je paard. Probeer je te laten leiden door het paard in de beweging, op gegeven moment voel je dan hoe je omhoog wordt gedrukt en op dat moment moet jij in verlichte zit zitten.

Ik vind het er verder heel leuk uit zien en je hebt een mooi paardje, volgens mij heeft ie er echt lol in!!!

Manowar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 22:06

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga er zeker verder aan werken en zal proberen jullie op de hoogte te houden.

Over een jaar vertrek ik voor een jaar naar Engeland. De kans is reeel dat ik dit paardje in een zijvakje van mijn koffer mee ga nemen. Als ze een redelijke prijs vragen, natuurlijk.