Pythagoras x Zep voor het eerst onder het zadel!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xox

Pythagoras x Zep voor het eerst onder het zadel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 18:31

Mijn Pythagoras merrie Woody is gister voor het eerst bereden, Jawel. Heb er even over gehangen en ben er toen maar op gaan zitten.
Ze keek achterom zo van hé dat is een leuk nieuw spelletje Paar rondjes gemaakt en weer afgestegen. Was natuurlijk super blij

Ik heb er helaas geen foto's van. Wel foto's van een paar dagen ervoor. Toen hadt ze het zadel op. Die zet ik hier wel even neer. Ze stonden ook al bij in the picture.

Woody is behoorlijk gegroeid en zit nu zo rond de 1.70m. Ze wordt dit jaar gedekt door de Cantus zoon Cyrano.

(alsjeblieft geen commentaar leveren over het pessoabit daar ze dat alleen inhad daar ik gelijk foto's hadt gemaakt van het hoofdstel daar ik die verkoop in mijn shop. Het was dus eenamlig daar ik het een springhoofdstel vindt en daar zo'n bit wel mooi bij staat.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou wat vinden jullie ervan?

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:32

heel mooi paard!

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:34

Leuk paard ! Ben benieuwd naar foto's o.h.z.
Ziet er allemaal lekker ontspannen uit !

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:40

Idd een mooi paardje! .....
Alles lijkt wel nieuw of niet:D..
Ben ook wel benieuwd naar foto's o.h.z..

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 18:44

Die heb ik helaas nog niet. Zo gauw ze er wel zijn dan plaats ik ze natuurlijk. Woody is heel braaf en vindt het geweldig. Die vond de wei niet meer intressant. Ze hinekt al als je met het hoofdstel aan komt. Verder op stal is het een echte draak. Voeten optillen.? dat dacht je. Toileteren vergeet het maar. De stal inkomen als het haar niet zint? dan til ik lekker een been op en sodemieter je mar op. Dat denkt ze tenminste maar neem je een hoofdstel mee. Dan is madam overal voor in en met de 100%. Nu de rest nog. Grinnnik

popcornlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:55

Wat een leuk paard. Ook echt leuk om een andere nakomeling van pythagoras te zien. Bij mij op de manege hebben ze 3 jaar geleden ook gefokt met pythagoras. Daar is een hele mooie hengst (Whisper) uitgekomen die best wel op jouw paard lijkt. Alleen heb ik geen foto's van hoe hij er nu uit ziet, omdat hij verkocht is naar Lauw van Vliet. Deze wilde Whisper uitbrengen op de hengstenkeuring dit jaar. Helaas bleek hij maar 1 bal te hebben, waardoor dit niet door ging en nu willen ze hem gaan trainen als springpaard. Ben benieuwd of jouw paard ook goed kan springen. En zeker ook naar meer foto's. Hier nog even een foto van Whisper als veulen pasgeboren en ong. een half jaar oud. Vooral het hoofdje en de kleur vond ik er erg op lijken.
Succes nog verder met inrijden.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door popcornlover op 25-03-06 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:58

Mooi paard hoor! Mooie maat! Nog een wat schraal kontje maar dat gaat binnenkort vast goed komen Fijn dat ze zo braaf is! Veel succes ermee!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:19

[quote="popcornlover"]Wat een leuk paard. Ook echt leuk om een andere nakomeling van pythagoras te zien. Bij mij op de manege hebben ze 3 jaar geleden ook gefokt met pythagoras. Daar is een hele mooie hengst (Whisper) uitgekomen die best wel op jouw paard lijkt. Alleen heb ik geen foto's van hoe hij er nu uit ziet, omdat hij verkocht is naar Lauw van Vliet. Deze wilde Whisper uitbrengen op de hengstenkeuring dit jaar. Helaas bleek hij maar 1 bal te hebben, waardoor dit niet door ging en nu willen ze hem gaan trainen als springpaard. Ben benieuwd of jouw paard ook goed kan springen. En zeker ook naar meer foto's. Hier nog even een foto van Whisper als veulen pasgeboren en ong. een half jaar oud. Vooral het hoofdje en de kleur vond ik er erg op lijken.
Succes nog verder met inrijden.

Wat onztettend leuk foto's te zien van een andere Pythagoras. Er zijn er zo weinig. Hij lijkt heel erg aan het koppie te zien. Wat is de moederlijn van het veulen? Heb je nog meer foto's

Die van mij gaat ook goed met springen. Vindt ze heel leuk. Als veulen sprong ze al dagelijks over de omheining van 1.40 m

Als je foto's wilt zien van die van mij als veulen dan stuur me maar je emailadres

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:21

Heel mooi paard! erg mooie bouw ook! Dat bit maakt niet zoveel uit hoor, voor 1 keertje.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:23

Die lijkt al een echt paar die ziet er ook niet meer zo veulenachtig uit!!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:25

Lydian schreef:
Heel mooi paard! erg mooie bouw ook! Dat bit maakt niet zoveel uit hoor, voor 1 keertje.

Haahaha. nee, Maar sommige kunnen daar zo over vallen. Hé dierenbeul

popcornlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:28

@Xox: nee ik heb zelf niet meer foto's van hem, aangezien hij nu bij Lauw van Vliet staat. De moeder is van Concorde. Ik heb je een pb gestuurd met mijn email adres erin

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:29

Wauw... wat een kanjer van een paard..!!
Succes met inrijden!

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:32

Klinkt bekend dit. Ik ging deze week ook voor het eerst over Walica heen hangen en wat rond stappen. Toen dacht ik ook bij mezelf: zal ik maar gewoon gaan zitten want dit is ook niks haha... alleen uiteindelijk maar gewoon blijven hangen

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:37

Mariskatw schreef:
Klinkt bekend dit. Ik ging deze week ook voor het eerst over Walica heen hangen en wat rond stappen. Toen dacht ik ook bij mezelf: zal ik maar gewoon gaan zitten want dit is ook niks haha... alleen uiteindelijk maar gewoon blijven hangen

Haha was mijn plan eigenlijk ook maar ik heb een whiplash en werdt ze ongelofflijk duizelig dat me even gaan zitten beter leek ....

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:43

Haha... ja dat kan ook natuurlijk zit je dan 'relaxt' op zo'n jong blaadje ff bij te komen van je duizeligheid. Dan is hij wel braaf in elk geval

sillo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:44

Aah wat een leuk paardje.. Volgens mij heb jij hetzelfde zadel als ik toen voor Foster had alleen dan groter Van welk merk is ie?

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:50

sillo schreef:
Aah wat een leuk paardje.. Volgens mij heb jij hetzelfde zadel als ik toen voor Foster had alleen dan groter Van welk merk is ie?

Op de foto een Pfiff zadel maar die past niet goed meer. Ze heeft nu een VZH Merovech

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:24

Lydian schreef:

Ik had de boel uitgesteld tot ik wel een goed bit had . Bij de eerste ervaring met het zadel neem ik geen risico.. Wel goed dat je in ieder geval geen longe aan het bit hebt vast gemaakt.

Wel een mooi paard. Veel succes net haar verder

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:31

trisca schreef:
Lydian schreef:

Ik had de boel uitgesteld tot ik wel een goed bit had . Bij de eerste ervaring met het zadel neem ik geen risico.. Wel goed dat je in ieder geval geen longe aan het bit hebt vast gemaakt.

Wel een mooi paard. Veel succes net haar verder

Als je goed had gelezen was dat niet de eerste maal dat het paard het zadel op had. Dat bit was alleen voor de foto daar deze voor mijn nieuwe website zijn. Toen ik er op ben gaan zitten hadt ze gewoon een dubbelgebroeken watertrens in. heb het er extra bij gezet om dit soort reacties te vermijden

MissBonny

Re: Pythagoras x Zep voor het eerst onder het zadel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:09

Wow, wat een leuk ding

Veel suc6 nog met het inrijden!

*benieuwd hoe hij dalijk onder het zadel loopt .

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:07

Xox schreef:

Als je goed had gelezen was dat niet de eerste maal dat het paard het zadel op had. Dat bit was alleen voor de foto daar deze voor mijn nieuwe website zijn. Toen ik er op ben gaan zitten hadt ze gewoon een dubbelgebroeken watertrens in. heb het er extra bij gezet om dit soort reacties te vermijden

Na nog een keer lezen lees ik er waarscheinlijk weer overheen. De titel is dan wel een beetje tegenstrijdig . Maar dan vind ik het al minder erg
Ik laat mij eigenlijk nooit tegenhouden met 'geen reacties over'. Als ik het onverantwoord vind of advies heb, dan plaats ik dat

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:10

Nee dat bid vind ik absoluut NIET kunnen,, foei foei foei..
Haha nee geintje.

Leuk dat het zo goed gaat.
Succes met m straks..

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 19:13

trisca schreef:
Xox schreef:

Na nog een keer lezen lees ik er waarscheinlijk weer overheen. De titel is dan wel een beetje tegenstrijdig . Maar dan vind ik het al minder erg
Ik laat mij eigenlijk nooit tegenhouden met 'geen reacties over'. Als ik het onverantwoord vind of advies heb, dan plaats ik dat

De foto's waren wat eerder gemaakt als die keer dat ik er op zat. maar geeft niks hoor. Ik zou ook geen pessoa gebruiken bij een jong paard. maar het hoofdstel vindt ik echt het type springhoofdstel en daar vonden we zo'n bit wel bij staan. Aangezien er toch geen longe of teugels aan kwamen.