Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(Bij mij was het dan ook zo dat de pony gewoon de weg oprende waar auto's nogal snel 120 rijden)Verosjaak schreef:mag ik eerst weten wat voor soort het is??

Maar ze gaat wel stilstaan of zaschter rijden. Ze kan niet keihard galloperen als haar hoofd helemaal de andere kant opkijkt
:P.. Werkt bij mij heel goed. Maar je moet niet de teugel zo kort nemen dat je erg voorover zit. Want als ze dan plots stilstaat of zich omdraait omdat je eraan trekt, dan val je er zo vanaf
a3a schreef:Gaat hij er buiten vandoor of ook in de bak? Is het rennen naar de stal toe of ook van huis af. Ook kan ik nog niet echt uitsluiten dat het angst is. Rennen om het rennen en echt niet luisteren kan dus echt niet. Als het niet van schrik is lijkt het me dus dat het paard de baas is. Kijk eens bij Natural H. wellicht dat je daar wat tips voor je vriendin kan vinden.

sommige paarden galopperen een tijdje, dan laat ze wat harder gaan en dan zit je op een punt dat wanneer je harder gaat er iets knapt... er zit zeker een beetje volbloed in? 
LindsyImmie schreef:
Ook de teugels continue strak houden is écht niet de bedoeling. Je paard kan dan in paniek slaan en nog heter worden.
Hoofdzaak is dat je zelf ten alle tijden ontspant, jezelf rustig houdt en toch maar even een schietgebedje doet
Succes!
Abalaydi schreef:Ze heeft les gehad, maar daar is ze mee gestopt, omdat die haar ook niet kon helpen.
Abalaydi schreef:Ze heeft les gehad, maar daar is ze mee gestopt, omdat die haar ook niet kon helpen.
Hij gaat óf heel hard draven of heel hard in galop.
Zodra je hem in de volte wil doen, gaat hij dat doen.
Of hij keert heel snel om en gaat dan hard rennen.