Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Hopelijk kan je er iniedergeval iets mee

__Kadette__ schreef:ik ben het met loesje688 eens!
Ben ik altijd als het om rijden gaat, vooral bij mezelf, ik ben een verschrikkelijke perfectionist daarin en het kan altijd nog beter. Ik ben ook nooit écht tevreden met m'n proef, er zijn altijd dingen die dan nog niet helemaal voor elkaar zijn.
loesje688 schreef:O jee kijk uit... Hier komt een hele lijst (maak je geen zorgen, ik kan bij iedereen een hele lijst bedenken, en je vroeg om commentaar dus... het was niet helemaal mijn schuld)
Het allergrootste probleem is gewoon de nageefelijkheid. Wat ik kon zien was het een L2 proef, en daarin kan je hiermee echt niet meer mee wegkomen.
Nageefelijkheid is de basis van alles, eigenlijk zou dit in de B al in orde moeten zijn.
Bovendien was je zelf erg onrustig in je hulpen, vooral in je beenhulpen: je trok je benen regelmatig op en ze wapperden nogal eens van je paard af. Een goede zit hoort ook bij de basis en zou ook in de B al redelijk goed moeten zijn (ik weet dat dit niet het geval is bij veel ruiters, erg jammer dat hiert niet meer op gelet wordt door de jury's). Bovendien irriteer je je paard er ontzettend mee. Heb je wel eens gekeken hoe vaak hij met z'n staart zwiept tijdens het rijden? Het is net een propellortje aan z'n kont vastgeplakt. Dit is een teken van verzet omdat je én te hard in je hulpen bent én geen ontspanning hebt (zowel jij als je paard niet).
Goh, 't klinkt wel streng als ik het zo naleesHopelijk kan je er iniedergeval iets mee
en tja, zonder binnenbak rij je dan niet, toch had ik zaterdags gewoon gestart en ja hoor, wat ik al dacht, meneer ging sterren kijken met het losrijden, de eerste proef ging voor mijn gevoel echt bagger ( niet nageeflijk, niet op de hoefslag (hij negeerde mijn been ) e.d ) toen kwam de tweede proef, en jaaaah
meneertje kwam los ( wel wat onrustig in zn hoofd maar goed ) de dag af kunnen sluiten met 159 en 164 2 wintpnt, en o pde tweede proef gedeelte eerste plaats.
..die erop zit....ik weet t wat betreft voorwaarts neerwaarts....dit paard is niet van mij maar van me instructrice....zodra ik haar een tik met de zweep verkoop ken ik een mega bok sessie verwachten ....