wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_joellover_

wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 23:38

loesje688

Re: wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:44

O jee kijk uit... Hier komt een hele lijst (maak je geen zorgen, ik kan bij iedereen een hele lijst bedenken, en je vroeg om commentaar dus... het was niet helemaal mijn schuld )

Het allergrootste probleem is gewoon de nageefelijkheid. Wat ik kon zien was het een L2 proef, en daarin kan je hiermee echt niet meer mee wegkomen. Nageefelijkheid is de basis van alles, eigenlijk zou dit in de B al in orde moeten zijn.
Bovendien was je zelf erg onrustig in je hulpen, vooral in je beenhulpen: je trok je benen regelmatig op en ze wapperden nogal eens van je paard af. Een goede zit hoort ook bij de basis en zou ook in de B al redelijk goed moeten zijn (ik weet dat dit niet het geval is bij veel ruiters, erg jammer dat hiert niet meer op gelet wordt door de jury's). Bovendien irriteer je je paard er ontzettend mee. Heb je wel eens gekeken hoe vaak hij met z'n staart zwiept tijdens het rijden? Het is net een propellortje aan z'n kont vastgeplakt. Dit is een teken van verzet omdat je én te hard in je hulpen bent én geen ontspanning hebt (zowel jij als je paard niet).

Goh, 't klinkt wel streng als ik het zo nalees Hopelijk kan je er iniedergeval iets mee

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:45

ik ben het met loesje688 eens!

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:48

__Kadette__ schreef:
ik ben het met loesje688 eens!

Ik ben ook wel uberstreng ook Ben ik altijd als het om rijden gaat, vooral bij mezelf, ik ben een verschrikkelijke perfectionist daarin en het kan altijd nog beter. Ik ben ook nooit écht tevreden met m'n proef, er zijn altijd dingen die dan nog niet helemaal voor elkaar zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 03:07

Ik ga mee met Loesje, heb wel geen idee welke proef het.
Er mag ook nog meer gereden worden met het paard, nu lijkt hij supersloom.

En dat aanspringen, dat MOET anders, nu , direct

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 05:16

Nou goed, Ik vind het een leuk paard om te zien. Maar er zijn een aantal puntjes die toch wel verbeterd kunnen worden.

Probeer het paard beter voor het been te krijgen, door heel duidelijk aan te geven, been is voorwaarts, zo niet een tikje met je zweep of sporen.. Net zolang tot hij snapt dat hij voor uit moet gaan.
Daarbij probeer je handen stiller te houden, houdt ze op een plaats en probeer minder op en neer te stuiteren met je handen. zo krijg je een paard dat rustiger in de aanleuning is. in princiepe moet je tegen een stille hand aanrijden en van daaruit een ontspannen aanleuning creeeren.
Probeer de middendraf door middel van veel overgangen rijden ( stap-draf) verzamelen en vooruit ruimer te krijgen. Je mag daarbij je hand iets naar voren zetten zodat het paard zijn hals iets kan uitschuiven.

Dus kort om, let goed op je houding en het effect van je hulpen daar wordt deze proef alleen maar beter van.
Succes ermee!

Groetjes Lara

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:10

Ik ben het met Loesje en Wjerdo eens

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:12

loesje688 schreef:
O jee kijk uit... Hier komt een hele lijst (maak je geen zorgen, ik kan bij iedereen een hele lijst bedenken, en je vroeg om commentaar dus... het was niet helemaal mijn schuld )

Het allergrootste probleem is gewoon de nageefelijkheid. Wat ik kon zien was het een L2 proef, en daarin kan je hiermee echt niet meer mee wegkomen.
Nageefelijkheid is de basis van alles
, eigenlijk zou dit in de B al in orde moeten zijn.
Bovendien was je zelf erg onrustig in je hulpen, vooral in je beenhulpen: je trok je benen regelmatig op en ze wapperden nogal eens van je paard af. Een goede zit hoort ook bij de basis en zou ook in de B al redelijk goed moeten zijn (ik weet dat dit niet het geval is bij veel ruiters, erg jammer dat hiert niet meer op gelet wordt door de jury's). Bovendien irriteer je je paard er ontzettend mee. Heb je wel eens gekeken hoe vaak hij met z'n staart zwiept tijdens het rijden? Het is net een propellortje aan z'n kont vastgeplakt. Dit is een teken van verzet omdat je én te hard in je hulpen bent én geen ontspanning hebt (zowel jij als je paard niet).

Goh, 't klinkt wel streng als ik het zo nalees Hopelijk kan je er iniedergeval iets mee

Hier ben ik het ook mee eens, ik heb juist gewacht met officieel startte totdat ik mn haflinger nageeflijk had ( oke, hij loopt zeker nog niet altijd nageeflijk maar het is nog een paardje wat nog heel veel moet leren ) tijdje terug, hele week rotweer en tja, zonder binnenbak rij je dan niet, toch had ik zaterdags gewoon gestart en ja hoor, wat ik al dacht, meneer ging sterren kijken met het losrijden, de eerste proef ging voor mijn gevoel echt bagger ( niet nageeflijk, niet op de hoefslag (hij negeerde mijn been ) e.d ) toen kwam de tweede proef, en jaaaah meneertje kwam los ( wel wat onrustig in zn hoofd maar goed ) de dag af kunnen sluiten met 159 en 164 2 wintpnt, en o pde tweede proef gedeelte eerste plaats.

Zo zie je maar weer, als het er een beetje in gestampt zit bij je paard, lukt het zeker wel, en ziet het er ook beter uit, Je paard gaat vanuit zn rug lopen, en alles ziet er mooier en vriendelijker uit !

en nog heel veel succes met de volgende wedstrijden!!

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:55

Ik ben het ook met de vorige reacties eens. Je schopt je paard iedere pas die hij zet, en hij reageert er totaal niet op!! Ga daar eerst aan werken, want ieder probleem in het rijden, moet je proberen voorwaarts op te lossen.
Misschien kan je tijdens de dressuur je beugels wat langer doen, dan kan je al meer inwerken met je zit.

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 11:18

ik was aan het filmen me vriendin was aan het rijdne ik ga der ff zeggen van dit topic heeft ze vast wat aan !

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 11:19

volgens mij is het f10 b

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:56

hey mensen bedankt ik ben de ruiter haarzelf.....die erop zit....ik weet t wat betreft voorwaarts neerwaarts....dit paard is niet van mij maar van me instructrice....zodra ik haar een tik met de zweep verkoop ken ik een mega bok sessie verwachten ....
en het doorzitten ging op zich wel ok....enkel ze gooit best wel hoog op en dan is het lastig uit te zitten....
ze was idd erg in protest en vooral erg is protest op mijn been....
maja bedankt voor jullie commentaar;)
ik weet t het was geen je van het dressuurproefje dat vond ik zelf ook vond t erg poedersuiker gaan....maja...
zowel ruiter als paard kunnen hun dag wel eens niet hebben

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 11:59

vindt ik ook

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:00

en me volgende wedstrijden rijd ik gelukkig weer op me eigen pony die wel normaal aan het been is...--->reed op dit paard me wedstrijd omdat me eigen pony met blessure heeft gestaan...
maja....zoals ik al zei de proef vond ik erg poedersuiker gaan en ook onder het inrijden was ze erg lastig ....

DanielleB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:13

Met de eerste middendraf reed je ook op het verkeerde been

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:31

ik weet het allemaal als je hoort aan het einde vond ik het zelf ook vet bagger gaan.....maargoed....

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 21:01

volgende keeer beter!