Rengske met de lente in zijn hoofd :Y)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Rengske met de lente in zijn hoofd :Y)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 22:45

De laatste paar maanden heb ik door omstandigheden Rengske (bijrijdpaard, niet van mezelf dus!!) niet kunnen rijden. Hij is wel regelmatig gelongeerd en de wei in geweest, dagelijks in de stapmolen en dergelijke maar meneertje is nu toch wel wat te zwaar, dus hoog tijd om weer op te gaan bouwen. Vandaag de ideale omstandigheden: de bak was droog, zijn ijzers zaten vast, het stormde niet en zowaar was ik ook eens niet geblesseerd. Dus moest hij er maar aan geloven

Tips zijn altijd welkom, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat hij een paar maanden nauwelijks gereden is en ik zelf nog last heb van een enkelblessure! Ik ben dan ook vooral bezig geweest met rustig kijken wat ik nu kon vragen en hopen dat ik er niet af zou vliegen, en daar zijn de fotos dan ook naar

Eerst even aan de longe om eventuele bokpartijen mogelijk te maken zonder gevaar voor mijn leven Dat is niet op de foto gezet.
Stap:
Oeh, we gaan rijden, leuk!!
Afbeelding
Helleuw!
Afbeelding

Drafje:
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
Afbeelding

Toen ging de turbo aan:
Ik ren
Afbeelding
Mag ik niet rennen....dan doen we het zo, nou kun jij me niet meer tegenhouden
Afbeelding
Ok dan, ik ben al braaf... (mijn houding )
Afbeelding
Lengtebuiging is wel lastig nu
Afbeelding

En toen kreeg hij een idee: aangalopperen maakt sjezen en hupsen makkelijker En dan krijg je dus dit soort plaatjes:
Vroem vroem
Afbeelding
ZOEFF
Afbeelding
Neus tussen je voorbenen en hupserdehups
Afbeelding
Afbeelding
Joepie, galop Zijn favoriete versnelling
Afbeelding
Maar langzaam en gecontroleerd galopperen is lastig vrouwtje
Afbeelding

Zodra de kriebels weg waren liet hij zich zowaar vrij netjes op de beenhulpen rijden en wat nageeflijkheid en lengtebuiging vragen ging ook Nog niet zoals het zou moeten natuurlijk (hij vervalt heel snel in een valse knik of probeert eronderuit te komen door te gaan rennen en met zijn hoofd te zwaaien bijvoorbeeld), maar er zat wel wat vooruitgang in gedurende het half uurtje ofzo wat ik gereden heb. Omdat hij zo lang weinig heeft gedaan heb ik het daar bij gelaten, hij heeft zijn best gedaan en het was fijn om weer eventjes op hem te kunnen rijden
Dit was hoe hij uiteindelijk liep:
Afbeelding
Helaas wel net een charmant sta-moment

Mijn houding heb ik zelf heel veel kritiekpunten op (tenen naar binnen, stoelzit veranderen- helaas maakt dit zadel dat onmogelijk met mijn lange benen denk ik- niet inzakken, handen vaak te wijd uit elkaar, pianohanden af en toe en ga zo maar door. Ook hoe Rengske loopt is niet ideaal op het moment, we moeten hard aan het werk met acceptatie van beenhulpen, teugelcontact, stelling en buiging. We waren voor de pauzeperiode daar al aan aan het sleutelen, dus we gaan vrolijk weer verder aan het werk Tussen alle buitenritten door

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:51

Vien ik vind het er helemaaaal niet slecht uit zien!!! Zeker als je bedenkt dat jij met je enkel zit en hij zo'n tijd heeft stil gestaan. Niet zo streng zijn voor jezelf

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:56

haha, dat commentaar erbij! Iets meer je bekken kantelen, en dan ziet het er super uit hoor! Niet zo negatief!

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:03

Vien, ik vind het hele leuke foto's en inderdaad ziet het er zeker niet verkeerd uit! Lekker aan het werk met die knol nu en het kan alleen maar nog beter worden!

Vientje

Re: Rengske met de lente in zijn hoofd :Y)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 23:08

Het is vooral dat ik weet dat het netter kan met hem hoor, niet zozeer dat ik mezelf compleet af wil kraken Maar voor voor het eerst weer proberen vond ik het verder echt niet tegenvallen, en ik weet nu ook weer precies waar ik aan wil gaan werken

@ ijslanderfan dat hoor ik inderdaad vaker, dat mijn bekken meer gekanteld moet worden in verband met die stoelzit die ik vooral bij een springzadel erg nadrukkelijk kan hebben. Ik weet alleen niet precies hoe ik dat moet doen, weet jij misschien een preciezere uitleg

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:44

Best hele nette foto's hoor Vien!

Ik leefde alleen in de veronderstelling dat Rengske een vos was Geeeeen idee waar ik dat vandaan heb

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:52

Justy, ik denk dat jij Raviena bedoeld?

Ik vind ook dat je 'm erg netjes aan het lopen hebt, en al helemaal gezien de omstandigheden. Je tenen vind ik helemaal niet ver naar buiten 'staan', pianohandjes zie ik niet echt... Enige echte punt is dat je beugels kort lijken, maar wellicht is dat te wijten aan het in elkaar zakken wat je op een paar foto's doet...

Zitten in elk geval mooie foto's tussen

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:46

Die was lekker heet zo te zien

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:09

Hoe herkenbaar!! Lotte is heeft ook de lente in haar kop! Maar ik vind het er netjes uitzien hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:16

Vind het best nette foto's Vien! Vind het er iha toch best beheerst en netjes uitzien, tuurlijk kan het beter, maar dat geldt voor iedereen Vind wel dat je een mooie houding hebt

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:06

Thanks allemaal
@ Justy: je bent inderdaad vast in de war met Vienus, die heeft wel dezelfde haarkleur als ik

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:21

Je kijkt trouwens wel erg gekweld op sommige foto's

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:48

Vind je het gek Syl, als je ingewanden doorelkaar gerammeld worden omdat je paard hupserdehupst
En het regende