Urielle schreef:Gewoon verder voorwaarts rijden en doen alsof er niks aan de hand is met dat bokken, tjee, het dier is nog geen vier jaar, als je niet tegen een paar vreugdebokjes kan, koop dan geen jong paard! Best mogelijk dat hij het doet omdat hij bij het aanspringen wat moeite heeft met zijn balans ofzo, dat gaat vanzelf over.
Als jouw bit zo heftig beweegt in de mond is het geen wonder dat hij gaat knagen. Of je bit is te groot of jouw hand te onrustig. Het kan ook zijn dat hij niet echt knaagt maar simpel nog wat 'zoekerig' is in de aanleuning. Als jij met een stille hand met je been naar de hand toerijdt, gaat ook dat vanzelf over.
Niet gelijk beginnen met slaan en allerhande prullaria in die mond te hangen, hij is jong, geef hem de tijd om te leren en hou het leuk samen... Als hij echt stout wordt is er nog tijd genoeg om hem op zijn kop te geven, dit zijn echte jongepaardenfoutjes en totaal niet gemeen of klierig bedoeld.
Dat bokken is alleeen als ik in de galop al zit vaak op een lange zijde.. en ik kan der heus wel tegen.. maar het moet niet erger worden en ik d8 misschien weten jullie iets waarmee het kan op houden.. en als xxZanniejxx zegt dat ik em een tik moet geven kan ik dat tog altijd proberen??? En ik snap ook heus wel dat 't vreugde bokjes zullen zijn.. het zal vast ook wel over gaan maar het moet niet erger worden en ik d8 ik kan 't altijd ff op bokt zetten misschien weten mensen er iets tegen.. Maar dat is dus niet zo dus ik negeer 't maar en vraag m'n instructrice wel en zij zal 't dan wel weten
En het zullen idd vreugdebokjes zijn .. maar 't hoeft wat mij betreft niet erger te worden
Najah en naar dat bit zal ik wel even kijken maar ik ben niet bepaald onrustig in mijn hand maar doordat hij z'n bit vast en los pakt is dat best vervelend ( ik hang niet in z'n mond
En het bit beweeegt doordat hij erop knaagt ! Mar bedankt dat je hebt gereageerd.. en ik zie wel in dat ie nog jong is