De laatste tijd viel mij het volgende op bij mijn haf. Wanneer ik haar losstap en losdraaf struikelt ze nogal veel. Hetzelfde ook bij het uitstappen. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze misschien wat slenterde en haar voeten niet goed ophief, maar slenteren doet ze eigenlijk nooit. We stappen en draven steeds goed door. Wanneer ik haar oppak dan verdwijnt dit probleem en struikelt ze niet meer. Iemand ervaring daarmee??
Je paardje heeft moeite met het "op eigen benen lopen". Rij vaak met een lange teugel, in draf, stap en galop, hou haar daarbij goed voorwaarts en laat haar geen steun zoeken op je hand. Veel succes.
Mja, maar wanneer ik haar dan bijvoorbeeld even tussendoor laat stappen of draven met lange teugel dan stelt ze dit probleem niet. Is eigenlijk enkel bij uit en instappen/draven.
mmm ja dat probleem heb ik ook gehad bij mijn verzorg fjordje. Elke keer als mijn verzorgfjordje dat deed werd ie kreupel ze is nu al wel 2 maanden kreupel. ( komt door hoefbevangen)
Doordat je m oppakt komt ie meer op de achterhand, hierdoor struikelt ie niet zo snel. Hij zal toch iets meet op eigen benen moeten lopen met in en uitstappen
heeft ze aandacht voor andere dingen? Want mijn pony gebeurt het ook nog weleens met buitenrijden. Dan is ze zo bezig met plezier hebben en rondkijken dat ze niet meer op haar voeten let, en zegmaar haar eigen voetjes voorbij loopt.