ik heb ene probleem,
thuis springt mijn paardje supergoed, maar vanaf dat ik een parcours binnenkom neemt hij de eerste sprong braaf en vanaf de tweede weigert hij zo smerig dat ik er meestal af val
kan iemand me tips geven om dit af te leren
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en dan is het weer zover :S
dan is het allemaal gene probleem, en het vervoer is ook een probleem want onze club heeft een camion, dus die gaan ook niet rijden voor 1 paard tenzij ik nog wat mensen kan optrommelen
) alles, ze heeft periodes van veel weigeren, en periodes dat ze alles springt. zelfs als je in haar goede periode naar concours gaat, zodra ze de bel hoort.. gaat er een knop om en vertikt ze het. ze gaat er echt niet overheen. 

lowara schreef:clickertraining is zo'n honden klikkertje.
elke keer als je pony iets goeds doet, klik je en beloon je je pony. bv met een snack of een flinke aai. wat de pony maar fijn vind.
eerst doe je simpele dingen dressuurmatig zodat de pony het principe aanleert en dan kun je het met springen gebruiken. weigeren is negeren, springen is klikken. mijn pony had na 4 sessies precies in de gaten wat de bedoeling was en sprong dus steeds braaf.

Adil18 schreef:lowara schreef:clickertraining is zo'n honden klikkertje.
elke keer als je pony iets goeds doet, klik je en beloon je je pony. bv met een snack of een flinke aai. wat de pony maar fijn vind.
eerst doe je simpele dingen dressuurmatig zodat de pony het principe aanleert en dan kun je het met springen gebruiken. weigeren is negeren, springen is klikken. mijn pony had na 4 sessies precies in de gaten wat de bedoeling was en sprong dus steeds braaf.
Ook nog nooit een keer van gehoord, maar dat klinkt erg goed zeg!!!
gewoon proberen, niet geschoten is altijd misgeschoten, en dit is niet iets wat totaal uit de hand kan lopen om gewoon te proberen. sleutelwoord is consequente blijven!
dus zal dat een proberen, een oorkapje heeft hij al op en het doet nergens pijn om te springen
(zo hard was het niet, we zijn geen beulen
)
uit die piste, ik hing rond zijn nek van blijdschap
en natuurlijk is hij ook heel goed beloond