Paard blijft stil staan als er ander paard komt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkiej

Paard blijft stil staan als er ander paard komt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 12:38

ik heb een klein probleempje.
Ik rijd op een manege wel vaak op Elske.
Ze is wel heel erg schrikkerig en alles en vind de kantine eng en alles, maar daar krijg ik haar later ook wel langs.

Maar nu het volgende. Als er achter ons een ander paard/pony rijd wil ze stoppen, en daar wil ik haar voorwaartser maar dan stopt ze. En dan krijg ik haar niet voorwaarts totdat paardje voor haar is en dan wil ze daar achter aan. Maar dat wil ik dus niet. Als ik voel dat ze gaat stoppen ga ik drijven maar het wil gewoon niet, en de zweep helpt ook niet. Ik geef haar ook wel genoeg ruimte bij de teugels, maar dan loopt ze achteruit. en ik weet zeker dat ze niet bang voor hun zijn.
Maar hoe kan ik dit dan oplossen want ik word er zo moe van .

p.s: Dit is vooral in draf.

_Karlijn

Re: Paard blijft stil staan als er ander paard komt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:25

Paarden zijn kuddedieren, die willen bij elkaar blijven. Het zou ook kunnen dat dat paard er een spelletje van maakt. Probeer hem gewoon vooruit te krijgen, aansporen, zweep erbij. Begin rustig met eerst aansporen, en als hij het dan nog niet doet dan een tikje met de zweep op de kont. ALs hij stil gaat staan, ga dan niet meteen als een gek lopen slaan en schoppen, omdat je weet dat hij anders stil gaat staan, maar bouw een beetje op. En blijf hem vooruit rijden, de hele les
Zo zou ik het doen

Edit: Wat je ook nog zou kunnen doen, is dat als er een paard achter hem rijd, en hij gaat langzamer, dan afwenden. Dan heeft het paard niet zijn zin, want hij wil bij die ander blijven, en je geeft niet toe aan zijn wil.

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 19:21

ik ga voor de 2e, want de 1ste heb ik al zo vaak geprobeerd en het wou niet echt. Vind die 2e wel een goed idee.