Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

luvU schreef:het rijden met mijn paardje gaat eigenlijk steeds beter, maar blijf een probleem houden met het terug rijden van de galop naar de draf.
hij galoppeert heel groot en als hij dan terug gaat naar draf gaat dit ook over in een grote draf waardoor ik zeg maar niet in het zadel kan blijven zitten, en hij gewoon veel te hard gaat.
ik krijg het niet voor elkaar om het eerst rustig te laten galopperen en daarna over te gaan in een gecontroleerde draf.
op het moment dat ik me lang en zwaar begin te maken stopt ie dus gelijk met galopperen.
Ludora schreef:Ik ben het met WowAmigo eens. Probeer niet nog eens stress op te bouwen door grove hulpen te geven.
Een mooie en beheerste overgang krijg je als de overgang van achter komt, dus je zal em het beste op het binnenachterbeen kunnen plaatsen, een volte is dan een goed hulpmiddel.
Vergeet niet dat ook een overgang terug gepaard moet gaan met en voorwaardse hulp, dus vergeet niet toch been te geven. Met veel rust en oefening wordt de achterhand vanzelf sterker en komt je paard meer in balas waardoor dit steeds beter zal gaan.
Maar zoals al gezegt, daar gaat veel tijd overheen !!