Een 'vriendin' van mij rijdt een soort van shetje.. Ze is van hele oude mensen die echt goed voor haar zorgen..
voor zover ik weet is het een shetlander, maar ze is hoger als 1.07..
(ze is dus 1.20
er moet dus kruising in zitten maar wat??) Nou heeft ze echt shetlander streken.. niet normaal..! Ze heeft al een tijdje het trucje om te gaan steigeren,, dit probleem wil maar niet opgelost wordne en het blijft maar doorgaan en we weten zelf dat het heel gevaarlijk is. Ze bokt ook wel.. en bij de ponyclub rent ze onder de slagboom door die als 'hek' wordt gebruik (voor ingang en uitgang) dit is ook erg pijnlijk voor de ruiter..
We hebben al veel dingen geprobeerd maar niks wil helpen!!Wel moet ik zeggen dat ze vroeger niet super is ingereden, ze kent alleen maar de basis oefeningen en been kent ze volgens mij niet
(als je been geeft reagert ze er gewoon niet op
Je moet ech trappen voordat het een keer werkt) we willen ook bezig gaan om haar weer scherper aan het been te krijgen, maar we zijn nu meer bezig met het probleem van steigeren en bokken etc. .. Heeft iemand tips om deze pony iets braver tekrijgne? en en minder gevaarlijk (overig is ze in de omgang heel lief
Echt een schatje
Maar met rijden is ze een hele gevaarlijk dier..
)xXx -- xXx
, Als hij probeert te bokken dan merk je dat meestal wel.. laat hem op zulke momenten weten dat jij de baas bent. Dit kan je doen door hem extra voorwaarst te makenen door aan te blijven drijven.. Ik heb zelf geen ervaring met steigerende paarden , dus daarmee kan ik je niet helpen..
(moet ook wel als je aan m-ruiters les geeft).