Overkruisd bijna over!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lina

Overkruisd bijna over!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 22:45

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=542757&hilit=
Op mijn vorige bericht ,,zie hierboven'' heb ik veel reacties gekregen, (bedankt daarvoor)

Ik wou even vertellen hoe het nu met Kadesh gaat en wat er allemaal is gebeurt in de tussentijd.

We hebben bloed laten afnemen bij Kadesh omdat hij steeds sneller moe werd en hij wou opeens niet meer springen
Hieruit is gebleken dat er teveel enzymen in zn bloed zaten (een gemid. paard heeft ong 200 enzymen en kadesh 2000!!)
Dit betekende dus dat kadesh een stofwisselingsstoornis had.
-dit verklaarde waarom hij snel moe was en stijf, want door deze stoffwisselingsstoornis verzuurden z'n spieren.
-dat hij in de winter dus alleen last van overkruisd springen en wat stijfjes lopen kwam doordat hij op stal staat en zijn doorbloeding dus slecht is ,,daardoor kunnen zijn afvalstoffen niet goed worden afgevoerd enz enz..

Kadesh heeft nu voedingssuplementen gekregen ,,van de dierenarts >>Equitop Mioplast (vult amoniazuren aan,,versnelt spieropbouw --vertraagd de afbouw)
>>En nog een homeopatisch middel voor z'n nieren (is ook bedoeld voor andere organen zoals de maag voor de stofwissling)

Zelf voeren we 'm vitamine E+ Selium bij ,,
Na dit een maand te hebben gevoerd (nu verminderen we dosis en stoppen in de zomer er waarschijnlijk helemaal of bijna mee,, en als hij op stal komt in de winter beginnen we weer)
Maar het gaat nu weer prima !!
kadesh heeft 2 weken wat mogen rusten (wel beweging hoor)
En toen weer langzaam opgebouwd,,
Nu na 5 weken is hij weer superfit en weer volop in training,,
Nu krijg ik weer resultaten te zien van het trainen omdat z'n spieropbouw ,,stofwisseling bijna weer helemaal perfect is,,
En we zijn weer met wedstrijden begonnen ,,maar springen beginnen we in april pas weer mee zodat we er zeker van zijn dat het nog niet te zwaar is,,
Nu we dus weer flink kunnen trainen en we ook echt resultaat van trainingen krijgen word hij steeds sterker en het overspringen doet hij nu nog zeer weinig,,

Ik zei ook dat het alleen rechtsom was ,,dit kwam omdat z'n zwakke punt was en door de slechte doorbloeding helemaal slecht was,,Maar ik voel nu wel veel vesrchil (zowel links als rechtsom) hij loopt nu bijna weer als in de zomer.. En hij is gewoon nog veel beter over rug en flink voorwaarts.

Bedankt voor al jullie tips,,
En nog iets het was dus gelukkig geen ataxie

xxxjes Elina en Kadesh