Niet constant aan de teugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Niet constant aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 21:33

Hey, Na het losrijden als ik begin door te vragen komt ie effe naar beneden maar blijft daar niet, als ik dan terug rechtdoor wil of een andere oefening wil rijden gaat z'n hoofd terug naar omhoog(niet in de lucht ofzo maar komt hoger..) Hoe krijg ik hem constant?
Ook heb ik problemen met m'n losrijden, ik denk dat ik hem maar niet genoegt of goed losrij.. Iemand tips plzz.. . En hoe krijg ik hem echt door de hals?? Als hij eenmaal los is is dit niets maar ik denk dat ik hem te snel naar beneden wil..(?)

Groetjes, Lynn.

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:39

zorgen dat hij goed van achter loopt?!
voor de rest weet ik niet echt wat:)

Lina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:48

Eerst zorgen dat je paard goed aan het been is en ontspannen,,
Kan hij verder wel goed halsstrekken ,,Dus daarmee bedoel ik dat hij lkkr ontspannen z'n hals laat zakken en die daar houd zonder te vertragen of te versnelllen of bij een overgang of figuur z'n hals omhoog te brengen,,

Als dit eerst voor elkaar is gaat de aanleuning een stuk beter en constanter,,

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 21:54

Lina schreef:
Eerst zorgen dat je paard goed aan het been is en ontspannen,,
Kan hij verder wel goed halsstrekken ,,Dus daarmee bedoel ik dat hij lkkr ontspannen z'n hals laat zakken en die daar houd zonder te vertragen of te versnelllen of bij een overgang of figuur z'n hals omhoog te brengen,,

Als dit eerst voor elkaar is gaat de aanleuning een stuk beter en constanter,,

Meestal lukt dit wel, enkel z'n tempo constant houden is zwaar werk..

x_kellyann_x

Re: Niet constant aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:46

veel blijven oefenen

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:06

Krijg eerst z'n tempo onder controle. Daarna beginnen met nageeflijk rijden! Dit is het beste onder leiding van een instructeur! Succes

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:47

Aan de teugel lopen kun je niet afdwingen. Als blijkt dat hij nog niet constant jouw hand opzoekt, is het inderdaad wel mogelijk dat dit komt doordat je paard nog niet los genoeg is.

Neem voor het losrijden ff wat tijd. Eerst wat overgangen om hem goed actief aan je been te zetten en veel voltes (10 meter) afgewisseld met slangenvoltes gebrokenlijnen waarbij je moet omstellen etc. Ook weer om hem goed door de hals, los in zijn lijf en goed op het been te rijden. Zodra je dan in stap/draf en galop je paard los hebt gereden en goed aan het been heb kun je denk ik het beste pas de training echt verder oppakken..

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:51

Goed aan het been rijden inderdaad.. .en zorg ervoor dat je niet te veel met je handen doet (handen stil houden.. alleen met de beweging meegaan en dit niet overdrijven)

Vraag het eens aan je instructrice!!

Goofy44

Re: Niet constant aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 10:22

zie:
viewtopic.php?f=8&t=557219

Vaak is de ruiter een grote stoorzender. Je moet goed kunnen zitten en een rustige eerlijke hand hebben. Een instructrice of instructeur, een ruiter met ervaring, kan je daar goed bij helpen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 10:23