(AR) Otje de Shet voor 't koetsje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

(AR) Otje de Shet voor 't koetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 15:55

Hier op de foto's Shetlandermerrie Otje; echt heerlijk om met mooi weer een lekkere buitenrit te maken Sinds 2 jaar rijdt ik met haar recreatief aangespannen; haar eigenaar is al een wat oudere man, en die ziet toch wel het liefst dat zijn beestjes een beetje in beweging blijven en ook buiten het weiland af en toe even hun benen kunnen strekken. En da's nou mijn taak Bovendien is haar conditie door ons zorgvuldige trainingsschema erg goed; een buitenrit van 3 uur, afgewisseld met stap draf en galop is geen probleem!
Je maakt wat mee hoor, op zo'n buitenrit; ik heb geloof ik al ik-weet-niet-hoeveel belachelijke aanboden gekregen om pony inclusief tuig en koets te verkopen voor grote bedragen, maar gelukkig is ze toch écht niet tekoop

Op een aantal foto's zijn we gezellig aan het ringsteken; tijdens het kinderpartijtje van mijn jongere broertje liep die lieve Otje vrolijk door en genoot zo af en toe van een vriendelijke kinderknuffel...

Afbeelding
de hele aanspanning eens even op de foto
Afbeelding
Afbeelding
ach wat een lief koppie heeft ze toch, niet?
Afbeelding
en dan.... ringsteken! lang leve de lol
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_babette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:57

*de eerste*
wat een schattig shetje
leuk zo met dat koetsje
en fijn dat jij der zo der beweging kan geven
groetjes babette

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:00

Leuk beesje.
De peesberschemers zijn wel erg groot, vallen bijna over de knie. Daar kunnen ze wondjes van krijgen.

_emmma_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:01

leuke shet ziet er erg leuk uit zo met de kar

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 16:22

@ Ramona_lief: lijkt wel zo ja, 't is ook wel even precies aanbrengen want als je ze verkeerd aanbrengt kun je ze makkelijk over de knie aanbrengen. Ik heb ze bij een speciale ruitersportzaak gekocht, en deze zijn op shetlanderformaat. Op zich hadden ze wel iets kleiner gekunt, maar nu zit het precies goed, al controleer ik natuurlijk wel iedere keer of ze goed zitten en of er geen plekjes te zien zijn igg bedankt voor 't advies

Marlies22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:17

Ziet er erg leuk uit Super mooie shet ook! lekkere bos manen

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:40

Wat een scheetje! Echt een lieverd... die eerste foto!

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:42

leuke pony maar volgens mij hangt je bit verkeerd om dat dingetjes dat onder los hangt is voor de kinketting bedoeld

queenofdark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:47

wat een leuke bollie zeg vind ook dat de peesbeschermers te groot zijn, ze geven wel shet maat aan vaak maar is helemaal niet zo. Het bit hangt volgens mij ook verkeerd om.

A10

Re: (AR) Otje de Shet voor 't koetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:49

Ja het bit zit verkeerd om en men je dan met stang en zonder kinketting? Hang er dan een trensje in.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:51

Creatief zo dat bit
Aan die haakjes kan je nu mooi kerstballen ophangen, zou helemaal niet misstaan op de laatste foto's, zo in de sneeuw

Maar gaaf paardje hoor en heerlijk wagentje ervoor!

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:55

Dankjewel haha leuk om te horen al die reacties ja dat bit moet nog even naar gekeken worden, want eerst reed ik inderdaad met kinketting, maar we hebben besloten om er maar even bitringen om te doen, zodat het iets minder scherp is voor haar mondhoeken, alleen toen we die eenmaal hadden bevestigd konden we de kinketting met geen mogelijkheid meer 'goed' krijgen zeg maar, hij zit in iedergeval niet andersom want dat hebben we ook nog uitgeprobeerd... op de dag v/d foto's konden we 't niet goed krijgen, maar ik zal er nog eens even naar kijken, want 't klopt inderdaad niet helemaal thnX anyway voor de tips!

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:59

Hahaha kerstballen waarom niet? nee heb op skivakantie in Frankrijk zo'n echte 'ouderwetse' koeienbel gekocht, wel een kleinere variant natuurlijk, die hangt nu aan het borsttuig, kan iedereen ons mooi horen aankomen geeft een aardig geluidje hoor;)

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:03

Je bit zit ondersteboven . Dus als je het eruit haalt omdarrit (dus 'op z'n kop" houdt) en de bakstukken vastmaakt aan de ringetjes waar de haakjes aan zitten zit het weer goed. De grote ringen zijn voor de leidsels

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:04

Lieve meid, die haakjes zijn om de kinketting aan te bevestigen en die zitten om hetzelfde oogje als waar je het bakstuk aan bevestigd. Het bit hangt dus WEL op zijn kop. Dat zie je ook doordat de ogen waar je leidsels doorheen kunnen aan elkaar vast zitten en het oog voor het bakstuk zit apart.

Hij hoort dus zo:
Afbeelding

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:09

ahah, oké............ ghehe dát was dus precies waar wij niet uit konden komen dankjewel allemaal, ik zal het vandaag nog eventjes goed zetten....... al weet ik wel dat 'die ringetjes' voor de kinketting bedoeld is, daar reed ik ook altijd mee, alleen toen we dus de bitringen erom heen hebben gedaan, waren we weer eventjes kwijt welke kant de bovenkant was, en welke de onderkant maargoed, daar ben ik nu inmiddels al wel weer achter. dankejwel!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:22

Sjonniej schreef:
Creatief zo dat bit
Aan die haakjes kan je nu mooi kerstballen ophangen, zou helemaal niet misstaan op de laatste foto's, zo in de sneeuw

Maar gaaf paardje hoor en heerlijk wagentje ervoor!

*proest*

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:25

HEEY naamgenoot, ik rijdt ook met een OTJE en KOETSJE

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:52

Dat bit klopt inderdaad niet

Verder vind ik dat, vooral deze, peesbeschermers meer kwaad als goed doen. Een shet heeft toch helemaal geen peesbeschermers nodig?
Mooie blonde manen.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:17

Leuk spannetje heb je!

Je bit hangt alleen ondersteboven. Je peesjes kun je volgende keer beter af laten, ze zijn veel te groot.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:20

Wat een poepje
Ziet er erg lief uit!

napie schreef:
Dat bit klopt inderdaad niet

Verder vind ik dat, vooral deze, peesbeschermers meer kwaad als goed doen.
Een shet heeft toch helemaal geen peesbeschermers nodig?
Mooie blonde manen.

Een shet is het zelfde als elk anders paard Sommige shets hebben het wel nodig, en voor de kar tikken ze de voetjes sneller aan
Dus shetjes kunnen we degelijk peesjes nodig hebben

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:22

De mijne hebben ook peesjes voor de kar, maar wel kleinere

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:26

Even een compliment voor Joyciej007!! Super dat je ons advies goed oppakt, daar kunnen er een hoop nog wat van leren!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:05

Inderdaad Sjonniej.

Commentaat genoeg geleverd dacht ik.

Ik vind Otje een Dotje
Leuke shet hoor

A10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:34

Evaa_ schreef:
en voor de kar tikken ze de voetjes sneller aan

Voor de wagen tikken pony's zich echt niet sneller aan dan ohz, geloof me, ik doe beide. Het is wel mogelijk dat ze in een span elkaar sneller raken, maar als een pony ohz zich niet snel raakt zal dat met de kar ook niet zo snel het geval zijn.
Heb je er een die slordig loopt kan het idd wel nodig zijn beenbescherming aan te brengen.