Riva @ work(NRPS)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Riva @ work(NRPS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 10:16

we gingen gisteren rijden en het ging heel goed..
even voor de duidelijk heid .. ik maakte de fotos en K reed..
ik heb toestemming van K om ze te plaatsen .

commentaar graag vriendelijk

Afbeelding
Riva denkt : Hé hallo , hier ben ik

Afbeelding
Opstappen ..

Afbeelding
Zalig hè riva .. geaaid worden

Afbeelding
instappen

Afbeelding
tenen naar binnen Karen

Afbeelding
Geiten zijn interesanter hè ?

Afbeelding
Ik geloof een galopje ...

Afbeelding
Zo loopt ze mooi

Afbeelding

Afbeelding
figuren rijden moet ook , al zie ik er geen figuur in

Afbeelding
Drafje

En dat was het ... Het kan zijn dat Riva op een foto een voet raar neer zet , maar ze zet haar voeten met Beleid neer . Riva is nl heel verwaand

xx

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:06

OMG wat lijkt ze toch op mijn Deentje! Het is echt wonderbaarlijk dat twee halfzussen zo op elkaar kunnen lijken. (ik heb nu ook recente foto's in mijn profiel)

brammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:08

miss moet dat meisje haar handen iets draagen voor de rest ziet het er goed uit

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:12

een leuke pony. Ik vind de foto's niet echt een ontspannen beeld geven. Op de foto waar jij zegt ze loopt mooi, valt ze (naar mijn idee) ernorm op haar binnen voorbeen.

Afbeelding
Ik weet niet precies wat hier de bedoeling was. Maar vriendelijk ziet het er niet uit.

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:17

Ik zou haar nog iets meer voorwaarts en aan het been rijden. Het ziet er niet zo actief uit. Als je dat voor elkaar hebt, zal ze ook makkelijker nageeflijk worden. En in de galop moet je je binnenhand niet zo vastpakken. Op deze manier valt ze over de schouder weg. Ze lijkt hier dus nageeflijk, maar is dit dan dus op de verkeerde manier. Buitenhand er meer bij dus en i.p.v. binnenhand je binnenBEEN gebruiken (eigenlijk geldt dit altijd). Verder goed rechtop blijven zitten, handen mag je nog iets meer dragen en je tenen naar binnen draaien (van die tenen heb ik ook last van ). Succes verder!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:20

loutjuh schreef:
een leuke pony. Ik vind de foto's niet echt een ontspannen beeld geven. Op de foto waar jij zegt ze loopt mooi, valt ze (naar mijn idee) ernorm op haar binnen voorbeen.
Ik weet niet precies wat hier de bedoeling was. Maar vriendelijk ziet het er niet uit.

En waar slaat dat nou weer op! Ik zie dat paard echt geen enkel moment gespannen zijn. Ze zou juist wat actiever mogen worden! En van onvriendelijkheid is ook al totaal geen sprake, ze probeert haar gewoon nageeflijk te krijgen. Vertel haar dus liever HOE ze dat moet doen, dan dat je der gaat beschuldigen van dingen die niet ter sprake zijn.

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:24

Lotje85 schreef:

En waar slaat dat nou weer op! Ik zie dat paard echt geen enkel moment gespannen zijn. Ze zou juist wat actiever mogen worden! En van onvriendelijkheid is ook al totaal geen sprake, ze probeert haar gewoon nageeflijk te krijgen. Vertel haar dus liever HOE ze dat moet doen, dan dat je der gaat beschuldigen van dingen die niet ter sprake zijn.

Volgens mij is het alleen maar vriendelijk bedoeld hoor..
Maar je kan bijvoorbeeld je handen iets hoger houden en je ellebogen iets meer 'knikken' zodat je iets ontspannener zit..

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:29

Nou ik vind het niet echt vriendelijk over komen, maar misschien ligt het aan mij. Ik houd er dan nu over op...

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:49

je hoeft je niet zo aangevallen te voelen zo was het helemaal niet bedoelt. Maar goed ik zal het meer onderbouwen.

Wat je zegt ze probeert haar alleen nageeflijk te rijden. Dit is niet iets wat je er in kan rijden, dit krijg je als beloning van je paard omdat het paard zich gaat ontspannen en goed voorwaarts (van achter naar voren beweegt) en van voren niet gestoord wordt. Op de foto's (en dan met name die foto die ik kopieerde) zie je het juist anders om gebeuren, er wordt juist aan de voorkant gezeten. Ik zou hem inderdaad meer voorwaarts rijden en niet met te korte teugels. Zoals de instap foto dat is de mooiste.

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:00

Lotje85 schreef:
OMG wat lijkt ze toch op mijn Deentje! Het is echt wonderbaarlijk dat twee halfzussen zo op elkaar kunnen lijken. (ik heb nu ook recente foto's in mijn profiel)

Idd zeg

Voor de rest ga ik met het commentaar van de anderen mee

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:14

loutjuh schreef:
je hoeft je niet zo aangevallen te voelen zo was het helemaal niet bedoelt. Maar goed ik zal het meer onderbouwen.

Wat je zegt ze probeert haar alleen nageeflijk te rijden. Dit is niet iets wat je er in kan rijden, dit krijg je als beloning van je paard omdat het paard zich gaat ontspannen en goed voorwaarts (van achter naar voren beweegt) en van voren niet gestoord wordt. Op de foto's (en dan met name die foto die ik kopieerde) zie je het juist anders om gebeuren, er wordt juist aan de voorkant gezeten. Ik zou hem inderdaad meer voorwaarts rijden en niet met te korte teugels. Zoals de instap foto dat is de mooiste.

Hier ben ik het overigens wel mee eens En ik voelde me niet aangevallen, want het gaat niet over mij. Maar om dan te zeggen dat dit niet vriendelijk is vond ik een beetje overdreven... Ik reageerde mischien wel een beetje heftig, maar dat was meer omdat niet iedereen perfect kan rijden en weet hoe alles in elkaar zit. Daarom is deze uitleg een stuk leuker tegenover dit meisje. *en nu houd ik er echt over op*

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:57

hey .. bedank alvast voor de reacties .. aan de nageefelijk heid gaat ze aan werken en de ellebogen op .. en idd lijkt ze op de foto niet echt ontspannen , maar ze was pas net ingestapt en dan probeert ze onder de teugel uit te komen ... dankje

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:59

@ sieltjuh .. Deena en Riva lijken echt veel op elkaar .. .. ik zag dat Deena's moeder een Thakhener is (spellingsfout zou kunnen ) Riva's mama is een Arabier .. (denk ik , want er staat OX achter ... ) xx

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:56

mooi !

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:07

Jolandaa_ schreef:
@ sieltjuh .. Deena en Riva lijken echt veel op elkaar .. .. ik zag dat Deena's moeder een Thakhener is (spellingsfout zou kunnen ) Riva's mama is een Arabier .. (denk ik , want er staat OX achter ... ) xx

Ik weet het, want ik heb Deena zondag in het echie mogen bewonderen

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:58

ik doe het even per foto als je het niet erg vind..

Foto 4: Onderbenen naar achter!! rug naar achter!! ellebogen in je zei!! handen rechtop!! handen hoger!! niet naar beneden drukken!!

foto 5: Tenen naarbinnen! rug naar achter! onderbenen naar achter! naar voren kijken! ellebogen in je zei! handen véééééééél hoger!! je duwt het paard op een zeeeeer onvriendelijke manier in een gespannen en beknopte houding!!

foto 7+8+9+10: zelfde commentaar als andere foto's & niet naar binnen hangen in een bocht, daardoor wordt je paard scheef, gaat hij vastzitten, krijgt hij rugproblemen en nek problemen etc.!!

suc6

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:02

oooo sorry van de uitroeptekens!! doe ik uitomatisch.. ziet er nu heel erg aangevallen uit maar dat bedoelde ik niet

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:24

haha , maakt niet uit En nee , ik vroeg ook om tips, en die heb je ook gegeven