Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

speedylover schreef:nee, dat doe ik niet. sorry, dan word ze mss wel verwend, en als ik het daarna zonder brokje doe, is ze het gewend, en naja, dat doe ik liever niet. ik doe wel veel met belonen. aaien en geruststellen. klopjes op de hals etc.
Als ik ergens een hekel aan heb zijn het verwende paarden en wij doen het bij alle jonge paarden
Solvej schreef:In het begin als ik op wilde stappen liep zo ook altijd weg(bij verzorger doet ze het niet)Nu heb ik telkens als ze netjes blijft staan krijgt ze een pepermuntje en het werk zo goed dat als ik zeg als je gaat lopen krijg je geen pepermuntje of ze me verstaat weet ik niet maar ze blijft wel staan.speedylover schreef:nee, dat doe ik niet. sorry, dan word ze mss wel verwend, en als ik het daarna zonder brokje doe, is ze het gewend, en naja, dat doe ik liever niet. ik doe wel veel met belonen. aaien en geruststellen. klopjes op de hals etc.
Daar worden ze niet verwend van hoorAls ik ergens een hekel aan heb zijn het verwende paarden en wij doen het bij alle jonge paarden
maar ik ga vanaaf weer oefenen. ik plaats wel hoe het is gegaan. een vriendin komt we trouwens helpen. Luusjee schreef:Owh jammer van die koe. Ik zou toch eens goed aanpakken hoor! Al ben je zo bang. Je moet vertrouwen hebben met je paard. En als jij toch vertrouwen hebt en ze doet weer zo dan doe je maar die pinnen er eens in en laat je merken dat ze eens ophoud met die flauwe kul want het is volgens mij gewoon uitproberen
eergister er over heen geholpen door een vriendin
zij is echt goed in helpen in dat soort dingen. maarja, gezondheid van die koe gaat voor, er lag dus een zieke koe in de bak.