uit het zadel stuiteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bud_gloor

uit het zadel stuiteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 14:08

hey. als ik galoppeer dan stuiter ik altijd uit het zadel.. hebben jullie nog tips daarvoor?

groetjes bud_gloor

MaraZonnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:11

Probeer goed met de beweging van je paard mee te gaan, ga desnoods wat meer naar achter zitten.
Ook belangrijk: Ontspannen! Als je ontspannen zit dan blijf je veel makkelijker in het zadel zitten, en kijk altijd of je beugels goed op maat zijn, als ze te kort zijn stuiter je sneller.

Veel succes!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:12

Zwaar zitten, desnoods oefenen zonder beugels. Niet klemmen met je benen, probeer je benen los te houden.

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:20

Je hakken omlaag doen en je zwaar maken. En vooral goed mee gaan in de beweging van je paard. Als je het galopritme door hebt kun je vanzelf beter blijven zitten.

eleonorav

Re: uit het zadel stuiteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:18

Je kunt ook voor je gevoel je benen naar voren doen,dit werkte bij mij heel goed,ik zat toen veel dieper in het zadel.

MaraZonnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:07

josiej schreef:
Je hakken omlaag doen en je zwaar maken. En vooral goed mee gaan in de beweging van je paard. Als je het galopritme door hebt kun je vanzelf beter blijven zitten.

Klopt! Probeer het ritme van de gallop door te krijgen, en daarmee mee te bewegen.

Succes,,!

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:14

ik heb dit ook heel erg, komt omdat ik nu op een nieuwe leasepony rijdt waar ik maar niet aan kan wennen. Ze hobbelt als een gek in galop, een heel raar galopje. Soms dan heb ik het ineens wel door en dan blijf ik netjes zitten, maar als ik dan van hand verander en weer aangallopeer vlieg ik weer alle kanten op. Zonder beugels ga ik maar een keer proberen, al ben ik wel bang dat ze dan gaat rennen, of naja, dat ik der niet kan houden omdat ze gaat rennen. Haha, vertrouwen moet ook nog een beetje groeien

Dimbo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:37

MaraZonnetje schreef:
Probeer goed met de beweging van je paard mee te gaan, ga desnoods wat meer naar achter zitten.
Ook belangrijk: Ontspannen! Als je ontspannen zit dan blijf je veel makkelijker in het zadel zitten, en kijk altijd of je beugels goed op maat zijn, als ze te kort zijn stuiter je sneller.

Veel succes!

Hey,
Zo'n advies heb ik ook gevonden!
maar het klopt volgens methodes, zeker het proberen waard

Raposa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:04

Veel oefenen

Voor de rest heb ik niet veel meer toe te voegen, want alles is na-mijn gevoel al wel gezecht..

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:16

Inderdaad veel oefenen, en blijven ontspannen. Als jij jezelf gaat aanspannen, kun je ook niet blijven 'plakken' aan je zadel met als gevolg stuiteren. Maar het was inderdaad allemaal al gezegd

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:18

Als je je benen wat naar voren steekt, zit je makkelijker, maarja, het is uiteindelijk de bedoeling dat je netjes recht zit, en om je paard heen zakt... Zo deed ik het tenminste als ik zonder zadel was en hij ging een stukje verruimen in de draf op buitenrit. Moeilijk uit te zitten, behalve op deze manier!

pientje4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:22

probeer als het ware 'in' je pony te kruipen/zitten daarnaast met je bekken de beweging volgen dan 'stoort' je bovenlijf ook niet en kan je je benen rustig aan de pony houden. Succes!

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:12

En wat te doen als het dier zijn rug vast houdt? Dan kan je niet goed zitten. Wat is dan de beste houding voor je eigen rug en de rug van het paard??