Racen in de gallop :S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne85

Racen in de gallop :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 10:41

Ik heb een vraagje,
als ik een overgang naar gallop wil maken met me paard, dan schiet ie zowat onder me vandaan en gaat echt als een gek lopen racen :S
Ik zet hem dan op de kleine volte en dan gaat het goed, ik duw hem dan langszaam aan weer naar buiten, en dan hoeft hij ook maar de hoefslag aan te raken en dan schiet hij weer weg, en dan is hij zo sterk dat ik hem moeilijk bij me kan houden.
Erg vervelend... mijn vraag: hebben jullie misschien wat tips?

Morgen krijg ik mijn eerste les op hem:P, maar ben benieuwd wat jullie hiermee zouden doen?

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 11:52

Misschien kun je meteen na het aanspringen op een grote volte gaan. Been er goed bij en teugels niet te strak.
En je kunt ook kleine stukjes galoperen,
aanspringen en weer draven en dat een paar keer achterelkaar. Dan gaan ze wat beter opletten.
Ik doe ook altijd een oefening, wijken en zodra je de hoefslag raakt aanspringen en op de volte gaan.
Maar ik weet niet of je pony al kan wijken

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:23

Mijn paardje komt van de race baan en wou in het begin ook alleen maar hard galopperen. Zodra hij op een recht stuk kwam dan ging hij racen. Heb de eerste weken dus ook alleen maar op de volte gegaloppeerd en elke keer als hij harder wou ging ik terug naar draf. Absoluut niet gaan trekken want dan gaan ze terug vechten en jij wint daar echt niet van. Na een paar weken snapte hij het dat hij ook lekker rustig kon galopperen en kon ik ook rechte stukje proberen. Probeer hem op je zit terug te rijden en gebruik je stem daarbij als dat nodig is.
Ga ook niet al te lange stukken alchter elkaar galopperen dat heeft niet echt veel zin.
Je moet veel geduld hebben maar uiteindelijk word je geduld daarvoor wel beloont.
Veel succes

MaraZonnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:04

Hey,
Gallopeer eerst op de grote volte, en maak bij elk rondje of om het rondje de volte groter
(eigenlijk is het geen volte meer) en zodra je paard een beetje harder
gaat dan jij wilt dan stuur je hem weer van de hoefslag af en maakt
de volte weer.
Doe dit totdat je op een gegeven moment over de hoefslag loopt werkt het niet?
gewoon nog een x en nog een x doen.

Veel succes!

Nienke_a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:32

Mijn pony had dit ook omdat ik meestal alleen maar in het bos ging crossen. het klinkt misschien heel vreemd maar wat ik er tegen heb gedaan ( na alles geporbeerd te hebben) is gewoon je teugels los gooien en zwaar diep en rustig gaan zitten. de 1e keer dat ik dit deed beelf hij nog een tijdje rennen maar daarna ging het steeds beter. Nu galoppeert hij rustig met teugels op maat.

suc6!

Jam_Jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:42

Hardstikke goede tips heb je nu al gekregen!
Ga ook volop oefenen, maar mag ik vragen hoe oud je paardje is?
Want je krijgt morgen je eerste les!? .. dan ben ik wel benieuwd of je paardje misschien onzeker is.. waardoor hij hard gaat galopperen.. is je paardje pas onder het zadel? of heb je dit al een tijdje?

In ieder geval succes!

Anne85

Re: Racen in de gallop :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 09:19

Bedankt voor jullie tips! Ik ga er zeker wat mee doen!

Jam_Jarrah: Mijn paardje is 11 jaar, hij is al een hele tijd onder het zadel.
Ik heb hem nog niet zo lang, dus we zitten ook nog een beetje in de periode dat we elkaar leren kennen:D... hij is inderdaad wat onzeker(maar ik zelf ook nog wel:D)... soms snappen we elkaar nog niet helemaal , ik ben daarom wel blij dat ik vanaf nu les heb met hem, want mijn eerste les ging super! Hij liep echt onwijs mooi!!

Nogmaals, bedankt voor de tips!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:29

Er zijn al veel nuttige tips gegeven, maar ik denk ook dat je kleine stukjes moet doen, en zodra hij langzaam galopeert (en of dat op de volte of rechtuit is, maakt niet uit) beloon je hem en ga je weer in draf over. Daarna doe je nog een stukje, en dan moet je proberen die rustige stukjes steeds verder uit te bouwen. Je moet hem dus terugnemen in draf, oftewel, stoppen op je hoogtepunt

Jam_Jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:22

Anne85 schreef:
Bedankt voor jullie tips! Ik ga er zeker wat mee doen!

Jam_Jarrah: Mijn paardje is 11 jaar, hij is al een hele tijd onder het zadel.
Ik heb hem nog niet zo lang, dus we zitten ook nog een beetje in de periode dat we elkaar leren kennen:D... hij is inderdaad wat onzeker(maar ik zelf ook nog wel:D)... soms snappen we elkaar nog niet helemaal , ik ben daarom wel blij dat ik vanaf nu les heb met hem, want mijn eerste les ging super! Hij liep echt onwijs mooi!!

Nogmaals, bedankt voor de tips!

mooi dat je les goed ging! heb je foto's van je paardje?
Ben wel benieuwd hoe hij/zij eruit ziet

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:58

Deed mijn friesje ook

Zou als ik jou was paar meter laten gaan, dan ophouding maken. GA NIET HANGEN DAAR LOS JE NIKS MEE OP! en na ophouding weer los laten en steeds herhalen. zou grote voltes rijden als ik jou was. en niet teveel rechte stukken.

Laura1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:41

Ik zou ook gewoon proberen je zowieso te concentreren op overgangen rijden.. niet alleen van draf naar galop maar ook weer terug en dergelijke... Succes met je eerste les

MaraZonnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:42

oatswoats schreef:
Mijn pony had dit ook omdat ik meestal alleen maar in het bos ging crossen. het klinkt misschien heel vreemd maar wat ik er tegen heb gedaan ( na alles geporbeerd te hebben) is gewoon je teugels los gooien en zwaar diep en rustig gaan zitten. de 1e keer dat ik dit deed beelf hij nog een tijdje rennen maar daarna ging het steeds beter. Nu galoppeert hij rustig met teugels op maat.

suc6!

Ojaah, dit wou ik er ook nog bij zeggen
Het werkt inderdaad, wat ik deed met die volte deed ik ook meet langere teugels, dat werkt echt heel erg goed

Succes,,!

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:09

DIT is nou prescies wat ik eerst mewt mijn pony had!! op de volte ging het wel, maar op de hoefslag begonnie otoch te racen!! ik heb het op gelost door steeds als hij gaat raccen hem stil te zetten, als hij dan rustig is weer aangalloperen, gaat hij weer racen?? weer halt.. doe dat eers op een volte en ode het steeds groter tot jhe op de hoefslag zit

Anne85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 10:35

Bednakt voor alle tips! Het gaat al een heel stuk beter! Af en toe heeft hiuj nog zo zijn buien:D maar voor de rest gaat het toppie!