irish_lady schreef:even for the record: wielsporen zijn minder scherp omdat ze afrollen.
Verder zou ik hem iets langer laten van voor, hij kropt zich aardig op wat het ruggebruik niet ten goede komt.
Leuke combi!
Ben ik het mee eens, hij loopt uit zich zelf coninue met te weinig halslengte, dit komt natuurlijk omdat hij het nog heel spannend vindt allemaal, de eerste keer was het ruggebruik helemaal al ver te zoeken dus dat komt wel goed weet ik zeker!
Icie schreef:Heeey, bekend paard!
Zieter goed uit! Zeker omdat hij eerst z'on bakvrees had...
Haha, ja jij zal dat nog wel weten ja, al bleek hij toen kreupel te zijn en had je er maar even van kunnen "genieten" Ahum..... hahaha
sammie_44 schreef:Jeutje.. voor de derde keer op een fries die sowieso niet helemaal doorgereden is, en dan die sporen met wieletjes, niet echt normaal . Oke, als die fries nou echt goed doorgereden werd en ook goed aan t werk was dan zou ik het nog wel hebben gekund..
Verder vind ik het een best leuke fries, alleen zijn achterhand is op geen een foto er lekker bij. Jammer dat ie zo zurig kijkt op alle foto's tijdens het rijden. Voor de rest kan ze best netjes rijden.
Altijd mensen die het verhaal niet goed lezen! De fries is gewoon goed doorgereden hoor, hij wordt dit jaar 7 en is vanaf zijn 3e onder het zadel en is ook sporen gewend, hij is alleen de bak niet gewend, het rijden wel. Hij is het laatste half jaar niet meer regelmatig gereden maar dta wilt net zeggen dat hij helemaal stil stond en hij is ook nooit iets verleerd, hij is alleen wat terug gevallen in zijn bespiering.
En ja, die sporen is niks mis mee hoor, wieltjes kunnen draaien en daarom zijn ze niet scherp en er wordt heel correct mee gereden hoor, maar ja ik ga niet nog een keer uitleggen wat sporen met wieltjes inhouden enzo want dat heb ik al gedaan, ook al niet gelezen waarschijnlijk.
Over die achterhand: Heb je wel eens naar de gemiddelde fries gekeken? Deze is dressuurtypischer dan gemiddeld en zet zijn achterbeen ook meer onder dan gemiddeld hoor, maar dressuur is helemaal zijn doel niet, het is een bospaardje van mijn meoder die aan de lange teugel door het bos loopt en Fleur mag hem nu rijden omdat haar paardje overleden is, moet ze hem dan gelijk de derde keer dat ze hem rijdt in een enge omgeving op het achterbeen gaan zetten? Dat lijkt me zieliger dan sporen met wieltjes hoor!
En zo zuur vind ik hem helemaal niet kijken, hij is gewoon heel aandachtig en vind het nog wat onwennig das iets anders als zuur!