Zware dressuurpogingen @ bokt (véél foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Zware dressuurpogingen @ bokt (véél foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 11:07

Het is al een tijdje geleden dat ik foto's geplaatst heb van mijn paardje.

Het ging een tijdje minder goed, dan is de osteopaat gekomen en dit zijn nu de eerste foto's sinds alles terug in orde is ( ongeveer 1 a 2 maand na de osteo).

Het gaat supergoed, we maken grote sprongen vooruit. Siddieq is een hele slimme meid.

Het baasje doet ook haar best, het is nog niet zoals ik wil qua houding ,maar ik ben toch al veel vooruit gegaan met vroeger.

Commentaar mag, hou het gewoon opbouwend en onderhoudend.

Effe aansingelen

Afbeelding

Hier zijn we waarschijnlijk wat aan het oefenen op stelling zodat ze wat soepeler wordt.

Afbeelding

Vraag mij niet wat ik hier aan het doen ben, waarschijnlijk een eend aan het imiteren ofzo, maar paardje loopt lekker dus ik zet hem er toch even op.

Afbeelding

Benen mogen iets meer naar achter

Afbeelding

Mijn trainster was eventjes iets aan het uitleggen.

Afbeelding

Supermooie galopfoto, mag iets meer naar rechts zitten maar ze liep echt fijn die dag. LET OOK OP HAAR NIEUWE HOOFDSTELLETJE !

Afbeelding

Handen mogen iets hoger en rechter, toch mooie foto.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=XL74VH8H

Wederom mijn handen

Afbeelding

Mooie galopfoto, moet wel mijn hakken meer uitdrukken en mijn benen lang laten. Ben erop aan het werken, maar het blijft moeilijk, al die dingen tegelijk doen.

Afbeelding

Efjes wat minder geconcentreerd bezig.

Afbeelding

Lange teugel, wat rusten.

Afbeelding

Afbeelding

Lol op je knol, twas blijkbaar iets grappig daar.

Afbeelding

Weer wat harder aan het werk.

Afbeelding

Voorbereiding op stap-galop.

Afbeelding

Momenteel zijn we aan het trainen op stap-galop, wijken, schouder voor , galopwissels (die ze voor de eerste gesprongen heeft eergisteren) en contragalop (ook voor het eerst eergisteren).

Kijk ook eens naar dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=555681

MRIIIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:29

*eerste*
Ziet er best netjes uit hoor, leuk paardje ook. Je hebt zelf al gezegd waar je op moet letten duss..
Veel succes nog!

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:39

Helemaal mee eens. Leuke foto's en een leuke pony!

Toke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:48

Ziet er goed uit ! Maar 1 dingetje (en zeker niet slecht bedoelt) ik denk dat het beter is dat je pas aan de galopwissels begint als de contra-galop er goed inzit, zodat je pony niet in de war gaat geraken !

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 11:53

Ik begin daar nog niet aan hoor, mijn trainster rijd er 1x in de week op. Ze rijd M9 (hier in belgie is dat het hoogste denk ik) en ik vertrouw haar dus voor het feit dat ze wel weet wat ze doet en mijn paard niet gaat overvragen.

De bedoeling van de oefening was, dus juiste galop, via diagonaal van hand veranderen, eventjes contra voor een half of een hele cirkel en daarna omspringen.

Zodra ze het niet snapt, toont ze het ook dus ik denk niet dat het een probleem zal geven.

Toch bedankt voor de tip

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 13:08

Niemand die iets te melden heeft ???

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:36

Ziet er leuk uit!
Volgens mij zit er een chique frontje aan je nieuwe hoofdstel?
Iig fijn dat t weer beter gaat met jullie!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:31

ziet er goed uit hoor! leuk paardje, en je kan netjes rijden. Alleen in de galop valt ie wat uit elkaar. Op de 3e foto vraag je te veel stelling, wat averechts werkt. verder niets op te merken en je hebt een erg mooie hoofdstel!

Faustie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:48

Ziet er goed uit! Ook je houding valt best wel mee hoor.

Maar M9 het hoogste in belgië? Dat denk ik niet hoor

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 16:06

@ faustie : Ik heb dat eens opgezocht op de site van de vlp. Wat is nog hoger dan, nationaal gezien?

@ sammy, klopt, de stelling is daar iets teveel, maar daar moest ik eventjes zo veel mogelijk stelling vragen, dat was de oefening, daarna terug gewone stelling aannemen.

Ze is nog maar een dik jaar onder het zadel dus we moeten nog aan veel zaken werken, de galop mag inderdaad nog wat meer bij elkaar gereden worden.