Pauline (haf) @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Pauline (haf) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 17:04

Sorry voor de hoeveelheid alvast!
De eerste foto's zijn in de eerste bak, toen ben ik naar de andere gegaan, die was een stuk lichter! (Luxe he? )

Mijn commentaar alvast: Ik kijk teveel naar beneden, kan mss wel iets meer ontspannen :bloos En hakken beter naar beneden houden.

En Pauline loopt er op de voorhand :bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Advies is erg welkom

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:12

Whoei, wat een mooie haf echt een superhoofdje zit erop!

Je hakken zijn idd niet alles , je trekt ze op en port best vaak (iig op de foto's) met je spoor erin.
Is je haf niet voorwaarts genoeg? Aangezien je ook al 'n zweep in de hand hebt . Anders zou ik daar eerder aan werken dat hij aan het been is dan dat tie op de voorhand loopt. Een spoor is ter ferfijning van de hulp .
Veel overgangen rijden, en vooral de achterhand activeren dan komt het helemaal goed !

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:14

grappige foto's , leuke haf, maar waarom rijd je niet met iets van laarzen ofzo als ik vragen mag? dna liggen je benen gelijk een stuk vaster.... ook krijg ik het id, dat je paard een "loopje"met je neemt...

probeer veel overgangen te rijden, dan komt het dier meer aan je been, zorg er dus voor dat er reactie komt op het been! ( en dat betekend niet per definitie dat je hem naar voren hoeft te schoppen ! maar ook juist het terugrijden, en weer wegrijden, elke keer weer... alleen wanneer jij het wilt, dus jij bepaald het tempo dat je paard loopt ! )
anders gaan ze dus hoeken afsnijden, rechtdoor lopen wara jij af wilt wenden, onder je uit lopen, te sloom lopen, scheef lopen, tegen de hand lopen enzovoorts....
en dat wil je natuurlijk niet... dus werk echt goed aan je eigen houding, zodat je je paard de juiste hulpen door kan geven ! als je dat doet, zal jou paard je beter begrijpen, en dus ook beter gaan reageren op jou hulpen!

veel succes met je haffie !

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:34

Aghh wat een leuke haffie
Leuk dekje ook heb ik in het walnut

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 17:58

OrissE_GipsY schreef:
grappige foto's , leuke haf, maar waarom rijd je niet met iets van laarzen ofzo als ik vragen mag? dna liggen je benen gelijk een stuk vaster.... ook krijg ik het id, dat je paard een "loopje"met je neemt...

probeer veel overgangen te rijden, dan komt het dier meer aan je been, zorg er dus voor dat er reactie komt op het been! ( en dat betekend niet per definitie dat je hem naar voren hoeft te schoppen ! maar ook juist het terugrijden, en weer wegrijden, elke keer weer... alleen wanneer jij het wilt, dus jij bepaald het tempo dat je paard loopt ! )
anders gaan ze dus hoeken afsnijden, rechtdoor lopen wara jij af wilt wenden, onder je uit lopen, te sloom lopen, scheef lopen, tegen de hand lopen enzovoorts....
en dat wil je natuurlijk niet... dus werk echt goed aan je eigen houding, zodat je je paard de juiste hulpen door kan geven ! als je dat doet, zal jou paard je beter begrijpen, en dus ook beter gaan reageren op jou hulpen!

veel succes met je haffie !

Ik heb geen problemen met het tempo en ze wend niet af enz. Ook zijn de sporen om de hulpen te verfijnen, ik rijd namelijk normaal gesproken zonder, alleen als ik echt ga dressuren zeg maar doe ik ze om

En overgangen enz zijn ook mijn dagelijkse kost Dit zijn allemaal dingen waar ik al mee bezig ben

Maar bedankt iig!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:02

Er worden al vele dingen gezegt waar ik het ook wel mee eens ben..
Maar voor de rest ziet het er wel netjes uit !
Succes met je haff!

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 09:46

Ik vroeg me trouwens af waaraan jullie op de foto's zien of denken te zien dat ze een loopje met me neemt ?

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:54

Rij je nu op de verkeerde been?
zo te zijn ga je dan staan wanneer haar binnebeen naar voren gaat, terwijl het de buitenbveen moet zijn.
voor de rest niet echte commentaar

* dit kan een momentopname zijn

lovewally

Re: Pauline (haf) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:03

leuke haflinger

Oretha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:12

Gave haf!! Suc6 met hem!!

MRIIIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:27

Ziet er best goed uit, leuke Haf ook!
Maar je moet wel een beetje op je houding letten, die is nog niet zo netjes
Veel succes verder!

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:42

Leuke haf! Ik heb wel een tip. Probeer te rijden met chaps of rijlaarzen. Daar krijg je een nog betere houding van. Verder ziet het er leuk uit.

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:07

Hey een naam genoot! Ik heet ook pauline! Was je paardje ook gisteren jarig??

Ik wel !:)

Ziet er goed uit hoor, ben het met je eigen commentaar wel eens, Super leuke haf.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 10:45

xxdorisxxe schreef:
Rij je nu op de verkeerde been?
zo te zijn ga je dan staan wanneer haar binnebeen naar voren gaat, terwijl het de buitenbveen moet zijn.
voor de rest niet echte commentaar

* dit kan een momentopname zijn

Ik rij nog wel eens op het verkeerde been , Ik weet wel hoe ik op het goede moet zitten, maar ben er nooit zo mee bezig geweest. Nu wel, en het gaat wel een stuk beter hoor

RakkerTwanko schreef:
Ziet er best goed uit, leuke Haf ook!
Maar je moet wel een beetje op je houding letten, die is nog niet zo netjes
Veel succes verder!

Dankjewel, maar het is handig als je er bij zet wat ik dan aan mijn houding kan doen

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:30

Het ziet er echt netjes uit!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:58

Nou eerst het ziet er goed uit maar. Kijk meer naar voren, beugels een gaatje langer (ziet wat mooier uit), je voeten niet optrekken, sporen zijn niet uitgevonden voor te drijven als je ze daar voor nodig hebt is het een teken dat de haf niet aan het been is. Verder waar gaat je binnenhand op de 2de foto naar toe?
Maar desondanks ziet het er evengoed netjes uit!!!

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:45

Hey, ik heb je foto's ook even bestudeerd en het is idd een leuke haf dat zeker... Het plaatje zou helemaal af zijn als jou houding verbetert, wat je zelf ook al aan gaf.. Goede rijlaarzen kunnen daar zeker een hele goede bijdrage aan leveren, verder zou ik voor het beeld je handen iets naar voren zien, ipv boven het zadel ietsje ervoor, je houdt ze wel netjes bij elkaar.
Verder heb ik het idee dat de aanleuning nog niet helemaal bevestigd is, het ziet er wel keurig uit hoor op de foto's, maar op een paar foto's hangt er een beetje een boogje in de teugel vooral tijdens het halthouden. Probeer voor constante druk te zorgen idd door veel overgangen te rijden, veel succes!

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 17:14

Dankjewel, Ik gebruik de sporen enkel als ik echt intensief dressuur ga rijden, als verfijning van de hulp dus, en het probleem is ook dat ze altijd met sporen is gereden dus ben dat nu als het ware aan het afbouwen. Maar bedankt voor het advies iig

Enne, Rensjuh, over die losse teugels, dat is dus een beetje het probleem want ik hoor van alle kanten wat anders. Want als ik ze wat strakker doe dan zegt iedereen trek haar niet in de krul maar rijd haar eerst beter voorwaarts..

Wat moet ik nou doen ?

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:30

Ziet er opzich netjes uit, heb alleen het idee dat je ver achter in je zadel zit, of lijkt dat zo? met zo'n teugeltje, vind ik het er vriendelijk en ontspannen uit zien, dan een strakke teugel. En zolang ze voorwaarts is en neit te diep gaat lopen...als je dr meer op wil richten moeten je teugels wel wat korter, denk ik.

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:11

Je moet haar absoluut voorwaarts blijven rijden, dat is de basis, voorwaarts neerwaarts. Maar dat is absoluut makkelijker gezegd dan gedaan, de mensen die dat tegen jou zeggen hebben gelijk, want je moet zorgen dat de pony jou hand op zoekt en niet dat jij zijn mond opzoekt. Wat misschien een goede oefening is, is veel wisselen in halslengte, dus halstrekken weer oppakken, nog iets meer oppakken, dan juist weer een keer heel rond een diep rijden, dan weer wat lager en dieper, en dat alles bij een goed voorwaarts maar niet al tehoog tempo. Een t ehoog tempo maakt et voor jou moeilijker, je zou met die oefening ook kunnen beginnen in stap. Wanneer je kan schakelen in lengte van de hals betekent dat dat het paard jou hand wil volgen en dat ie dus let op wat jou handen doen, het paard zoekt dan het bit op en dát is de bedoeling

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:33

Leuke haf, lief koppie
Over je houding, schouders naar achter, buikspieren een beetje aanspannen. Je zit nu een beetje ingezakt.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 19:34

Dankje! Dat ga ik zeker is proberen! Maar juist als ik de teugels zo 'los' heb dan zoekt ze me op.. Ze knaagt als het ware de teugels los.. Snapje wat ik bedoel 0:)

RJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:29

ja ik snap wat je bedoelt Het is ook moeilijk om vanaf foto's precies te zien wat jij voelt, maar jij begrijpt volgens mij ook wel wat ik bedoel, volgens mij gaat het wel goed komen Succes hoor!

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:33

Mooie haf heb je
Ik vind je stijl ook wel wat met rijden. De teugels heb je heel lichtjes contact mee en toch loopt hij aan de teugel. Bij 1 foto leek de teugel wel wat te strak. Maar verder heel netjes hoor

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 12:05

Dankjewel allemaal! (Het is een merrie ) Enne, heeft iemand een idee wat voor oefeningen ons verder nog goed zouden kunnen doen? Dus behalve het overgangen rijden en tempo wisselen.