ik weet niet zeker of dit hier hoort, dus wordt niet boos op me als ik verkeerd zit!
Toen ik nog op de manege reed, liep daar een paard met een 'elastiek'. Voor mij en de anderen van onze manege de normaalste zaak van de wereld. Ik wist ook niets van hulpteugels moet ik toegeven... Ik ben pas verder gaan kijken naar hulpteugels toen ik hier op bokt er zoveel negatiefs over las. Op de manege wordt er namelijk ook nog een paard altijd met slof gereden. Blijkt dus niet goed te zijn... Maar weer even terug naar dat elastiek, ik heb er iets over proberen te vinden op internet, maar het enige wat ik tegenkwam waren plaatjes van een halsverlenger (dat noemden wij eenvoudige zielen dus een elastiek
). Op die plaatjes staat hij altijd vastgemaakt aan de bovenkant van het zadel. Nu maakten wij dat vast tussen de benen van het paard. Ik heb er zelf niet veel mee gereden (ik vond er zo geen kunst meer aan), maar ik wil wel graag weten of dit niet slecht was voor dit paard?! Of mag deze bijzetteugel ook op deze manier gebruikt worden?

Gaat ook moeilijk lopen doen en af en toe bokken.