dit keer geen topic van de shetten zoals iedereen van jullie misschien gewend is, maar dit keer een topic van Jody een fjord die deze week waarschijnlijk al van ons is.
Aleen nu de keuring nog.
we gingen helemaal naar de grens van Belgie.
De foto'd van de binnebak zijn niet zo mooi geworden omdat het te donker was, en omdat ik als eerste op jody ging ging ik dus eerst in de buitenbak rijden.
Voor de mensen die Jody niet kennen:
Jody is een lieve merrie van 7 jaar, heeft veel meegemaakt vroeger en daarom pas 2 maanden onder het zadel, ze was erg mager. maar is nu weer helemaal opgeknapt, en ziet er weer lekker vol uit!
Ze sprak ons zo erg aan omdat ze vreselijk lieve ogen en hoofdje heeft,
een krullende voorpluk, een een heeel ruime draf.
Waarom Caroline en Ik een pony krijgen :
Ook een leuk verhaal :p
Heel dicht bij ons in de buurt is een leuke pension stal, waar een vrienndin van mij ook staat met haar paard. Er was nog maar een box vrij en wij dachten: Mischien is dit iets voor ons, dan kunnen we een deel-pony nemen omdat het anders veel te duur is en je kan de tijd goed indelen. Maar het mocht nog niet zomaar van onze ouders, Logisch! maar toch jammer, ze vinden school erg belangrijk.
Maar toen kwam er een prombleem : Er kwamen andere mensen kijken voor de box, en die hadden gezegt dat ze er een week over wouden nadenken en het dan zouden beslissen.
Wij helemaal in paniek want waneer komt er weer een box vrij?
Maar die mensen waren zo stom geweest om de box niet te reseveren!
dus ja ! het is misschien banketstaaf voor ze maar wij hebben de box voor hun neus weggepikt! }>
We hebben de box nu voor een maand gereseveert, en Jody komt dan deze week al!
Ik keek al meer dan een maand daarvoor elke dag op marktplaats,
Caroline en ik wouden persee een brave fjord maar niet een slome die maar staat te hangen. Er moest wel pit in zitten.
Toen ik de advertentie van Jody zag was ik gelijk verliefd!
Alles leek helemaal perfect! de prijs, De Pony,De spullen die erbij zaten ,Gewoon ALLES en dat was ook helemaal waar.
afgelopen zaterdag zijn we dus komen kijken.
nu weet je het verhaal, en jullie zullen nog vele topics over haar te zien krijgen.
de eigenaar is trouwens Kimmie261
Jody heeft nog heel veel moeite met de galop omdat ze bij haar vorige eigenaar aleen hoefde te draven voor de kar.
Maar dat probleem is wel op te lossen.
We gaan met Jody elke week 1 x Dresuurles nemen en 1x Springles.
en we zijn er zeker van dat de galop helemaal goedkomt!
Nu heb ik genoeg gepraat, sorry voor het lange verhaal, maar dan weten jullie het ook gelijk!
nu de foto's
OJA VOOR ALLE FOTOS GELD : LET NIET OP ONS HOOFD

Ik druk bezig met poetsen, Jody slaapt. hahah

Met een van de 6 honden
onze oogen hahah

instappen

ik kijk erg charmant

Het instappen duurde erg lang! ik zat zoooo lekker!

hier scheen de zon nog!

jody's knappe hoofd met krullende voorpluk!

mijn ouders stonden toe te kijken
(Ze vonden haar ook geweldig trouwens!)
stappen was nog steeds niet voorbij

Daar kom ik aan!

Hier ging het regenen dus ging ik naar de binnenbak,(''Jody staa nouu eens stil
)

Ze ging hier even briesen vandaar mijn rare houding!

Eindelijk draven.

en in galop!
Jody maakt hele ruime grote passen! dat zit echt heel lekker!

Toen ging Caroline erop zitten.

Niet zo duidelijk maar wel een mooie foto.

Caroline je zit te ver naar Voren

stappen

En lichtrijden.
Ten slotte heb ik ook nog een klein sprongetje met haar gemaakt, omdat ze dat nog nooit had gedaan (aleen balkjes gedraafd)
maar daar sprong ze heel goed overheen.
Ik wil ook nog even zeggen dat ze op de foto's van kimmie261 veel mooier loopt maar dat komt voornamelijk omdat we haar helemaal nog niet goed kenden het we het tog allemaal heel spannend vonden
Ze liep wel heel goed nagefelijk heb er aleen geen foto's van.
Maar dat is ook niet het belangrijkste.
Groetjes hester en caroline(hessy8 en caroowtje op bokt)