Verzamelde draf:

Schouder binnen:

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amable schreef:Jolijn, wat doe je zondag? Ga je mee dit irl bekijken!
Redneck schreef:Het ziet er echt goed uit. Als je weer een keer foto's wilt, dan laat het maar weten.
regine schreef:Heej bedankt voor de leuke reacties!!![]()
Het is van 10 tot 5, ik weet nog niet precies hoe laat wij moeten...
regine schreef:Ik heb zo'n goede band met mijn paard dat ik 100%, 200% zeker weet dat ze mij nooit zou slaan als we aan het werk zijn. Ze heeft er juist hartstikke veel plezier in en doet vreselijk haar best.
Ik werk ook aan de hand, en doe aan vrijheidsdressuur, van alle markten thuis![]()
Ik werk zonder singel omdat je de teugels gebruikt om bepaalde oefeningen te vragen. Omdat je geen beenhulpen kunt geven vervangt de druk van de teugels tegen de buik of achterhand de anders met rijden gegeven beenhulp.
Zoals je ziet op de laatste foto's heb ik bij het schouderbinnen de teugels aan 1 kant van het paard ipv ieder langs zij. De binnenteugel vraagt stelling en controleert de voorhand en de buitenteugel wordt de hulp welke controle heeft over de buitenhand.
Zo kun je met deze teugelvoering ook travers en appuyementen vragen. Een singel zit dan vreselijk in de weg en het onderbreekt ook een beetje het rechtstreekse contact met de mond doordat er soms een 'kniek' in de teugels komt bij de ringen, vooral bij zijgangen. Ik heb dus nooit een singel om en zou het ook zeker afraden.