Ik heb vorige week gesprongen met mijn pony.. Nu vraag ik me dus af hoe jullie je paard hebben leren springen.
Ik was cavaletti's gaan lopen en toen een laag kruisje, maar daar draafde ze overheen. Toen het kruisje ietsje hoger gezet, maar nee ze sprong niet erover heen.. Toen maar een stijltje neergezet en bij ca 40 cm ging ze iets wat springen maar toen ben ik gestopt na 3 keer omdat het anders teveel zou worden (vond ik).
Ik heb paardje eerst wat laten vrijspringen, eerst balkjes en dan idd steeds verder opbouwen, had ze erg veel plezier in.
Omdat ik zelf niet zo'n held ben iemand anders gevraagd of ze paardje onder het zadel wou leren springen. Ze huppel/draafde idd ook over de sprongen heen, ook in galop huppelde ze wat. We hebben toen 1 keer de hindernis gelijk iets hoger gezet zodat ze alleen maar kon springen, en je zag dat ze er wat onzeker over was maar na de eerste keer er perfect over heen gekomen te zijn is ze helemaal gek van springen en dan ook erg overactief
Ik vind haar nog steeds te jong om veel en hoog te springen, we doen nog veel vrij springen (ze is nu 5 jaar) en afentoe een paar sprongen onder het zadel.
Ik zou naar iemand gaan die kan helpen met het springen, Of naar een vereniging waar je (spring)clubles kan volgen. Daar weten ze precies hoe je je pony kan leren springen en zelf word je ook vanaf het eerste moment goed begeleid