Sjoerd op bezoek bij Partout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Sjoerd op bezoek bij Partout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:28

Eindelijk is Sjoerd op bezoek geweest bij Partout en Jordy op hun (inmiddels niet meer) nieuwe stal.
Op de oude stal heeft hij op Jordy gehobbeld, vandaag was de beurt aan Partout.

Commentaar is okee, maar hou er rekening mee dat hij Partout verder nooit rijdt

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop
Afbeelding

En weer draf
Afbeelding

Foutje tijdens de middendraf
Afbeelding

Afbeelding

Even lang tussendoor
Afbeelding

En weer verder
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Protest
Afbeelding

Halsstrekken
Afbeelding

Lekker uitdraven
Afbeelding

Uitstappen op z'n Partouts (lees: IK WIL MEER TEUGEL!! )
Afbeelding

Afbeelding

En nog even poseren
Afbeelding

remie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:29

ik zou dat paard meer op lengte rijden

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:32

wow, wat een mooi paard zeg!! ziet er netjes uit hoor. alleen wat op de benen letten, die steken soms naar voren.

de teugels zijn wel wat kort, maar ik vind het niet storend vor de rest.

ziet er gewoon mooi uit!

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:33

Leuk beestje zeg
Ik vind wel dat hij getrokken in de krul loopt,probeer hem iets meer lengte in zijn hals te geven.

remie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:53

milo schreef:

Als ik jou was zou ik eerst maar eens leren rijden, je kunt geen paard verzamelen met lang teugels

Dressuurenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:02

remie ik snap je opmerking niet maar ik vind het niet erg on-topic dus zou het misschien iets minder kunnen?

sjoerd het ziet er weer netjes uit hoor hahaha. ga inderdaad wel mee met de rest. Iets meer halslengte zou niet mistaan. toch loopt hij hier ook niet heel erg opgekropt vind ik.

Denk wel aan het rechtzitten en je benen he!!!! zal je op sien wel weer ene keer afbeulen!!!!

dikke knuffel je budy

Solide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:05

Ziet er lekker uit Aman, wat is Partout toch een ontzettend lekker ding.

Ik was op het begin wel benieuwd naar hoeveel geld Sjoerd had gevonden

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:10

Wat een leuke pony .. t lijkt op sommige ( vooral de laatste ) foto's wel of de ruiter wat moeite heeft met zn rechterbeen .. maar verder ziet het er goed uit!

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:10

lees ; linkerbeen

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:29

Ik vind ook dat hij iets meer lengte in de hals mag hebben. En je kan echt wel een paard verzamelen, zonder dat hij zo in de krul loopt

Sjoerd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:35

Nou ik zal dan zelf ook maar ff commentaar geven, Partout is een heerlijk paard om te rijden! Moet wel wennen en t was ook bijna 4 weken geleden dat ik op een paard zat!! Maar viel me erg mee, jullie hebben gelijk dat ie meer halslengte moet hebben, maar t was ff zoeken en wennen en hij gaat makkelijk opkroppen. Volgende keer beter zal ik maar zeggen!

Ik wil nog ff Lies bedanken dat ik hem mocht rijden, heb er wel van genoten joh echt gaaf beessie!

Ik zal aan jullie kritiek denken allemaal thanxxx!

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:39

Partout op lengte rijden is vrij moeilijk, hij krult zichzelf heel snel op en blijft daarin 'hangen'. In de krul getrokken is het dus ook niet bepaald, als je flink veel druk neemt bij Partout loopt hij echt letterlijk met zijn kin op zijn borst.
Ik stond erbij en ik keek ernaar vanmiddag, en ik vond juist dat Sjoerd Partout na een tijdje juist mooi naar zijn hand toe kon rijden, getuige ook de foto's van het halsstrekken wat Partout heel moelijk doet, daar moet je hem echt naartoe rijden.

Ik zit zelf ook weleens een enkele keer op Partout, en ik vind het bij hem ook moelijk om lengte te rijden omdat hij deze 'krul' zelf aanneemt en daarbij extreem licht is waardoor het moeilijk aanvoelen is.

remie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:41

ijslanderfan schreef:
Ik vind ook dat hij iets meer lengte in de hals mag hebben. En je kan echt wel een paard verzamelen, zonder dat hij zo in de krul loopt

Als dat op mijn opmerking slaat snap ik hem niet want dat heb ik nooit gezegt ik heb alleen gezegt: (op de reactie van iemand in het topic dat hij de teugels zo kort hielt) dat je een paard niet kan verzamelen met lang teugels oftewijl waslijntjes.

ziet er voor de rest goed uit hoor sjoerd
Laatst bijgewerkt door remie op 12-03-06 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjoerd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:42

Alice bedankt he! Jammer dat jij niet zo lekker aan t rijden was vandaag he! Gaat hoeplijk gauw beter met je hand! Was gezellig bij jullie te zijn vandaag, hopelijk volgende keer kan ik veel langer blijven!

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:43

remie schreef:
milo schreef:

Als ik jou was zou ik eerst maar eens leren rijden, je kunt geen paard verzamelen met lang teugels

Lekker nutteloze arrogante opmerking zeg

Ik vind het er juist netjes uitzien!! Helemaal als je weet dat hij hem verder nooit rijdt. En in de krul getrokken.... nee dat zie ik er echt niet in. Inderdaad wel wat korte teugels maar vind het er echt wel netjes uitzien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:45

Is Sjoerd zo arm dat hij kwartjes moest zoeken in de bak, of kon hij de kleur van de manen niet onthouden? Geintje hoor, maar je mag wat meer voor je kijken
Leuk dier om te zien, die Partout!

Sjoerd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:48

Hahaha ja stomme gewoonte van me dat geld zoeken maar moet ik wel ff aan werken weer! Bedankt Sonja!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:50

Ik zou het paard iets minder op de voorhand rijden ... je ziet het ook aan de bezweete gedeeltes ... De voorhand is bezweet en de achterhand niet ... Toch vind ik het er keurig uitzien

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:55

ik vind het er best wel fijn uitzien !! ik zou ook wat meer de neus er uit willen zien, maar dat is voor de eerste keer dan ook wel moeilijk !! beestje loopt fijn, leuk beest om te zien, en de ruiter zit ook netjes, soms denken om de binnenhand, en rechtop blijven zitten, maar voor de rest netjes!!!

@ shadowflower: een paard rijd je niet zomaar ineens even op de achterhand !! Ik DENK zelf dan ook dat dit niks met het zweten te maken heeft ...

veel succes de volgende keer, krijgen we dan weer foto's ???

groetjes!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:57

Toch zie je het Heeeeeeel vaak aan de bezweete stukken ..

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:17

ja dat is zo, maar goed om dat beesje ineens op de achterhand te rijden is wel heeeel veel gevraagd

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:25

Ziet er goed uit! Partout is volgens mij lekker aan het sjouwen op deze foto's. Leuk om hem een onder een man aan het werk te zien.

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:55

Wat een leuk dier!
En complimenten aan de gastruiter die rijd hem fijn na!

Remie, foto 17 en 18 legt hij zn hals al mooier uit. Belangrijker vind ik dat hij contact blijft houden, er niet achter gaat lopen, en daardoor de aanleuning verliest. Persoonlijk vind ik het een fijn beeld. Ook omdat tussendoor het neusje wordt uitgereden

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:28

Ik vind het er erg goed uitzien hoor, al helemaal voor een eerste keer, dan moet (ik iig) je altijd even kijken hoe het zit en hoe het werkt. Alleen jammer dat hij vaak naar beneden kijkt. Mooi paard ook.
remie schreef:
milo schreef:

Sorry? Je paard niet verzameld kunnen rijden met lange teugel? Dat is echt niet waar hoor Kijk naar de meeste WN- en dressuurruiters(e.d.), het kan wel degelijk

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 01:04

shadowflower schreef:
Ik zou het paard iets minder op de voorhand rijden ... je ziet het ook aan de bezweete gedeeltes ... De voorhand is bezweet en de achterhand niet ... Toch vind ik het er keurig uitzien

Paard staat onder een deken, en is niet geschoren. Op zijn lijf zit hij heel kort in het haar, op zijn hals heeft hij een teddy-vacht. lijkt me dus ook vrij logisch dat hij daar meer zweet

Bovendien heeft het zweten op de hals absoluut niets te maken met het al dan niet op de voorhand lopen.