Igor (v. Melle) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Igor (v. Melle) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:10

Hoi,
Dit is Igor. Igor is een friese ruin. Zijn vader is melle
Igor loopt Z1 dressuur.
Ik heb er nu een keer of drie opgezeten en zn eigenaresse wilde wel even kijken hoe die bij mij de Z1 oefeningen deed.
De bak was helaas bevroren, dus werd het alleen een beetje op de hoefslag en voltes rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:11

Ziet er niet echt heel ontspannen uit!

VOor de rest wel super mooi paard!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:22

Sluit me níet bij Tarah5 aan..
Vindt het er super uit zien! Wat een knapperd, jij zit ook erg netjes !

Iriis_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:27

gaaafe fries !!

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:29

whoo wat een mooi beest zeg

(meer foto's meer foto's )

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:31

igor lijkt mij een beetje fris
wow.. wat een uitstraling zeg!

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:32

Op de eerste foto schrok ik in eerste instantie, maar de daarna komende fotos maken het wel weer goed... ziet er goed uit! Vooral die galopfoto van veraf.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:33

ziet er heel mooi uit, en mooie fries

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:34

K vind het een hele mooie fries.
maar niet voor de dressuur,
ik zou hem voor de kar zetten..

persoonlijk vind ik hem te breedt voor een dressuurpaard, ik heb liever een wat slankere.

Attitude

Re: Igor (v. Melle) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:41

Ja, hij was erg fris, vandaar dat ie in het begin teveel bovenin liep.
Waarom voor de kar ?
Ik vind het juist heel knap dat een niet rijtypische fries dit nivo kan lopen en zo goed aanpakt.
Goed op het achterbeen, mooi bovenin, en ook souplesse.

Saskia_Omar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:45

Woow een z1 fries. Knap hoor.
Ziet er goed uit

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:30

In eerste instantie, doelde ik ook meer op de eerste foto!

Tis een mooi paard, loopt inderdaad mooi van achter maar zou naar mijn id toch nog iets meer kunnen zakken! Ook in het Z1 moet meer dan voldoende ontspanning zijn en dat vind ik soms niet echt te zien, kunnen natuurlijk ook momentopnames zijn!

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:34

@tarah5: ik heb in de Z1 een tijdje dieper gereden met mn pony en kreeg telkens dat hij te diep liep enzo en nu rijd ik mn pony ook hoger in mn proeven en mn punten gaan ineens omhoog..

Men_Sven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:48

Mooie fries
Maar ben het wel met tarah5 eens hoor .....oke hij hoeft niet plat op de borst te lopen...maar vind zelf ook beetje gespannen eruit zien. Terwijl jij opzciht heel netjes zit

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 13:49

Ik vind niet dat hij teveel opgericht loopt.
Daarbij was ik hm op Z nivo aan het rijden, dus na lekker opgewarmd te hebben, kon ik hm wat hoger instellen.
Juist dit soort paarden moet je regelmatig bovenin trainen om hm daarbij sterker te maken, natuurlijk er wel voor blijven waken dat het niet ten koste gaat van de bewegingen en ruggebruik.
Volgens mij loopt ie aardig met het neusje eruit, en is ie los in mn hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:52

Ik ben het eens met tarah: Vind dit niet opgericht, maar gespannen!
Verder wel een super mooi beest, en hij zal de oefeningen ook best wel kunnen, daar zeur ik ook niet over!
Je zit er netjes op

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 13:57

Mag ik vragen waarop jullie de spanning baseren?
Oortjes naar achter? Betekent dat ie op me let. Ik vind paarden die met de oren strak naar voren lopen niet goed -> betekent dat ze niet op je letten.
Achterbeen treedt mooi onder, komt van voren dus omhoog ( gedragen), dus automatisch ook met zn front/oprichting meer naar boven. Niks geen spanning, zn mond niet open oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:58

Oortjes naar achteren is idd oplettendheid!
Ik weet eigenlijk ook niet zo goed waar ik het op baseer, vind het plaatje gewoon niet zo mooi denk ik, ziet er wat rommelig uit ofzo!
Uitstraling?!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:59

liesje23 schreef:
Daarbij was ik hm op Z nivo aan het rijden, dus na lekker opgewarmd te hebben, kon ik hm wat hoger instellen.
Juist dit soort paarden moet je regelmatig bovenin trainen om hm daarbij sterker te maken, natuurlijk er wel voor blijven waken dat het niet ten koste gaat van de bewegingen en ruggebruik.

ja, maar hij wordt ook een beetje kort in de hals, friezen hebben al niet zoveel lengte in de hals van zichzelf en dan moet je juist iets meer lengte erin proberen te rijden.
Ik vind vooral de eerste en de laatste foto ''vreselijk'', veel te kort in de hals, met teveel spanning en IMO teveel stang eraan. probeer er toch(ook bovenin) iets meer lengte erin te krijgen met dezelfde activiteit van achter uit en meer ruggebruik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:06

missmiekie schreef:
liesje23 schreef:

ja, maar hij wordt ook een beetje kort in de hals, friezen hebben al niet zoveel lengte in de hals van zichzelf en dan moet je juist iets meer lengte erin proberen te rijden.
Ik vind vooral de eerste en de laatste foto ''vreselijk'', veel te kort in de hals, met teveel spanning en IMO teveel stang eraan. probeer er toch(ook bovenin) iets meer lengte erin te krijgen met dezelfde activiteit van achter uit en meer ruggebruik...

Dankje voor het verwoorden wat ik bedoel

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:36

missmiekie schreef:
liesje23 schreef:

Als je eerst even leest wat er staat.
Op foto 1 is ie inderdaad wat gespannen, andere ruiter op zn rug. Maar daar heb ik de stang er absoluut niet bij.
Ook zit de stang op zn lost, dus op de laatste foto lijkt het of dat ik hm er veel bij heb, maar heb ik gewoon normaal contact.
Daar rij ik hm op de volte ook wat terug richting de overgang stap.
Maar om nou over vreselijk te spreken!
Ik zal dat van jou maar met een korreltje zout nemen, wat ik heb al meerdere uitspraken van je gelezen die wat overtrokken zijn.
Teveel stang lijkt op deze forum altijd een heeeeeel belangrijk en zielig onderwerp.
Ik heb ook eigenlijk weinig zin om daarover te discusseren.
Ik weet mijn paard in ieder geval ook makkelijk loopt op trens, als ik met teveel stang zou rijden dan zou ik dat niet kunnen.
Hoe weet je dat ie korter wordt in de hals? Misschien is dit zn normale houding?! En, ik zat er voor de derde keer op…..

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:55

je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor....
1: Ik vind je stang wel degelijk te strak, zie de laatste foto, vindt hem er daar toch wel flink aanzitten(maar dat is mijn mening)
2: Ik heb er ook bijgezet ''vreselijk''. ik wist niet hoe ik het moest omschrijven, in de herkansing: minder prettig.
3: ''onderdeel'' Korter in de hals, jij wil hem meer oprichten(zeg je zelf), het is gewoon een feit dat friezen niet zoveel lengte hebben in de hals, dus dan moet je toch proberen om er lengte in te rijden, maar alweer vind ik dat en jij blijkbaar niet...
4: over mijn uitspraken, tja recht voor z'n raap he, ik draai er iig niet omheen, als ik iets vind dan zeg ik dat. Men vraagt hier toch om iemands mening? tja, dat dat soms niet is wat men wil horen, daar kan ik ook niks aan doen....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 15:08

Wat zou jij doen in een situatie als ik iets over jou te zeggen heb, en jij vindt dat dat niet juist is.
Daar zou je ook op reageren toch.
Je woordkeuze is niet echt denderend, vandaar dat ik er wat op aan te merken heb.
Ik sta heus open voor commentaar. Alleen moet het wel terecht zijn.
Heb jij gehoord dat ik niet vindt dat er meer lengte in moet (?)
Ik leg alleen uit dat ik hm daar meer aan het verzamelen was…..

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:14

Haha, straks ga je me nog een cursusje nederlands geven ook?!
Sorry hoor, dat ik even niet wist hoe ik ''vreselijk'' beter kon omschrijven, heb dat daarna toch ook een rectificatie gegeven??

Maar het is niet/nooit mijn bedoeling geweest om aanvallend over te komen hoor, vindt alleen dat je hier een beetje raar reageert, bij sommige,op hun mening.
Maar iig, ik houd hierover op, je weet wat ik bedoel en je ziet maar of je het er mee eens bent of niet. succes verder met je eigen paard(waarvan ik overigens vind dat die foto's er beter uitzien, maar ja, dat kan ook niet anders)

INkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:52

Iets nageeflijker en wat meer door de hals heen zou een beter beeld geven. Hij mag wat meer lengte krijgen in de hals.