Slipjacht te Ooij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Slipjacht te Ooij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 16:05

Foto’s Slipjacht te Ooij

In het carnavals weekend was ik bij Charlotte89 op bezoek. We zouden natuurlijk gaan feesten maar overdag hadden we nog alle tijd om bij de slipjacht te Ooij te gaan kijken. Ik had dit nog nooit gezien, dus ik vond het erg interessant. Het was vreselijk koud, en aangezien ik een beetje ziek werd, was het opvallend dat ik daarna nog zo intensief carnaval heb kunnen vieren!

Ik heb mij laten vertellen dat er elke week wel een jacht is ergens. Sommigen gaan ook elke week mee. De jacht gaat niet door als de temperatuur ongeveer boven de 12 graden ligt (weet ik niet zeker, in dat geval verbeterd Charlotte89 mij). Anders wordt het te heet voor de honden. Aangezien het een rit is van een dikke 4 uur, mag het gewoon niet te warm zijn.

Nou genoeg geluld, hier de foto’s van de Slipjacht te Ooij. Dit keer deed Charlotte89 niet mee met Lady omdat hun eerst moeten oefenen met sloten. Want het zijn behoorlijke sloten, wat ik zo gezien heb!

Veel plezier met kijken. Ik heb vooral veel filmpjes gemaakt. Hopelijk zijn ze zichtbaar, en anders helaas. Kan ik er niks meer aan doen

De buurman van Charlotte89 deed natuurlijk wel weer mee. Dat is vaste prik voor die man. Geef hem groot gelijk!
Afbeelding

Dit vond ik 1 van de mooiste paarden daar.
Afbeelding

Toen kwamen de hondjes! En een lucht dat er vanaf kwam haha. Niet te geloven, Charlotte89 en ik stonden echt precies op de verkeerde plek. Er waren een stuk of 30 honden denk ik? Heb ze niet geteld, maar het waren er donders veel!
Afbeelding

Uiteindelijk was iedereen klaar voor vertrek en begon de Slipjacht. Na een stuk stappen, kwamen ze bij de weilanden aan, en toen begon de Slipjacht pas echt. Charlotte89 en ik reden mee in de jeep van een bekende. Dus als het goed is hoor je straks bij de filmpjes een leuk achtergrond muziekje haha.

Ik heb erg gelachen over hoe sommigen over die enorme sloten gingen. Denk dat je dat ook bijna niet normaal kan doen, het waren enorme sloten soms!
Afbeelding

Ze hadden 2 stops, waaronder 2 stops vooral zuipen. Ik begreep dat wel, het was gewoon te koud! En dan in hun wedstrijd/jachtkleding. Als ze een blaastest zouden ondergaan, oei haha.

Dit was het einde van de jacht, de honden kregen uiteindelijk hun pens gevoerd.
Afbeelding

En nog een mooi paardje, die overigens wel wat weg heeft van Charlotte’s paard!
Afbeelding

En nu de filmpjes!
Daar gaan ze dan! De honden lopen voorop!
http://rapidshare.de/files/15315264/Nie ... 5.MOV.html

Na de eerste stop. Lees: volgieten met drank haha.
http://rapidshare.de/files/15315436/Nie ... 6.MOV.html

Hier moest ik wederom vaak om lachen!
http://rapidshare.de/files/15315738/Nie ... 7.MOV.html

Uiteindelijk zat er ook een paard bij die absoluut geen zin had. Ik irriteerde me er rot aan, ik had echt zoiets van spoor dat paard eens aan. Die man zat alleen maar wat aan de teugels te trekken, maar been geven? Ho maar. Uiteindelijk heeft iemand het paard vast gepakt en zo over de sloot gekregen.
http://rapidshare.de/files/15316777/Nie ... 8.MOV.html

Ik vond het een leuke dag! En natuurlijk hebben Charlotte89 en ik nog goed Carnaval gevierd!

chica_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:38

coole foto's hoor ziet der leuk en gezellig uit

Iriis_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:42

Vett stoer lijkt me gaaf om te doen hoor

smurf1988

Re: Slipjacht te Ooij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:45

wooh dat bit!
Ziet er verder stoer uit
Heb een keer een demonstratie van zo'n jacht gezien, erg leuk

Jester_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:48

ziet er cool uit
lekker zo keihard galloperen
alleen helaas zie ik de fimpjes niet

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:41

Ik ga even een andere upload site zoeken! Met een halfuurtje heb ik de filmpjes hier staan! Zonder een omweg!
Dus kom terug met een halfuurtje! Voor spectaculaire filmpjes haha!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:54

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:30

Gaaf zeg! Lijkt me leuk eens zoiets te zien!
Maar van wie zijn die honden dan? ZIjn namelijk niet meest standaard honden...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:35

1 van de mensen die ook mee reed, was de eigenaar. Ik heb geen idee waar die honden uithangen als er geen jacht is. Charlotte89 heeft hier ook een topic staan, haar kan je het ook vragen. Aangezien zij regelmatig mee gaat kijken!

Trouwens de filmpjes die in mijn eerste post staan kun je wel zien! Je moet naar 'Free' gaan. Dan dowload hij het. Dan zie je uiteindelijk 2 exctenties staan: Alpha en nog een ander. Doe die bovenste maar. Dan zie je daar onder 2 letters met 1 cijfer. Die typ je in dat vakje. En dan upload hij pas het filmpje. Lekkere omweg dus!

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:39

Hi, Ik heb zo'n 2 jaar geleden een paard verkocht aan een man en vrouw uit Berg en Dal bij Nijmegen. Die hebben ook een slipjachtclub Dus mijn paardje loopt nu ook slipjachten. Ben een paar keer wezen kijken en vond het echt supergaaf. Dat paard kan nu helemaal haar ei kwijt. Ze gaat helemaal uit haar dak, vindt het supertof en dit is ook echt wat ze altijd al wilde. Keihard door de weilanden schreuren. Bij die club hebben ze ook deze honden, en idd, ze stinken behoorlijk
Ooit wil ik ook wel eens een slipjacht proberen.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:27

leuke fotos! welke jachtvereniging was het?

Charlotte89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:47

Marja1988 schreef:
leuke fotos! welke jachtvereniging was het?

De Midlandhunt!