Te snel na de eerste volte

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Te snel na de eerste volte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:54

Als ik mijn verzorgpaardje in galop laat aanspringen, gaat dan gewoon goed. Niet overkruisd, valt niet uit elkaar, blijft rustig galopperen. Maar zodra hij dan een volte heeft gegaloppeerd, vliegt ie dus de hele bak door, haast niet meer te houden.

Hoe kan dit en hoe kan ik het afleren? Ik zat te denken dat hij het misschien lastig vond om z'n balans terug te vinden na een volte en dan maar harder gaat. En dat ik hem dan na de eerste volte weer terug moet nemen in draf, maar dat wordt dan ook weer een probleem, want hij is gewoon zo sterk dat hij door bijft galopperen als hij dat wil.

Het is trouwens alleen maar op de linkerhand dat hij dit doet, en voor de rest gaat gewoon alles goed, ik heb nog nooit het idee gehad dat ie uit balans was, het niet snapte ofzo..

Dus iemand die weet hoe het komt, en wat ik er tegen kan doen?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:15

En als je wat langer op de volte blijft in galop?

Wel eens geprobeerd voltes te openen, sluiten en tempowisselingen in galop? Zo maak je je paard sterker, kan dus nooit kwaad..

Walco_Aqua

Re: Te snel na de eerste volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:02

Ja ik denk ook wat langer op de volte blijven, totdat je voelt dat hij goed rustig is en dan de hoefslag volgen, als je voelt dat hij weer weg wil rennen meteen weer de volte inzetten.

_JL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:10

doet hij dit ook bij voltes in draf ?
misschien heeft hij ooit van een vorige eigenaar geleerd te moeten versnellen na een volte...
blijf inderdaad langer op de volte en maak deze steeds groter tot je op de volledige piste rijdt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:40

longeer hem eens goed en maak inderdaad veel oefeningen op de volte.