Liebrich @ longeerwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Liebrich @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:37

Hey, dit is liebrich.
Ik heb haar gisteren even gelongeerd. Het gaat al wat beter als in het begin.
Er zijn geen stapfoto's dat snap ze nog niet( en de fotografe was ook naar binnen gegaan want die had het koud ) dat ze ook kan stappen, maar dat gaat wel steeds beter.

Nou, hier zijn de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit vind ik een stoere foto, weet niet waarom

Afbeelding
Hier schrok ze even, want er kwam een windvlaag aan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, dit waren ze. Kom maar op met die reacties !!
Houd alleen wel rekening mee, dat het hard waaide en liebrich het nog niet helemaal snapt. Er gaat al wel een lichtje brandde bij haar, maar het is nog niet zoals het moet.

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:39

Stoer paard
Ik zou alleen volgende keer even de beugels opsteken

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:40

Charlie_pony schreef:
Stoer paard
Ik zou alleen volgende keer even de beugels opsteken

Nee, ik heb de beugels expres zo gedaan, zodat ze leert wennen aan geklapper bij het zadel zeg maar.

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:41

Erg gaaf paard , helemaal mijn bouw en dat dekje kleurt super!

Is dat zakje aan de longeerlijn express? Zojah, wel nut heeft dat, ben ik wel benieuwd naar .

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:43

VeertjeV schreef:
Erg gaaf paard , helemaal mijn bouw en dat dekje kleurt super!

Is dat zakje aan de longeerlijn express? Zojah, wel nut heeft dat, ben ik wel benieuwd naar .

Dit paard heeft totaal geen respect voor de zweep, hebben we ondervonden, door dat geritsel schrik ze een klein beetje zeg maar en dan gaat ze wel lopen.

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:47

Als je wil stappen, kun je dan niet beter eerst de sweep weg laten? of de zak eraf halen?

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:48

nonixjuh schreef:
Als je wil stappen, kun je dan niet beter eerst de sweep weg laten? of de zak eraf halen?

Dan gaat ze stilstaan of komt ze naar me toe. Als ik wil stappen laat ik de zweep heel laag, het begint al een beetje te komen. Maar het is nog niet perfect. Maar ach ze is nog jong,

Floress

Re: Liebrich @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:49

Leuk dat ze het begint te snappen. Ik zou wel iets zoeken voor je zadel, ik denk dat als je een half uurtje langer zou longeren dat het zadel op haar achterwerk ligt. Veel succes nog met haar!

wemkelover

Re: Liebrich @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:50

pasi schreef:
Leuk dat ze het begint te snappen. Ik zou wel iets zoeken voor je zadel, ik denk dat als je een half uurtje langer zou longeren dat het zadel op haar achterwerk ligt. Veel succes nog met haar!

Valt wel mee hoor ! Het ligt inderdaad niet helemaal super maar ik ga straks als ik met haar kan rijden, toch met een andere zadel. Ik had ook niet helemaal goed aangesingeld nog, was ik vergeten

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:54

idd het zadel licht te ver naar achteren en misschien moet je het paard iets meer loge geven zo dat ze rechter gaat ze zwaait zoon eind uit

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 12:22

Perla schreef:
idd het zadel licht te ver naar achteren en misschien moet je het paard iets meer loge geven zo dat ze rechter gaat ze zwaait zoon eind uit

Ik denk dat ik haar genoeg longe geef. Zie maar, de lijn hangt soms heel laag op de grond, komt ook omdat ze snel naar binnen komt dus.

Mischien als ik het zadel wat verder naar voren doe, ligt hij mischien beter ?

Katinkatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:45

Hee,
Een erg leuk beestje vind ik het!
Als ze geen respect heeft voor de zweep, is het misschien een tijdelijke oplossing om die zak eraan te doen. Maar ik neem aan, dat ze er toch een keer respect voor zal moeten krijgen. Ik ben nu zelf met mijn paard weer aan het opbouwen, na 2 maanden stilstaan ivm haar blessure. Nu moet ik haar ook vaker longeren, en als ze moest gaan stappen wilde ze ook gelijk naar me toe komen. dat hebben we al heel snel opgelost, door als ze naar me toe kwam, eerst proberen weg te krijgen met de longeerzweep, en anders meteen je rug naar haar toedraaien, zodat je laat zien dat je geen interesse hebt, en dat ze van jou geen opdracht heeft gekregen om naar je toe te komen. Misschien dat dit bij jou ook werkt.
Verder denk ik, dat ze, als ze geen respect heeft voor de zweep, ongeveer even brutaal is als die van mij, maar ik denk ook dat dat respect voor die zweep wel komt. Misschien ook wel als je straks die zak eraf haalt. Dat ze daardoor meer respect ervoor heeft gekregen..
Heel veel succes ermee, vind het een erg leuk dier!
Liefs,

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:51

Katinkatjuh schreef:
Hee,
Een erg leuk beestje vind ik het!
Als ze geen respect heeft voor de zweep, is het misschien een tijdelijke oplossing om die zak eraan te doen. Maar ik neem aan, dat ze er toch een keer respect voor zal moeten krijgen. Ik ben nu zelf met mijn paard weer aan het opbouwen, na 2 maanden stilstaan ivm haar blessure. Nu moet ik haar ook vaker longeren, en als ze moest gaan stappen wilde ze ook gelijk naar me toe komen. dat hebben we al heel snel opgelost, door als ze naar me toe kwam, eerst proberen weg te krijgen met de longeerzweep, en anders meteen je rug naar haar toedraaien, zodat je laat zien dat je geen interesse hebt, en dat ze van jou geen opdracht heeft gekregen om naar je toe te komen. Misschien dat dit bij jou ook werkt.
Verder denk ik, dat ze, als ze geen respect heeft voor de zweep, ongeveer even brutaal is als die van mij, maar ik denk ook dat dat respect voor die zweep wel komt. Misschien ook wel als je straks die zak eraf haalt. Dat ze daardoor meer respect ervoor heeft gekregen..
Heel veel succes ermee, vind het een erg leuk dier!
Liefs,

Dank je wel. Ik vind haar niet brutaal ofzo, ze wil niet de baas zijn. Maar ze geeft er gewoon niet om, als je haar er een klap mee geeft draaft ze twee pasen weg en dan is ze weer lui.
Ik heb eigenlijk geen zin om te blijven tikken, dan wordt ze er nog minder van.
Dus vandaar zo maar met zak eraan, ik hoop het dat ze er respect voor krijgt. Want anders ben ik straks de banketstaaf.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:25

leuk paardje hoor kabouter !!!!!!

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 14:30

odettelover schreef:
leuk paardje hoor kabouter !!!!!!

Dank je wel, domme dodo
( wat zijn bijnamen toch leuk)

Doe ik het een beetje goed ?/?

zijn er nog meer die tips/commetaar hebben ?