Probleem met buitenrijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tifa

Probleem met buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:20

Hoi,

Ik heb een probleem met het buitenrijden. Onze ijslander vind buitenritten HEEL leuk, en is dat ook best pittig. Ze kijkt niet op van een auto ofzo, maar als ze ergens een paard in een weiland ziet doet ze heel vervelend. Ze wil dat showen, maar als je haar inhoud staat ze stil en krijg ik haar niet meer vooruit. Ze heeft dan ook een beetje de neiging weg te springen. Thuis, bij haar 2 veulens ( nu geen veulens meer ) doet ze heel normaal en bij de paarden van de buren ook. We kunnen nu haast geen buitenritten maken omdat hier bijna overal paarden staan!
Heeft iemand een tip?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:23

Gewoon doorrijden als of er niets aan de hand is, niet gaan inhouden, niet zelf gaan kijken, hand naar voren en been eraan, zet maar aan het werk, dan is de lol van het willen showen er zo van af.

Tifa

Re: Probleem met buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 11:37

Oke!

Elienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:53

lekker aan het werk zetten,,
word ze vervelend? gewoon lekker doorrijden, en je er niets van aantrekken en goed consequent zijn, wat ze gister niet mocht, mag ze vandaag ook niet.. dan komt t vanzelf goed

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:45

Inderdaad consequent zijn... Misschien kan je beter zo veel mogelijk in de winter oefenen, dan staan er minder paarden buiten (minder afleiding).

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:46

Ken dit probleem wel! Mijn IJslander gaat gewoon keihard rennen als hij een paard in de wei ziet dat ook nog eens beweegt. Wel raar dat die van jou stil gaat staan. Ik zou denk ik gewoon door proberen te rijden alsof er niets aan de hand is. Als dat niet gaat zou ik haar aan de hand een paar keer meenemen langs een wei met paarden.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 10:43

Oke. Bedankt.

Wat wel raar is, vorige zomer was er nog een paar hier, niet van ons maar die mensen gingen op vakantie. Mijn vriendin reed op de ijslander, en ik op dat andere paard. Toen deed Thyzka ( onze ijslander heet Thyzka) het niet.

Maarja, ik ga het proberen!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:58

Misschien komt dat omdat er dan een ander paard bij is, waar ze een beetje steun aan heeft. Zo van: ooow, dat andere paard blijft gewoon rustig, niks aan de hand dus.
Bij ons op stal komen regelmatig paarden die alleen amper hanteerbaar zijn, die gewoon overal voor op de vlucht slaan. Als ze dan met een groep meegaan kunnen ze alles aan. Zelfs van die irritante crossmotortjes.