Update Zal dit ooit nog goed komen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Update Zal dit ooit nog goed komen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 11:07

Hey,

Heb meerdere mensen beloofd te laten weten hoe het ons verging, bij deze dus!

Na veel dingen checken is eruit gekomen dat het zadel toch niet goed genoeg lag om te laten aanpassen! Dus ben nu hard op zoek naar een nieuw zadel. Verder ben ik ook hard aan het sparen voor behandelingen door een osteopaat, want het zit allemaal niet lekker in dr lijf. Ze houdt alles super erg vast!

Ik ben nu ook gestopt met rijden, want vind het niet eerlijk tegenover mijn paard! Ik merk gewoon hoeveel moeite het rijden haar kost.

Onze band samen is wel enorm sterk geworden! Nu ik inzicht heb gekregen in haar toestand ben ik zo super trots op mijn meisje! Ze werkt dus al een hele tijd voor mij terwijl haar lijf niet goed meer mee kan werken. Nooit pogingen gedaan me eraf te gooien of iets anders lelijks. Ze blijft ondanks alles zo haar best doen voor me, en probeerde echt te voldoen aan de nieuwe oefeningen die we deden!

Dat is pas echt een super karakter!!!!

We doen nu heel veel grondwerk samen. Werken aan de dubbele longe (is nog een heel gedoe die touwen ) en gewoon los werken. Ze doet het super en vooral het loswerken met mij samen in de bak vind ze super. Ze reageert direct op al mijn commando's. En als ik mijn hand naar haar uitsteek komt ze naar het midden voor een kroelletje! Wanneer ik dan wegloop volgt ze me overal waar ik heen ga echt super lief!

Waarschijnlijk zitten we wel aan een behandeling of 5 voordat alles helemaal los gaat komen. De kans dat ze ooit weer helemaal goed gaat komen is moeilijk in te schatten. Ik weet niet wat ik te horen ga krijgen van de therapeut!

Ik denk dat een nieuw zadel iig al veel gaat schelen voor haar omdat het de druk beter verdeeld. Het oude zadel had alleen aansluiting bij mijn knieen!!!!

We hebben dus nog een hele lange weg te gaan samen. Maar ik heb er vertrouwen in!!!

Het is alleen moeilijk te accepteren dat ze dit dus al lange tijd heeft, en ik het niet op heb gemerkt en ook niemand me daarin goed heeft begeleid! Maar ja , ik doe nu echt super me best voor haar! En ik merk aan alles dat ze gek op me is....

Nou dit was het verhaal, sorry dat het een beetje lang is geworden!

Greetz Marieke

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:13

Kun je een link plaatsen naar je vorige topic? Wat was er ook al weer mis met je paardje? Ben blij dat je jezelf wel zo voor haar inzet en dat jullie band versterkt is!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 11:15

soesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:04

Wat geweldig dat je zo`n braaf paard hebt, menig ander paard zou onder het zadel zoveel protest geven, dat het al gauw een stempel krijgt met "rotbeest". Petje af voor jou dat je zo goed naar je gevoel geluisterd hebt en er serieus mee aan de slag gaat.

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:26

soesie schreef:
Wat geweldig dat je zo`n braaf paard hebt, menig ander paard zou onder het zadel zoveel protest geven, dat het al gauw een stempel krijgt met "rotbeest". Petje af voor jou dat je zo goed naar je gevoel geluisterd hebt en er serieus mee aan de slag gaat.

mee eens!
Er zijn genoeg mensen die gewoon zo door gaan, maar jij gaat er tenminste aan werken om het beter te doen!!
Succes ermee

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:47

Ik heb je verhalen gelezen en ik vind dat je echt super bezig bent met je paardje!
Petje af hoor Ik weet zeker dat het weer goed komt!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:23

Super gedaan, complimenten!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 17:34

Wow! Bedankt voor jullie reactie's wordt er een beetje stil van....

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:35

Denk dat ik nu ongeveer in hetzelfde schuitje zit, en soms zakt me ook de moed in mijn schoenen .

Mijn paard zat vast in rug (was erg sterk in de handen, was niet normaal volgens mij), veel massage veel rust....nu weer aan het opbouwen, veel mensen verklaarde me voor gek dat ik geld en tijd in mijn paard stak terwijl ik niet wist of het beter zou worden.

Maar ben vaak bang dat het niet meer wordt zoals het eerst was en dat ik moet kiezen tussen paard verkopen en wedstrijden rijden met een ander paard, of dit paard houden en me erbij neer te leggen dat ik alleen nog maar recreatief ga rijden.

Super dat jij ook naar je paard hebt geluisterd, ik zie veel paarden in mijn omgeving waar iets mee is, maar waar niks mee wordt gedaan omdat de eigenaren denken dat het paard een rotzak is en moet worden aangepakt

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 18:47

Nathalie84 schreef:
Denk dat ik nu ongeveer in hetzelfde schuitje zit, en soms zakt me ook de moed in mijn schoenen .

Mijn paard zat vast in rug (was erg sterk in de handen, was niet normaal volgens mij), veel massage veel rust....nu weer aan het opbouwen, veel mensen verklaarde me voor gek dat ik geld en tijd in mijn paard stak terwijl ik niet wist of het beter zou worden.

Maar ben vaak bang dat het niet meer wordt zoals het eerst was en dat ik moet kiezen tussen paard verkopen en wedstrijden rijden met een ander paard, of dit paard houden en me erbij neer te leggen dat ik alleen nog maar recreatief ga rijden.

Super dat jij ook naar je paard hebt geluisterd, ik zie veel paarden in mijn omgeving waar iets mee is, maar waar niks mee wordt gedaan omdat de eigenaren denken dat het paard een rotzak is en moet worden aangepakt

Ja ik snap het precies!!!

Maar ik vind toch dat je het je beesie verschuldigd bent! Ze werken zo hard voor je, en nou dat ze toch wat blijken te hebben kun je moeilijk zeggen: jammerdan ik was iets anders van plan! Ja toch???!!!!

Maar ook voor jou: Veel respect! Goed dat je hebt geluisterd naar je paard! heel erg veel succes, je bent ook pas opgestart he dus wie weet wat er nog gaat komen!!! Paard moet ook leren dat het nu anders is allemaal.

Mag ik vragen hoeveel behandelingen jij nodig hebt gehad???

Greetz Mariek

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:11

Pff even denken. Volgens mij 1 consult, 4 behandelingen massage en 4 frequentietherapieen. Maar ze komt binnenkort voor nog een nabehandeling.

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 16:14

Zadel is trouwens in de maak Dus die zal ik met een week wel krijgen... Ga nu een afspraak regelen met de ostheopaat!

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:21

En ook mijn complimenten! Er zijn niet veel ruiters die toe durfen te geven dat ze fout zitten. Dat vind ik echt erg knap van je! En ik weet zeker dat je er voor beloond word!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 20:59

Hope so!!! Dinsdag komt de ostheophaat!!! Vind t erg spannend over wat ik dan te horen ga krijgen :S Hoop zo dat het allemaal weer goed gaat komen!!!