ik doe raar in draf...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindsy_hjv

ik doe raar in draf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 17:52

hoi....wie heeft er tips??

in stap krijg ik mn paard heel netjes aan de teugel, maar in draf niet...want als ik lichtrij doe ik mn handen mee omhoog en naar beneden met mn lijf mee(snapje?)dus trek in mn paard in zn mond en dan wil die helemaal niet aan de teugel... en ik kan mn handen wel tegen zn hals houden op een plek maar dan zet ik m vast(volgens me instructrice) dus....wie heeft er een goede tip om dit zo snel moglijk af te leren!!!???want het is gewoon zielig voor mn paardje!

bedankt alvast.....

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:53

neem eens een goede zitles, dus niks aan de teugel voordat je goed kunt paardrijden

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:53

ik bedoelde het niet rot hoor

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:14

Zitles is een hele goede! Probeer eerst eens aan een lange tuegel te gaan rijden.

eleonorav

Re: ik doe raar in draf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:37

Met lange teugel rijden,valt er ook niks te steunen.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:39

Inderdaad (het is níet aanvallend bedoelt) ga flink lessen, niet aan de teugel, totdat je zit netjes is, ik ken het hoor, toen ik nog een jong pennymeisje was wou ik niks liever als een paard netjes laten lopen . Eerst zelf netjes, dán gaan denken hoe je het paard netjes laat lopen. Veel succes

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:51

idd les nemen.. maar probeer dus te zorgen dat je je handen eerst leert stil te houden.. denk er gewoon altijd aan dat je ze bij het zadel houd.. enne, pak evt. de teugels heel iets langer zodat je je paard niet in z'n mond trekt

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:52

Wan schreef:
idd les nemen.. maar probeer dus te zorgen dat je je handen eerst leert stil te houden.. denk er gewoon altijd aan dat je ze bij het zadel houd.. enne, pak evt. de teugels heel iets langer zodat je je paard niet in z'n mond trekt

ik hou ze toch een stuk voor het zadel en hoger, als je ze op het zadel zet.. doe je volgens mij toch iets niet helemaal goed.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:00

Mijn enige tip is, oefenen baad kunst!
oefenen dus, en veel les nemen!

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:00

Als je instructrice iets constateert dan moet ze het ook op kunnen lossen. Anders gauw een ander zoeken die je wèl kan helpen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:23

ik zou een paar zilessen gaan nemen als ik jouw was.Ik vind het wel heel goed dat je nu van jezelf weet dat je niet goed zit maar ga er wel aan werken.Niet meer aan je teugels komen.Leg er maar een knoop in en ga alleen met je zit bezig.neem ook veel overgangen mee op je zit terug laten komen.

Absoluut je paard niet meer aan de teugel willen rijden als je elke keer in zijn mond zit wat je nu dus doet doordat je je handen niet stil kan houden krijgt je paard pijn in zijn mond en zal je hem straks helemaal niet meer nageeflijk kunnen rijden als je straks wel goed zit en de juiste hulpen geeft.De kans is groot dat hij bang voor je hand gaat worden.

Vraag je instructrice om hulp en als zij dat niet kan zoek dan iemand die je wel kan helpen.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:11

lindsy_hjv schreef:
hoi....wie heeft er tips??

in stap krijg ik mn paard heel netjes
aan de teugel
, maar in draf niet...want als ik lichtrij doe ik mn handen mee omhoog en naar beneden met mn lijf mee(snapje?)dus trek in mn paard in zn mond en dan wil die helemaal niet aan de teugel... en ik kan mn handen wel tegen zn hals houden op een plek maar dan zet ik m vast(volgens me instructrice) dus....wie heeft er een goede tip om dit zo snel moglijk af te leren!!!???want het is gewoon zielig voor mn paardje!

bedankt alvast.....

Een paard is al aan de teugel als die met zijn mond jou handen volgt. Om aan de teugel te rijden zo als jij zegt. Heet dat afgebogen. Dat ten eerste
En het probleem dat je met je handen mee omhoog en naar benede gaat is niet echt leuk tov je paard. Wat jij ook al zegt Je zit te gespannen. Je moet "los" ontspannen zitten en mee kunnen gaan in de stap. Dus niet ineens afgebogen. Je moet je paard uit ontspanning naar je hand toedrijven zodat je paard dan je hand vertrouwd en wil gaan buigen.
Je zit gewoon te gespannen. Je moet je armen en benen onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen. Dat is een onafhankelijke zit. Dan kan je het lekkerst paardrijden. En je werkt je paard ook nog niet eens tegen!
Vraag je instructiese om daar op te letten en meer uitteleggen.
Anders moet je vragen of mensen nog oude bits hebben liggen (paardenblad) waar vaak rijtechtnische dingen instaan.

Veel succes

lindsy_hjv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 15:51

oke allemaal heel erg bedankt ik ga het proberen!!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:35

oke, succes ermee hoor