Zondag 1ste dresuur wedstrijd met Mistral

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreami3j

Zondag 1ste dresuur wedstrijd met Mistral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 10:07

Hoi,

Ik heb a.s zondag me 1ste dresuur wedstrijd met mijn eigen pony Mistral.
Alleen tijdens het oefenen merk ik heel erg dat ze TE voorwaarts is en zodra je gaat doorzitten ze meteen in galop wilt.
Ze zit ook nie echt lekker door want ze bonkt een beetje

Ik heb daarvoor toen ik mijn eigen pony nog aan het trainen was op mijn lieveling van de manege gereden en ben ik 1ste en 3e mee geworden. In tegenstelling van Mistral is die pony een stuk slomer

Hebben jullie nog tips voor mij hoe ik der in draf hou met doorzitten?
En ik zelf nie zo erg in het zadel bonk?

Gr. Dreami3j

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:03

WD -> RT

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:09

Met wat hints van hier krijg je niet ineens voor elkaar dat dat prima gaat bij je wedstrijd aanstaande zondag hoor?!

Hoelang heb je je pony al? Ik denk dat het een kwestie van wennen is, zoals je zelf zegt reed je voorheen op minder gevoelige pony´s. Je moet je hulpen nog een beetje afstemmen op deze nieuwe pony denk ik.

veel oefenen, rijd je pony goed lso over de rug voordat je gaat proberen door te zitten. En oefen kleine stukken, bv regelmatig op de lange zijdes of enkele passen. En dit kun je dan uitbreiden totdat je strax langere afstanden ook goed kan blijven zitten.

Gewoon veel oefenen, ga er dus niet vanuit dat het voor zondag in een keer goed gaat dus. Maar ondanks dat veel succes en plezier gewenst zondag!!

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:12

Misschien wordt je pony wel te heet van het doorzitten richting galop, dus blijf eens doorzitten als je de overgang van galop naar draf maakt!

MIjn paard heeft een beetje hetzelfde en op deze manier gaat het een stuk beter. Maar natuurlijk moet je wel afwisselen en niet alleen gaan doorzitten om galop aan te springen, doe het om en om doorzitten galop doorzitten stap!

Succes en vooral veel plezier maken op je wedstrijd heh!!!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:19

Veel doorzitten en dan ook overgangen naar stap maken, zodat je pony niet gaat denken doorzitten = galop.

Blaassmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:05

En inderdaad heel erg veel oefenen.... succes zondag!