Beau is de laatste tijd echt vreselijk heet, ik weet echt niet meer wat ik er aan moet doen.
Ik zal eerst misschien eens even wat info geven over Beau
Beau is een draver van 8 jaar ( nogal hoog in het bloed ). Hij is een tijd als draver getraind geweest en is daarna een paar jaar een wandelpaard geweest. Hij is bij ons sinds oktober 2005.
Hij staat op de weide ( het deel zonder gras
) en krijgt bijgevoerd. hij krijgt een recreatiemengeling gemengd met heel veel tarwezemelen en daarbovenop gewoon hooi.
Als ik begin met rijden is hij meestal al vooruit, maar als ik een eindje weg ben ( zowel in de manege als op buitenrit) wordt hij echt vreselijk heet. In het begin dacht ik gewoon dat hij wat energie kwijtmoest, dus liet ik hem op een veldje of in de bak even uitrazen, maar dat maakte het alleen maar erger.
Nu probeer ik dan gewoon wat meer overgangen te rijden, en hem terug te vragen als hij weer versnelt, maar ook dat heeft niet veel effect, want na een tijdje loopt hij zelf gewoon door me heen dan.
Er is een periode geweest waar hij heel erg veel staakte ( met het nodige gesteiger) , maar die is gelukkig wel ongeveer voorbij.
Zijn dressuurbasis is allesbehalve wat het zijn moet, maar in de winter kunnen we dan ook niet in onze "bak" rijden. We springen af en toe eens met hem, en ook daar is hij vreselijk heet.
Is er iemand die hier enkele duidelijke tips ofzo kan geven?
We zouden het allemaal heel erg fijn vinden
want zo is het niet echt aangenaam meer om met hem te gaan rijden. 
)