Buitenhand veel meer druk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Buitenhand veel meer druk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 21:17

Hallo,

Als ik aan het paardrijden ben, is het altijd dat ik met mijn rechterhand een beetje gewoon stuur, maar mijn linkerhand ook, maar ik daarop veel meer druk op uitoefen. Gewoon buitenhand tegen de hals zetten en wat naar voor oefen ik nu maar dat gaat niet zomaar. Het is ook alleen op de rechterhand. Stelling is daarom ook moeilijk. De vraag is dus: hebben jullie tips of truukjes of is het gewoon glashard oefenen met rechterhand druk en linkerhand naar voren?

Bvd.

AnOuk

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:21

sowieso heb je op je buitenhand druk staan, terwijl je op je binnenhand een normaal contact hebt.
kan je misschien iets meer concreet je vraag stellen, want ik volg niet helemaal.

je hebt dus op de rechterhand een probleem, maar je oefent met je linkerhand meer druk uit? in dit geval, handen mooi naast elkaar, buitenhand meer druk en de binnenhand een vriendelijk contact. dat is oefenen en leren aanvoelen...

Monnie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 21:24

Ja tuurlijk voel ik mijn paard aan, mijn handen staan recht.. maar ik pak mijn pony gewoon veel strenger aan met die hand.. Echt veel meer spanning staat daar op. Dus gaat ze naar buiten lopen. Logisch. Mijn been reageert ze goed op. Ze gaat ook weer netjes terug. ik weet wat het probleem is.. maar ik wou graag een tip of suggestie. Om sneller van het probleem af te zijn.=) Dankje Biepjj

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:30

jaaaaa, nu snap ik het probleem, heb ik ook vaak nog !

maar dat blijft dus een kwestie van oefenen en aanvoelen, leer voelen dat je meer spanning hebt op die hand en leer die dus ook loslaten. op het moment dat jouw paard loslaat, laat je ook zelf los.
nee het is echt een kwestie van leren voelen wat je aan het doen bent en er echt aan werken om daar maar een lichte druk op te hebben en met je binnenhand een zacht contact.

Monnie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 21:38

Hartelijk Dank.. ik kan hier wel wat mee..
Meteen morge verder uitprobere
Kus, Anouk