Het verruimen gaat moeilijk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Het verruimen gaat moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 00:41

Ik heb een haflinger die dit jaar 5 word,
Het rijden gaat opzich goed,
Vandaag maar eens gelongeerd met pessoa,
Wat mij opvalt is dat zowel onder het zadel als tijdens het longeren,
Dat mijn paard in stap netjes verruimt.. Maar de draf heel weinig of ik ben daar echt vreselijk mee bezig.

Wat ik bedoel met verruimen is wat ik zie tijdens het longeren,
Tijdens het stappen zie ik duidelijk dat hij met zijn achtervoeten netjes in de afdruk van zijn voorhoeven gaat staan,

In draf doet hij dit bijna niet,Hij komt er soms wel vlakbij,maar echt erin of erover niet veel,

Kan dit het probleem zijn van het ras?Haflinger van nature een voorhand loper?
Of moet ik gewoon beter oefenen

Wie heeft tips of hints?

Ik heb overigens wel gewoon les,maar vroeg me af wat jullie denken?!

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:51

Je kan bijv. gaan longeren met een pessoa. (hierbij moet je eerste keer wel begeleiding vragen) Een pessoa stimuleerd de achterhand. Ook kan een bandage achter de kont van je pony helpen om de achterhand te verbeteren. Succes!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:57

Hay Saskia 9

Net even in je profiel gekeken,een leuke haflinger heb je zeg.Hele leuke foto's en hij is mooi geworden ,wat een verschil met toen je hem net had.Je zit er zelf ook keurig op.Op een paar van de foto's lijkt het of je hem probeert te laten verruimen,en wat me dan opvalt,is dat je zijn hals niet verlengd.Dat zou het probleem kunnen zijn waardoor hij minder verruimd.Iets meer met je hand toestaan,zodat hij vrijheid krijgt in zijn schouders,en zijn benen dus meer naar voren kan zetten.Aan de foto's te zien ga jij het best redden met je haflinger en binnen de kortste keren puntjes rijden met de wedstrijden.Heel veel succes en laat het ons weten als de eerste puntjes binnen zijn.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:10

Kan best zijn dat je hafje van nature niet zo´n ruime draf heeft, daar klinkt het wel naar.. DMV trainen kun je dit wel verbeteren door de achterhand sterker te maken. Maar exact vertellen welke aanpak je daarvoor kan gebruiken doe ik verder ook niet weten..

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:49

Bij haflingers is dat erg moeilijk; idem bij fjorden en andre zware rassen. Wat jij moet doen is zn achterhand in schakelen, ga (schijn)overgangen oefenen.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:01

Balkjes lopen en deze steeds een klein stukje ruimer leggen als je haf het goed doet. Kan je zowel met rijden als longeren doen.
verder veel overgangen en tempowisselingen rijden.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:10

hartstikke bedankt voor deze tips!!!
Hier heb ik echt wat aan,
En inderdaad,Ik vraag me ook af of hij ooit echt GOED gaat verruimen,
Maar we zullen eraan werken!!

aerdenhout1 : Bedankt voor de leuke complimentjes