VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 00:03

Maandagavond 27 februari, vertrokken ik en Yulan met Blue en Winnetou richting Aspelare. Ik had sinds kort nog nooit van Antoine de Bodt gehoord, maar dankzij Yulan heb ik zijn methode leren kennen en ik ben daar heel blij om, want mijn paard loopt er echt super op!

In die 4 dagen dat ik daar op stage was, heb ik echt enorm veel bijgeleerd, ben dan ook van plan om zijn lessen te blijven volgen.
Ik ben te weten gekomen, ik dacht wel dat het zo was, maar dat mijn paard dus linksgebogen is.

1. Ontspanning
2. Aanleuning
3. Rechtrichten
4. Verzamelen
5. Oprichten

Wij zijn tot het rechtrichten geraakt, wat ik al een enorme prestatie vindt in 4 dagen!
Ik heb echt helemaal anders leren paardrijden, een hele andere handhouding(veel beter ) etc.. Als je zijn methode volgt, zie je dat het eigenlijk allemaal heel logisch is en wil je echt niks anders meer
Nu, ik weet niet hoe jullie over hem denken, maar ik ben overtuigd en het bewijs is er, kijk maar naar de foto's

Als jullie meer informatie willen, kan je naar de site gaan www.hoefkatrol.com of een mailtje zenden naar Antoine himself
Het is ook een echte aanrader om de DVD te kopen, voor mensen die echt geïnteresseert zijn. Ik heb hem zelf ook gekocht en het is echt de moeite waard.

DAG 1
Voormiddag

Citaat:
Ik kan onmogelijk hier alles typen wat ik moest doen, maar we hebben enorm gewerkt aan het stuurwerk en arm/handhouding.

Afbeelding
Contrastelling

Afbeelding
Mijn houding

Afbeelding

Afbeelding
DAG1 en daar is al een vleugje nageefelijkheid

Afbeelding
Hier was hij iets aan het uitleggen, met 1 vinger druk op mijn buitenteugel

Afbeelding
HUuUm?

Namiddag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Zet je handen eens zo "

Afbeelding

DAG 2
Voormiddag

Afbeelding
sfeerplaatje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Namiddag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DAG 3
Voormiddag

Afbeelding

Afbeelding
Z'n gangen zijn echt stukken ruimer geworden!

Namiddag

Afbeelding
Middagdutje

Afbeelding

Afbeelding

DAG 4
Voormiddag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die gangen! Hij loopt hier wel niet nageefelijk, maar wel mooi beenwerk.

Dit waren foto's van het begin, Yulan moest zonodig de stal gaan kuisen en juist dan begon hij echt schitterend te lopen..

Namiddag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TERUG THUIS IN TRAINING, de zesde dag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben eigenlijk te lui om alles uit te leggen, maar als je echt geïnteresseert bent kan je me wel een pm'tje zenden
EN ik heb echt immens veel foto's en filmpjes, maar het is onmogelijk om het allemaal te laten zien. De filmpjes komen misschien later nog..

En nu is de boodschap, blijven voortdoen en we komen er wel!

Groetjes Phoebe

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 00:06

IK BEN DE EERSTE!
Eindelijk!
Echt super foto's (duh )en blue is superduperveel verbeterd!
En hij is ook dikker geworden (eindeliijk!) .
Allé, tot woensdag
xx

Saartje01

Re: VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 00:07

Kei tof om zoveel bijgeleerd te hebben.. Zou ik ook wel eens willen.
Mooi paardje trouwens!

Arank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 00:16

Leuke foto's! Ik rijd ook bij Antoine de Bodt en ik ben vorig jaar ook een paar dagen op stage geweest.
Hebben jullie het ook zo verschrikkelijk koud gehad in die caravan?

Tatt_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 00:38

Leuk paardje,maar hij valt wel heel erg op de voorhand.
Is nog veel werk aan,maar het is misschien nog een jong paardje ?
Ben niet bekend met zijn trainingsmethode maar ik houd het op de mijne

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 01:03

Toevallig had ik laatst wat gelezen over AdB. Klinkt goed, mijn paard is heel scheef aan de achterkant en ben wel geintresseerd in zijn manier van werken!

Maar ik lees dat je dus ook bij hem moet blijven lessen.. Hmm... dat wordt wel lastig want ik woon in t Noorden van t land.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je betaald..

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 01:24

Tatt_x schreef:
Leuk paardje,maar hij valt wel heel erg op de voorhand.

Inderdaad, en hoe langer je bij die man rijdt hoe erger het wordt. Ze gaan allemaal heel erg op de voorhand lopen en verliezen aan hals. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een paard zien opknappen(en ik heb er een heleboel gezien die bij hem liepen/lopen). Mensen die bij hem lessen denken daar gek genoeg altijd anders over en geloven alleen nog wat hij zegt. Dat mag natuurlijk, maar ook jou foto's kunnen mij bepaald niet overtuigen. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:57

Olive ik ben het wel met je eens, zeker in dit geval...
maar gister zag ik foto's van Yulan haar dagen en die is toch echt super opgeknapt,
misschien dat zij al iets verder is waardoor het er wel beter gaat uitzien.

moet zeggen dat ik dit paardje ook wel erg mooi vind hoor ! en de foto's van dat je weer thuis bent zijn helemaal leuk

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:41

Mooie fotos!
Blue loopt zo te zien veel ruimer, en hij lijkt ook meer ontspannen.
De basis is gezet denk ik. Longeer veel thuis verder met dubbele lijnen, werkt echt goed. Ik ga de 2de week eens komen kijken als ik kan naar Maldegem, groetjes
Eva

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:56

Tja,dan ben ik miss ook een beetje skeptisch,maar ik zelf vind persoonlijk ook niet dat hij verbeterd is kwa lopen.. (en idd veel op de voorhand)
Maar goed,het is jou keuze en als het jou bevalt dan moet je dat doen toch ? Verder vind ik het een leuk paard

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:00

ik vind het er goed uitzien hoor!

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:42

over antoine de b valt altijd wat te zijken volgens sommige

nou ik niet je kan een paard niet in 1 a 10 keer helemaal goed hebben het is een trainings schema
als je 3 keer bij een andere trainer rijd kan je zijn systeem toch ook niet gelijk helemaal

het is iets wat je op moet bouwen
mijn zus (SILDEN hier op bokt) rijd en werkt nu al ongeveer 2 jaar voor hem
als ze weer een nieuw paard heeft om te trainen ziet het er inderdaad helemaal niet uit in het begin
maar dan zie je ze langsaam veranderen
ze gaan verzamelen en zich op richten en dan kan je werkelijk alles met ze doen
maar het heeft tijd nodig
je kan toch ook niet over 1 dag ijs

MISSBLEU trek je niks van iemand aan je moet maar denken ze weten niet beter en ze kunnen het systeem niet of niet goed

en tuurlijk heeft elk systeem zijn voor en tegens dat hebben ze allemaal

maar ga lekker door zoals je nu gaat maar blijf wel lessen he wat zonder gaat het je niet lukken een foutje sluipt er zo in

groetjes

Inno1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:12

Hallo,

AtB komt 1x in de maand bij ons op stal, en er zijn er een aantal die dan bij hem lessen, en degene die op die manier rijden maken echt wel vooruitgang.

Ik zelf ga er niet aan beginnen, want mijn paard wordt al 10 jaar anders gereden, dus dat wordt een hele omschakeling.

Er rijd wel eens iemand op die op die manier rijd, en dan loopt ze echt super, maar voordat ik dat allemaal onder de knie heb, dan gaat mijn paard onderhand met pensioen.

Maar ik heb geen slecht woord over hem te vertellen. (Hij wilde me paard kopen, hihi, dus zie dat wel als compliment.)

En als jij op die manier wil rijden, omdat jij vind dat het goed voelt, moet je dat zeker doen, en andere mensen maar laten kletsen, iedereen rijd zoals hij/zij wil.

Groetjes Tamara

PrietPraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:38

ziet er ook super uit zeg!
Idd mooi ontspannen e.d.
Goed dat je er al op verder gewerkt hebt
dat roze setje staat hem heel goed

MrsSoliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:30

Ik vin dhet er eerlijk gezegt niet uitzien maar dat is mijn mening :S

JustMe1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:46

Sorry maar ik ben het toch ook met MrsSoliana eens..

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:10

Weet je eigenlijk wel wat aan de teugel inhoud ?
Iedergeval niet dattie moet gaan stofzuigen op de grond
Niet afkattend bedoelt hoor verderest heeftie een leuk kleurtje en het roze staat haar goed

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:13

Weet jij wel wat aan de teugel inhoud Jamie?
Aan de teugel is over de rug vanuit de achterhand, zo begin je ook gewoon en dan pak je m steeds verder op, zo zie ik het graag!
Ziet er allemaal goed uit!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:18

Volgens mij is het zo, zoals je in dat schematje van de TS ziet, dat er dus in stappen gewerkt wordt.
1. Ontspanning
2. Aanleuning
3. Rechtrichten
4. Verzamelen
5. Oprichten

Zover ik het begrijp zou dit dus de eerste fase zijn, ontspanning. Pas als het paard helemaal ontspannen is (hier zijn zo te zien nog veel momenten waarop dat niet het geval is) kan er aan de aanleuning gewerkt worden.

Tja, ik weet verder niet veel van de methode af. Maar denk dat het opzich niet gek is om zo te beginnen. Maar inderdaad zit je dan met het probleem van het op de voorhand vallen...lastig...

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:20

Ik zie dit veel liever dan iemand die zijn pony opgekropt probeert aan de teugel te krijgen, dit is de basis voor eerlijke aanleuning.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:26

xjessx schreef:
Aan de teugel is over de rug vanuit de achterhand, zo begin je ook gewoon en dan pak je m steeds verder op, zo zie ik het graag!

Niet helemaal, Jess. Er moet wel enig verbinding met de mond zijn en de amazone moet het paard kunnen plaatsen waar zij het wil hebben. Als het paard uit zichzelf met de neus naar grond toe gaat is dit wellicht door ontspanning, maar niet vanuit de hulp en aanleuning van de amazone.

Dat mis ik nog wel enigzins in de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:36

Het kind heeft vier dagen bij Antoine gereden,wat verwachten julie nou? Al rijd ze vier dagen bij Anky, komt ze daar ook niet als een grand prix ruiter, er vandaan.Ook daar zal ze bij een basis moeten beginnen.

Vind de foto's van haar stalgenootje(of vriendin?) iets beter maar dat meisje staat mischien ook iets verder.Hij heeft het paard van mijn vriendin wat zwaar hoefkatrol had ( gered).De dierenartsen hadden opgegeven en vonden haar goed voor de slacht.Nu leeft ze nog en gaat lekker mee op bosritten.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:44

Ik blijf het een hele bijzondere manier vinden. Het eerste wat mij opvalt is dat er inderdaad totaal geen contact is met de hand. Wordt dat later in deze methode wel gedaan? En die stelling vind ik meer uit de hals komen dan vanuit de schouder, wat ik juist altijd geleerd hebt.
Maar als jullie maar resultaat hebben, daar gaat het om! het is in ieder geval zo te zien een erg vriendelijke methode.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:53

Ik weet maar heel weinig over deze methode, maar de eerste stappen van zijn training vind ik eigenlijk niet zo bijzonder. Jouw handhouding heb ik als standaard aangeleerd, laag beginnen (hoewel ik bij jou toch wel iets aanleuning daarbij mis). En een paard rechtrichten door tegen de natuurlijke buiging van het paard in stelling te vragen/ in te buigen lijkt mij ook niet echt bijzonder. Dat kan een goede instructeur je ook uitleggen.

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:41

@ Tulandro: normaal moet je wel contact houden met de mond, maar ik moet deze manier van rijden zelf nog leren en dat werd af en toe wat moeilijk.

@ patos: Welke handhouding heb jij aangeleerd? Mijn handen op de foto's zijn verre van perfect, zoals ik al zei, ik moet het ook nog allemaal leren, daarom zullen we blijven lessen volgen..