Wie o wie heeft er voor mij tips om de galop meer gecontroleerd te krijgen? Ik zal even uitleggen hoe het er aan toe gaat

Stap en draf gaat echt super, netjes ontspannen aan de voorkant, braaf, tempo-wisselingen zijn een feit en nog belangrijker: het is contoleerbaar.
Galop is soms echt een ramp. Koppiej de lucht in (hoewel dat al veel beter wordt en ik er zelf gewoon hard aan moet werken te blijven vragen aan de voorkant en niet de teugels uit mijn handen laten trekken) en plat door de bocht. Ik zet hem vaak na het aanspringen in de hoek op de volte om het tempo zelf in de hand te houden. Dit gaat gelukkig al beter
Vraag één: hoe krijg ik dit hoge tempo eruit?Dan mijn tweede probleem: Als ik hem terugzet uit de galop in de draf begint hij keihard te draven (en dat is hard) en wordt erg sterk aan de voorkant. HIj blijft wel ontspannen op dat punt, maar ik kan het niet uitzitten. Ik probeer mezelf zo lang mogelijk te maken, zwaar te maken en achterover te gaan zitten (omdat hij zo sterk is dat hij me uit het zadel trekt...tis niet DE oplossing, maar misschien op dit moment het enige om te doen), voltes rijden, veel eraan blijven rijden, maar hij blijft rennen. Ook hier: wie heeft de tip!
Oftewel: ik heb tips nodig voor de galop en de draf erna